Bbox2 en Siemens Gigaset AL285

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Xplod
Premium Member
Premium Member
Berichten: 473
Lid geworden op: 03 apr 2006, 16:12
Locatie: Heusden (O-Vl.)
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Hoi iedereen,

Ik heb een Siemens Gigaset AL285 die via VoIP aangesloten is op mijn Bbox2.
Werkt prima op 1 raar ding na. Tijd en Datum worden op het basisstation om de haverklap om één of andere reden gereset.
Ik zie dan op mijn beide handsets een verkeerde tijd en datum. Ook het ingebouwde antwoordapparaat wordt daar dus door beïnvloed.

Hoe zou dit kunnen komen. iedere keer dat ik alles terug goed zet blijkt een dag later ofzo alles weer gereset te zijn.
Zou dit iets te maken kunnen hebben met die VoIP van Belgacom, reset van IP-adres ofzo ....
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Heb je ergens een optie om de tijd/datum in te stellen? Zo ja staat daar iets van "NTP", "internettijd", "tijdserver" of iets in die aard? Staat je werelddeel/land correct? Zomeruur aan?

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Xplod
Premium Member
Premium Member
Berichten: 473
Lid geworden op: 03 apr 2006, 16:12
Locatie: Heusden (O-Vl.)
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Nee niks daarvan.
Er is enkel een mogelijkheid om Tijd en Datum in te stellen via 1 v.d. handset's. De andere wordt dan automatisch ook juist gezet.
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”