Door een storing in de ROP ben ik afgelopen week van 30/6 teruggevallen op een 20/2 Mbit profiel. De storing is nu verholpen na een interventie, maar ik zit nog steeds op 20/2. De klantendienst en de belgacom technieker beweren dat een handmatige verhoging naar 30/6 onmogelijk is en dat ik moet wachten tot de verhoging automatisch gebeurt d.m.v. DLM.
Klopt dit? Een paar jaar geleden heeft een belgacom technieker van hier op het forum mijn lijn handmatig verhoogd naar een 30 Mbit profiel. Dit heeft meer dan twee jaar vlekkeloos gewerkt, tot de storing optrad. Als die verhoging toen kon, waarom nu niet? De klantendienst/technische dienst had hier geen antwoord op, het ging gewoon niet zogezegd. Het is niet leuk natuurlijk dat ik nu moet wachten om mijn snelheid terug te krijgen door een fout aan de belgacom infrastructuur.
De belgacom technieker heeft mijn lijn uitgemeten en zei dat de lijnwaarden zeker goed waren voor een 30/6 profiel en normaal gezien ook een 50-60-70 Mbit profiel na DLM. Ook lijntest.be en de belgacom website geven aan dat dit mogelijk is (3 TV's in HD). Dat plus het feit dat een 30/6 profiel hier meer dan twee jaar perfect gewerkt heeft, hoe kan het dan dat ik slechts een 20/2 provisioning profiel krijg en geen 30/6?
30/6 profiel kwijt door storing
- Devilzown
- Elite Poster
- Berichten: 1256
- Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 60 keer
Als iemand het handmatig heeft verhoogd, dan was het eigelijk niet de bedoeling dat je op dit profiel terecht zou komen.gm123 schreef:Door een storing in de ROP ben ik afgelopen week van 30/6 teruggevallen op een 20/2 Mbit profiel. De storing is nu verholpen na een interventie, maar ik zit nog steeds op 20/2. De klantendienst en de belgacom technieker beweren dat een handmatige verhoging naar 30/6 onmogelijk is en dat ik moet wachten tot de verhoging automatisch gebeurt d.m.v. DLM.
Klopt dit? Een paar jaar geleden heeft een belgacom technieker van hier op het forum mijn lijn handmatig verhoogd naar een 30 Mbit profiel. Dit heeft meer dan twee jaar vlekkeloos gewerkt, tot de storing optrad. Als die verhoging toen kon, waarom nu niet? De klantendienst/technische dienst had hier geen antwoord op, het ging gewoon niet zogezegd. Het is niet leuk natuurlijk dat ik nu moet wachten om mijn snelheid terug te krijgen door een fout aan de belgacom infrastructuur.
De belgacom technieker heeft mijn lijn uitgemeten en zei dat de lijnwaarden zeker goed waren voor een 30/6 profiel en normaal gezien ook een 50-60-70 Mbit profiel na DLM. Ook lijntest.be en de belgacom website geven aan dat dit mogelijk is (3 TV's in HD). Dat plus het feit dat een 30/6 profiel hier meer dan twee jaar perfect gewerkt heeft, hoe kan het dan dat ik slechts een 20/2 provisioning profiel krijg en geen 30/6?
Het systeem zal je dus zeker niet automatisch terug op 30/6 zetten. Iemand kan dit manueel doen, maar dit kan bv problemen veroorzaken voor de andere mensen op je lus & is dus eigelijk niet toegelanten.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1113
- Lid geworden op: 08 maa 2009, 22:27
- Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
- Bedankt: 116 keer
Huidige waarden:
Voordat de storing optrad:
Deze bevestigen wat de technieker zei. Attenuation is een beetje aan de hoge kant, maar er zijn mensen op het forum met slechtere waarden die een 50 Mbit of hoger profiel gekregen hebben.
De ROP staat hier inderdaad op een 200 tal meter vandaan en ik woon in een weinig bebouwde buitenwijk. Ik kan mij niet inbeelden dat mijn lijn iemand zou storen, als dat al het geval zou zijn in een wijk met heel weinig huizen zoals hier waar het merendeel Telenet heeft... Waarom ik op een 20/2 provisioning profiel zit ontgaat mij dus een beetje.
