Telenet ports + router & prime probleem

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
wapi84
Starter
Starter

Beste,

Graag wil ik jullie mijn ervaring delen met Telenet (heb een Fibernet shake met 60mbps download + prime Films & sport),

Port 80 & 443, ik nam contact op om port 80 & 443 te laten open te laten zetten voor mijn nas... Ik had er zelf een eenmalige kost voor over (ik denk niet dat ik onredelijk ben, terwijl die bij de concurentie wel mogelijk om als particulier deze 2 porten te openen.) Ontzettend veel mail verkeer gebeurd... met als resultaat meneer da gaat niet alleen als je Buisness abonement neemt... IK zeg uiteindelijk is het gewoon iets op jullie backbone die deze blokeert... dus da gaat wel. Het lukt niet. En als ik dan screenshot doorstuur met bewijs kijk concurentie biedt dit wel aan nooit antwoord op gekregen... maar bhon dan is het maar zo dacht ik bij mezelf.

Dan vroeg ik om de DHCP pool pas te laten starten vanaf X.X.X.10 omdat ik paar zaken statich wil configeren en zeker geen IP conflict wil hebben. Ha nee meneer da gaat ook niet. IK antwoorde erop... ja maar jullie verkopen je prodcut als router... veel router is er blijkbaar niet. Ja maar plaats eigen router... Ja maar waarom zou ik die kopen als ik al een betaal bij jullie? Antwoorden ze mij ja maar ik snap niet waarom u statisch wil configureren... is toch makkelijk automatisch... tot hier de technische dienst en hun kennis bij Telenet...

Prime Film& Sport:

3weken geleden wou ik op een zondag Spartacus "War of the Damned" opzetten. De nieuwe aflevering en die was plots betalend geworden, krijg melding enkel gratis voor prime klanten. Nogtans ik heb een Prime abonement, eerste maal sorry meneer bestel maar het zal niet worden aangerekend, uit voorzorg heb ik toch beetje gewacht, want weten hoe het er aantoe gaat bij een telecomunicatie bedrijf. Week erachter bel ik terug, ja kreeg ik als melding dat er een bug in hun update tool zat... Goed we wachten terug paar extra dagen, maar terwijl betaal ik wel voor dienst die niet helemaal werkt... Week erop terug zelfde, nu kreeg ik te horen dat ik moet wachten tot maandag dat het dan pas gratis is. Terwijl deze de vrijdag voor het weekend uit komt en wordt uitgezonden op hun kanalen, dus ik antwoord ik neem dit niet op met het gedacht: ik betaal toch voor de dienst... dus waarom openemen en als ik deze dan in het weekend moet zien moet ik extra betalen???? Geef als melding, Mr van de helpdesk ik spreek over de Prime series TV Theek, niet de algemeen Series a la carte TV theek, nee Mr. er is nota rond gegaan dat is betalend als services om dit vroeger te kunnen zien biedt telenet dit betalend aan, ha dus ik betaal prime en moet dan nog is extra betalen... Ja dat is de policy Mr ik kan er niets aan doen.

Vandaag krijg ik brief dat ze contact hebben gezocht, maar mij niet hebben kunnen bereiken, brief dateert van 27/03 en stempel post 23/04 (waar heeft die brief bijna een hele maand rond gehagen? Maar wat erin staat is best wel grappig gezien mijn situatie waarin ik heb verkeerd: We willen u graag goed van dienst zijn en persoonlijk naar u luisteren. Mogen wij u vragen om contact met ons op nemen, zo kunnen we samen naar de beste oplossing voor u zoeken.

Ik bel terug na eerst in wacht te hebben gestaan. Ik zeg je heb brief ontvangen moest terug bellen, Mr, das vriendelijk van u... wat is u probleem? Ik antwoord ik heb klanten nummer, heb je die niet nodig? Nee dit hoeft niet. IK leg mijn verhaal helemaal uit... en in midden van mijn uitleg... legt die rukker gewoon af op de 0800 66 350 nummer bij telenet. Zelf geen moeite gedaan om me uberhaut te houden als klant.

Ik was 7 jaar klant, maar na deze ervaring NOOIT nog Telenet! Service staat niet hoog in u vandel, dus wie een Provider zoekt en service belangrijk vindt... Ik raad ten sterkste Telenet af.

Groetjes,

Steven
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 243 keer
Bedankt: 766 keer
Recent bedankt: 5 keer

Tja, die poorten, zij "kunnen" dat wss niet vanuit hun software, en de netwerkbeheerders die dat wel kunnen zullen dat niet "mogen". Da's bij zo'n bedrijven altijd de definitie van "kunnen", in tegenstelling tot onze meer technische definitie. "willen" of "mogen" is meestal beter gepast, maar met "kunnen" maken ze zich er makkelijk vanaf, zeker naar minder technisch ingestelde mensen. Bij "kunnen" is er voor zo'n mensen geen ruimte voor discussie, bij "mogen" en "willen" wel.
En die dhcp pool, zelfde verhaal.

