Macbook pro is beste laptop voor... Windows

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 384 keer
Bedankt: 740 keer

MacMini M1 - MacMini M2 - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 72 keer
Bedankt: 103 keer

Er kwam al snel kritiek op het onderzoek, aangezien dat steeds zou moeten worden uitgevoerd met 'propere' installaties. Op die manier zouden alle laptops namelijk een pak beter presteren.
zegt toch al genoeg nietwaar?
Eentje testen met en zonder virusscanner zal al een hoop verschil zijn.
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
Bedankt: 175 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Alhoewel ik zelf een MacBook heb, vind ik het een beetje kort door de bocht(zoals ook in het artikel staat).
Het grote probleem met Windows(en ook Android) is de hele hoop Junk die standaard bijgeïnstalleerd wordt.
Een moderne cleane Windows 7(niet de tablet-wannabe8) is een evengoed systeem als een moderne OS X of moderne Linux(afhankelijk van de persoonlijke voorkeur).
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
Bedankt: 624 keer

Hehehe, zo kan ik ook top 10's opstellen :bang: :bang: hebben ze ook een top 10 voor de beste linux notebook en is die dan hetzelfde ?
tonym
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 41 keer

Wat een klucht.... Serious???? Who cares?

Wie weet of een Audi met Porche motor ook niet beter rijd ??
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 87 keer

Er zijn, in dit onderzoek, verschillende aspecten die een vertekend beeld geven
  • Je moet een clean install vergelijken.
  • Dit is gebaseerd op info die via gebruikers komt.
    Een sterk-technisch onderbouwde persoon onderhoudt zijn computer en weet wat hij best niet installeert. Vermits MAC standaard niet met WIndows wordt geleverd veronderstel ik dat mensen met Windows On Mac beter technisch onderbouwd zijn dan de gemiddelde Dell/Acer/...-gebruiker.
  • Enkel info afkomstig van mensen die Soluto hebben geïnstalleerd. Dit geeft ook een sterk vertekend beeld.
Swat, aan dit soort onderzoeken schenk je best geen aandacht.
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 173 keer

Het lijkt me ook een beetje een klucht. Je moet goed weten dat er maar één Macbook Pro aan de top staat - ik dacht een MBP van 2012. En deze is dan nog eens dubbel zo duur dan de tweede in rang...
Maar... zou er inderdaad zoveel 'extra' software meegeleverd worden met die PC-laptops? Ik denk het niet. Dat zijn toch ook allemaal clean installaties, min of meer...

Ik meen me te herinneren dat de tweede Macbook Pro - een Retina 15"- ergens op de 6de plaats staat, een heel stuk lager.

Clean windows is iderdaad heel waarschijnlijk ook redelijk goed. Maar het begint al met de virus scanner. Bij Windows kan je niet zonder virus scanner. Dat maakt de boel al een beetje onstabiel. Eigenlijk hoort de virusscanner bij Windows.
Op mijn Mac heb ik nooit een virusscanner gehad.

Ondanks dat ik werk met beide systemen, heb ik toch een grote voorkeur voor Mac OS X. Het werkt veel prettiger en voelt stabieler aan.
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 87 keer

Sylvester schreef:Maar... zou er inderdaad zoveel 'extra' software meegeleverd worden met die PC-laptops? Ik denk het niet.
Heel veel ook niet, maar op de laatste Dell die ik voor iemand heb klaargemaakt stond toch wat extra software. Ik spreek mij wel niet uit over de kwaliteit van die software. Langs de andere kant zal die software ook niet veel verschil maken en zal de software die de gebruiker installeert een grotere invloed hebben.
Sylvester schreef:Ondanks dat ik werk met beide systemen, heb ik toch een grote voorkeur voor Mac OS X. Het werkt veel prettiger en voelt stabieler aan.
Tja, dat is voor iedereen persoonlijk. Ik heb daar een andere ervaringen mee. Ieder besturingssysteem heeft z'n voordelen en z'n nadelen. Maar ik stel voor dat we die discussie niet hier voeren.
Sylvester schreef:Het lijkt me ook een beetje een klucht.
Inderdaad. Het zou mij ook niet verbazend dat "extra reclame en naambekendheid voor Soluto" het enige doel was van de bekendmaking van deze cijfers.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Sylvester schreef:Maar... zou er inderdaad zoveel 'extra' software meegeleverd worden met die PC-laptops? Ik denk het niet. Dat zijn toch ook allemaal clean installaties, min of meer...
Alle laptop en desktops die ik heb gezien staan toch vol van dergelijke rommel.

Meestal is het zelfs een hele kunst om met de bijgeleverde install media alsnog een clean install te kunnen doen.
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 173 keer

Ik ga hier verder niet over palaveren. Ik ben niet de meest objectieve persoon als het over Mac gaat.
:-D
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”