Code: Selecteer alles
Line: 20056 kbps 2040 kbps
Max: 46425 kbps 9727 kbps
Profile: 8d
Distance: 271 m
Training: 24,2 dB
Attenuation: 7,8 dB
Code: Selecteer alles
Line: 29920 kbps 6048kbps
Max: 74568 kbps 15623 kbps
Profile: 17a
Distance: 280 m
Training: 23,5 dB
Attenuation: 10,8 dB
De ROP staat hier inderdaad op een 200 tal meter vandaan en ik woon in een weinig bebouwde buitenwijk. Ik kan mij niet inbeelden dat mijn lijn iemand zou storen, als dat al het geval zou zijn in een wijk met heel weinig huizen zoals hier waar het merendeel Telenet heeft... Waarom ik op een 20/2 provisioning profiel zit ontgaat mij dus een beetje.
-
- Premium Member
- Berichten: 477
- Lid geworden op: 29 nov 2008, 16:26
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 33 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Je zit nu op een provisioning profiel van 20/2. Na DLM kan je maximaal verhoogd worden naar 30/2 Link Info.
Hiervoor had je 30/6 provisioning profiel. Eens even wachten wat de experten hierop zeggen, maar om te schakkelen tss twee provisioning profielen is een handmatige interventie nodig.
Hiervoor had je 30/6 provisioning profiel. Eens even wachten wat de experten hierop zeggen, maar om te schakkelen tss twee provisioning profielen is een handmatige interventie nodig.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1113
- Lid geworden op: 08 maa 2009, 22:27
- Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
- Bedankt: 116 keer
Ik betwijfel dat dat het antwoord is, anders zou de technieker dit wel gezegd hebben. Afgaande op resultaten van anderen lijkt de verzwakking mij niet te hoog voor een >50 Mbit profiel, laat staan 30/6.jackho schreef:door de verzwakking op de lijn want met je afstand zit goed
-
- Moderator
- Berichten: 18462
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3755 keer
- Recent bedankt: 9 keer
Ik begrijp jouw frustratie. Maar het feit dat het 2 jaar goed gewerkt heeft op 30/6 doet eigenlijk niets terzake.gm123 schreef: De ROP staat hier inderdaad op een 200 tal meter vandaan en ik woon in een weinig bebouwde buitenwijk. Ik kan mij niet inbeelden dat mijn lijn iemand zou storen, als dat al het geval zou zijn in een wijk met heel weinig huizen zoals hier waar het merendeel Telenet heeft...
Waarom ik op een 20/2 provisioning profiel zit ontgaat mij dus een beetje.
Want voor 50% van alle gebruikers die door DARE op 20/2 gezet worden (en via DLM een verhoging kregen naar 30/2) geldt eigenlijk hetzelfde: al deze gebruikers zouden (volgens mijn bescheiden mening) probleemloos op 30/6 kunnen syncen als ze een 17a profiel zouden krijgen.
Maar Belgacom hanteert objectieve criteria die voor iedereen dezelfde zijn, namelijk gebaseerd en op afstand en op verzwakking. Het is dus niet of/of maar en/en ...
Je kan lang discuteren over deze criteria, maar daarmee zal het niet veranderen.
Tenzij er natuurlijk iets mis is met je lijn, of je een verkeerd provisionig profiel toegewezen kreeg (dat gebeurt in zelfzame gevallen), zal je op 20/2 blijven (en eventueel naar 30/2 verhoogd worden). Dit laatste kan alleen de technische dienst nakijken.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Pro Member
- Berichten: 401
- Lid geworden op: 20 aug 2011, 11:52
- Twitter: tendonsie
- Locatie: Wervik, België
- Uitgedeelde bedankjes: 654 keer
- Bedankt: 40 keer
Geef toe dat de criteria zeer vreemd zijn hé.
Als je 2x stroompanne hebt, krijg je lager profiel.
Ik snap niet dat 2x 5 minuten zonder elektriciteit zitten, het gevolgd heeft dat je op een lager profiel komt enz.
Hetzelfde met gewoon 2x de modem te resetten. 2x in twee weken.
Dus als het niet jouw huis alleen is, maar de hele straat,
dan gaat Belgacom bij 2x een stroompanne, de hele straat verlagen van profiel, terwijl dat niets met hun te maken heeft.