Het komt hem gewoon hierop neer: Telenet biedt internet aan voor "de gewone man", en wil je iets meer dan heb je pech, want ze timmeren alles toe en ontnemen je alle keuze. Je moet goedvinden wat zij kiezen ("jamaar meneer waarom zou u dat statisch willen doen, automatisch is toch makkelijker" duidt perfect hun mentaliteit aan)?
In mijn geval eis ik gewoon altijd de modem only, dat lost dan toch al dat thuisnetwerk router probleem op. die poorten is idd een schande, ik wil betalen voor open internet, alle kunstmatige beperkingen zouden moeten verboden worden (voor mij is dat net neutrality, poten af van de verbinding).

De enige reden dat ik dat nog heb is origineel omdat ik van Chello/UPC kom, en gratis 30GB extra had in volume toen telenet nog maar 15GB aanbood en upc 45GB. En nu omdat ik kabel prefereer (is hier ook voorgetrokken) en er geen alternatieven zijn.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
wapi84
Starter
Starter

Ja, maar wel spijtig dat als je niet voldoet in hun visie als "gewone man" je bijna verplicht bent om een prof product te nemen. In plaats van bepaalde diensten ook aan te bieden. (heb nu gekozen voor een DSL verbinding te laten instaleren. Heb mijn VDSL profiel ook laten uitmeten en zou 30/4 halen. Eens het geinstalleerd wordt worden er metingen uitgevoerd of de lijn geboost kan worden zodat ik in een DLM zone 1 of 2 kan zitten. Dus met wat geluk heb ik ook 50Mbps en met pech 30Mbps nog redelijk doenbaar voor me, en heb als particulier de porten die ik nodig heb tot mij ter beschikking.

Bedankt voor je antwoord op mijn vorig bericht.

Greetz.

Steven
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

wapi84 schreef:Port 80 & 443, ik nam contact op om port 80 & 443 te laten open te laten zetten voor mijn nas...
Hierover lopen reeds gesprekken met Telenet (misschien de zoek functie eens gebruiken)... al vraagt dat z'n tijd. In veel gevallen kan je trouwens gewoon een alternatieven poort kiezen > 1024, al is dat ook niet altijd een oplossing als de client enkel kan surfen op poort 80 of 443.
wapi84 schreef:Dan vroeg ik om de DHCP pool pas te laten starten vanaf X.X.X.10 omdat ik paar zaken statich wil configeren en zeker geen IP conflict wil hebben.
Zet je static adressen gewoon achteraan ipv. vooraan de range.
wapi84
Starter
Starter

Mja, maar NAS wil enkel deze 2 ports aanemen ( heb ook geen NAS van honderde euro's).
En ik krijg zowel vooraan als acteraan in de range IP adressen. En zelf acteraan een adres nemen, verandert niets aan het feit dat deze ook kan uitgedeeld worden.

In alle geval, heb net telefoon gekregen van mijn nieuwe ISP, deze biedt me wel deze porten aan. ( En met onderhandelingen... ben ik niet veel.) Uiteindelijk is het maar op Backbone niveau dat ze een regel moeten schrijven die deze toelaat.
krisken
userbase crew
userbase crew
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Kan je op mijn telenet het subnetmask aanpassen? Bijvoorbeeld van 192.168.0.1/24 naar 192.168.0.1/25?
Of van 255.255.255.0 naar 255.255.255.128?

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 243 keer
Bedankt: 766 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ik geef u absoluut gelijk, ik mis zelf UPC ook hard.
Om de vgl te geven: toen Telenet zelf nog jaren 15GB volume gaf en UPC overnam, waren ze verplicht om het contract over te nemen. Ik heb dus jaren 30GB volume bij gekregen voor een 2tal euro (TN was toen 42 euro, UPC 45 maar je kreeg er ook 45GB bij, en dat al van 1999).
Er zijn veel ISPs die zich op de gewone man richten, maar die zijn vaak flexibel. Zelf router instellen of als bridge zetten, extra service voor wie wil (zoals die poorten), ...
Telenet is van het lockdown principe. ENKEL zoals zij het willen kan/mag/zal het gebeuren, en ze richten zich op de "domme" markt, en doen dus geen moeite om extra regeltjes in de software te steken, of genoeg ruimte te laten zodat de techneut die wil het anders kan doen.

Dat van dat subnetmask, heeft dat nut? Gaat die router dan niet denken "oh, dat IP van die NAS staat niet in mijn netwerk, ik stuur dat naar mijn gateway"? Daar dient die indeling toch net voor?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
wapi84
Starter
Starter

Bij mijn weten kan je als particulier op de telenet router enkel u DHCP range aanpassen, wifi activeren/deactiveren en dan porten boven 1023 doorsturen. Dit is alles wat men met de telenet router kan.

Inderdaad vind het gewoon spijtig dat ze zelf die service als je erachter vraagt niet "willen" aanbieden.( tenzij een prof product trachten aan te smeren, een service kunt noemen ;-) )
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

krisken schreef:Kan je op mijn telenet het subnetmask aanpassen? Bijvoorbeeld van 192.168.0.1/24 naar 192.168.0.1/25?
Of van 255.255.255.0 naar 255.255.255.128?
Nee... ik zie ook het nut er niet van in.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”