Nieuwe imac of gewone all-in-one pc?

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 29 keer

Kan iemand bevestigen of de actuele imacs zichtbaar sneller zijn dan mijn model dat dateert van maart 2009? Op papier zijn ze dat alleszins, maar ook in het dageliks gebruik?
En koop je misschien beter geen imac maar een windows all-in one? Alleszins wat ik zoek is' minstens 24" en alles verwerkt in het scherm

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Dus, als ik het goed begrijp is design belangrijker dan functionaliteit?
Als dat zo is, zal je denk ik altijd uitkomen op een iMac.
bartman
Elite Poster
Elite Poster

Is een opstelling die bestaat uit scherm en computer apart altijd sneller krachtiger dan alles in één. Ik wil het gewirwar aan kabels tot een minimum beperken.

Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1682 keer
Bedankt: 1476 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider
Te Koop forum

Eerste vraag waarom wil je die van 2009 vervangen,?

Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
Bedankt: 157 keer

Als je nu al een Mac hebt weet je toch wat voordelen of nadelen je hebt tov een Windows PC?
En is deze sneller? Wil je gewoon een snellere pc of wordt jou huidige traag? Zijn er bepaalde dingen die jou Mac vandaag niet meer kan?

Enige echte verschil dat je ECHT zal merken is als je in je nieuwe Mac een SSD stopt. DAT zal je merken, maar kost ook meer bij Mac.
Nu heeft kameraad er zelf een Samsung SSD in zijn Mac gepropt en meer 200€ voor betaald ipv de 500€ die Mac aanrekent. :)
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 384 keer
Bedankt: 740 keer

Macintosh is beter. Op een Mac kan je zonder ingrepen ook Windows installeren, gezien de Intel processor die er in zit. Het omgekeerde kan je ook doen (OSX op een PC installeren), maar dan moet je allerlei kunstgrepen uitvoeren. Of je kan beide besturingssystemen parallel naast elkaar installeren op de Mac en dan switchen van OSX naar Windows. Lijkt mij handiger. Je zit natuurlijk met de aankoopprijs die hoger ligt dan die van een PC maar desnoods voor- en nadelen tegen elkaar afwegen en zien of het verschil in prijs de doorslaggevende factor wordt.
MacMini M1 - MacMini M2 - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Astralon schreef:Dus, als ik het goed begrijp is design belangrijker dan functionaliteit?
En zelfs dat...

- Stroomkabel: bij een all-in-one heb je er één minder (kast/scherm zitten samen)
- Muis: bluetooth
- Keyboard: heb je bij een all-in-one ook (eventueel bluetooth)
- Netwerkkabel: heb je bij een all-in-one-ook (eventueel wireless)
- Schermkabel: heb je niet bij een all-in-one

... dus gewoon om twee kabeltjes zou de topicstarter voor een all-in-one kiezen :bang:
bartman schreef:En koop je misschien beter geen imac maar een windows all-in one?
Als ik dergelijk statement lees dan gebruikt je blijkbaar geen OS X en vraag ik me al helemaal af waarom je dubbel zoveel geld zou geven aan een iMac ?
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
Bedankt: 624 keer

Jack Daniels schreef:Macintosh is beter.
En waarom zou Mac beter zijn ? omdat ze hun imago mee hebben ?
BMaster
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
Bedankt: 45 keer

Jack Daniels schreef:Macintosh is beter. Op een Mac kan je zonder ingrepen ook Windows installeren
Vreemde kronkel vind ik...
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Euh... de waarheid vertellen is een vreemde kronkel hebben? Die redenering vind ik pas een vreemde kronkel.
Want Windows laat zich probleemloos op een Mac installeren. Meer nog, je kan "both worlds" parallel naast elkaar hebben draaien. Maar dat horen de PC fanboys niet graag denk ik zo.
Laatst gewijzigd door Jack Daniels 03 mei 2013, 10:37, in totaal 1 gewijzigd.
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
Bedankt: 157 keer

Ik denk dat hij wil zeggen: waarom een Mac kopen als je toch windows wil installeren?
BMaster
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
Bedankt: 45 keer