Dus die criteria van "namelijk gebaseerd en op afstand en op verzwakking. ",
heeft allesinds ook nog parameters die losstaan van al dan niet storing bij het internet.
Als je 2x stroompanne hebt, krijg je lager profiel.
Ik snap niet dat 2x 5 minuten zonder elektriciteit zitten, het gevolgd heeft dat je op een lager profiel komt enz.
Hetzelfde met gewoon 2x de modem te resetten. 2x in twee weken.
Dus als het niet jouw huis alleen is, maar de hele straat,
dan gaat Belgacom bij 2x een stroompanne, de hele straat verlagen van profiel, terwijl dat niets met hun te maken heeft.
Dus die criteria van "namelijk gebaseerd en op afstand en op verzwakking. ",
heeft allesinds ook nog parameters die losstaan van al dan niet storing bij het internet.
Mijn websitesoverzicht & hardware: Tendonsie.com <-> Tendonsie Services Comm. V. (Nieuwe Site) <-> WorldofMinecraft
-
- Moderator
- Berichten: 18462
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3755 keer
- Recent bedankt: 9 keer
Ik schrijf gewoon wat ik ervan weet, en ik neem aan dat de Belgacom specialisten die het hele systeem bedacht hebben (en in samenspraak met het BIPT) daar héél goede redenen voor hadden.
Een stroompanne, of 2x 5 minuten zonder elektriciteit zitten, of 2x de modem te resetten kan in principe geen lager profiel geven.
Wat er wel kan gebeuren, is dat DLM je terug (tijdelijk) op je origineel provisioning profiel zet.
Daarna zal DLM terug zijn werk doen.
Maar iemand die door een "manuele interventie" op 17a stond (wat uitzonderlijk is), die komt na een storing natuurlijk terug op zijn origineel provisioning profiel ...
Een stroompanne, of 2x 5 minuten zonder elektriciteit zitten, of 2x de modem te resetten kan in principe geen lager profiel geven.
Wat er wel kan gebeuren, is dat DLM je terug (tijdelijk) op je origineel provisioning profiel zet.
Daarna zal DLM terug zijn werk doen.
Maar iemand die door een "manuele interventie" op 17a stond (wat uitzonderlijk is), die komt na een storing natuurlijk terug op zijn origineel provisioning profiel ...
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1113
- Lid geworden op: 08 maa 2009, 22:27
- Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
- Bedankt: 116 keer
Even een update: het heeft een tijdje geduurd maar dankzij Eva zat ik vorige week terug op mijn 30/6 profiel (provisioning) en ben ondertussen al automatisch verhoogd naar 50/6. Ik vind het raar dat ik er zelf heb achter moeten vragen en dat dit niet vanzelf is gebeurd, maar zoals ik dus al vermoedde was het wel perfect mogelijk.
De lijnwaardes voor de geïnteresseerden. De 11dB verzwakking komt bijna volledig van de Belgacom lijn, wat ik toch vrij veel vind. Misschien is er toch ergens iets niet-optimaal aan de infrastructuur hier in de straat waardoor ik om te beginnen op een 20/2 profiel zat.
De lijnwaardes voor de geïnteresseerden. De 11dB verzwakking komt bijna volledig van de Belgacom lijn, wat ik toch vrij veel vind. Misschien is er toch ergens iets niet-optimaal aan de infrastructuur hier in de straat waardoor ik om te beginnen op een 20/2 profiel zat.
Code: Selecteer alles
Line: 50192 kbps 6048 kbps
Max: 73008 kbps 15296 kbps
Profile: 17a
Distance: 277 m
Training: 17,1 dB
Attenuation: 10,9 dB
- testertje
- Elite Poster
- Berichten: 854
- Lid geworden op: 17 jan 2008, 18:55
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 70 keer
Het is toch wel ongelofelijk dat de ene persoon op een week tijd automatisch wordt verhoogd en anderen een paar maanden moeten wachten.
Hier was de stroom ook een paar keer uitgevallen op een dag door werken, geen verlaging. Een andere modem plaatsen zorgde er wel voor.... Raar systeem die DLM.
Hier was de stroom ook een paar keer uitgevallen op een dag door werken, geen verlaging. Een andere modem plaatsen zorgde er wel voor.... Raar systeem die DLM.
Victory Not Vengeance