Zoiets Dafke. Ik vind het vreemd dat je een toestel als "beter" bestempelt gewoon omdat je er ook Windows kan op installeren. "Beter" betekent voor mij bijvoorbeeld sneller of stabieler, niet het feit dat je er Windows kan opzetten. Alle pc's kunnen windows draaien, maar zijn daarom niet goed hé.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Als TS twijfelt tussen Mac of PC, dan is het toch beter dat hij een Mac koopt zodat hij beide systemen kan gebruiken? Of vinden jullie dat hij dan maar meteen een PC moet kopen waar enkel Windows te installeren valt? Verder is het ook een feit dat een Mac stabieler is dan zijn Windows tegenhanger. En ja, alle PC's (ook Macs) kunnen Windows draaien, maar niet alle PC's kunnen OSX draaien.
ikkejonge
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Ik heb beide, zowel Mac (Mountain Lion) als Windows (8 pro). Ik moet zeggen dat Win8 evenzeer zijn voordelen en pluskanten heeft. Zeker in combinatie met een SSD kan je Windows 8 niet traag noemen. Keuze van OS is in mijn ogen persoonlijke voorkeur, rekening houdende met de software die je wil draaien. Ik ben ook geen fan van windows draaien op een apple, zeker als je een fusion drive zou willen.

Nu als je als gebruiker echt een AIO wil, dan heeft Apple goede systemen, doch hou al rekening dat er geen optische lezer meer in deze vervat zit. AIO met windows heb ik enkel ervaring gehad met HP-systemen. Ik moet evenwel zeggen dat de kostprijs/prestatie verhouding hiervan niet steeds in het voordeel van HP zat.
Just enjoy life and don't whine about it.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 347 keer

Jack Daniels schreef:Of vinden jullie dat hij dan maar meteen een PC moet kopen waar enkel Windows te installeren valt? Verder is het ook een feit dat een Mac stabieler is dan zijn Windows tegenhanger.
Ik draai OSx op mijn gewone pc, zonder problemen. Sinds ze op Intel zijn overgegaan is dat simpel.

En met feiten gooien dat het stabieler is dan Windows is ook kort door de bocht, ik heb op schoon genoeg kernelpanics zien passeren op Macbooks maar veel minder bluescreens. Een OS is een groot softwarepakket, zelfs als de hardware waarop het moet draaien beperkt is zullen er nu eenmaal bugs in zitten. Tis ook zo stabiel dat het op hack conferenties altijd als eerste down gaat... Dat OSx beter is dan Windows is een mening, geen feit.

Nu, dat doet er allemaal weinig toe, de TS heeft al een Mac d
Jack Daniels schreef:redenering vind ik pas een vreemde kronkel.
Want Windows laat zich probleemloos op een Mac installeren. Meer nog
us hij weet hoe zijn gebruikservaring hierbij is. Het feit dat hij twijfelt tussen Windows en OSx zegt genoeg denk ik zo. Het antwoord is simpel denk ik dan, wil je je model uit 2009 volledig vervangen en je hebt nog OSx software die je wil gebruiken => Mac. Gebruik je geen OSx specifieke software en tools => Windows en doe wat leuks met het geld dat je uitspaart. Bij Windows wel op letten, sommige fabrikanten hebben nog steeds niet door dat niemand op hun bloatware zit te wachten, clean install is bij Windows 8 op minder dan 20 minuten gebeurt en dan heb je een stabiel systeem.
Jack Daniels schreef:Maar dat horen de PC fanboys niet graag denk ik zo.
Zegt de Mac fanboy.
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 191 keer
Bedankt: 95 keer

Jack Daniels schreef:Als TS twijfelt tussen Mac of PC, dan is het toch beter dat hij een Mac koopt zodat hij beide systemen kan gebruiken? Of vinden jullie dat hij dan maar meteen een PC moet kopen waar enkel Windows te installeren valt? Verder is het ook een feit dat een Mac stabieler is dan zijn Windows tegenhanger. En ja, alle PC's (ook Macs) kunnen Windows draaien, maar niet alle PC's kunnen OSX draaien.
Toch rare argumenten hoor. Je moet een Mac kopen omdat het zowel Windows als OS x kan draaien.
En die stabiliteit is ook al lang passé, t'is geen windows 98/Mil/Vista meer ze...

PS: Laten we dan een hackintosh voor de TS maken. :roll:
Afbeelding
bartman
Elite Poster
Elite Poster

De harde schijf van mijn mac loopt constant tegen zijn limiet aan.
Naast osx staat er ook nog windows 7 op via vmware. Mag ik hopen dat de nieuwere intel cpu ( de i5 of i7's) het simultaan gebruik van deze 2 os'en wat vlotter make

Ik zou graag meer handbrake willen gebruiken maar zie er nu van af omdat jet converteerproces langzaam verloopt.

Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
qless
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 156 keer

Voor vm gebruik:
-meer ram (8 gb werkt al stuk beter)
-ssd is zalig voor performance

Plaats reactie

Terug naar “Hardware”