Media player

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 243 keer
Bedankt: 766 keer
Recent bedankt: 5 keer

Zijn er mensen die een goeie en goedkope mediaplayer kunnen adviseren? Okee, ik besef dat het geen pareltje zal zijn voor 5 euro, maar tis voor ne kameraad die er niet teveel geld aan wil geven, en bereid is om dus wat compromissen te doen.

Het zou eentje moeten zijn die geschikt is voor niet techneuten. Ik heb zelf een mede8er, maar die vind ik niet zo handig naar gewone users toe.
Hij zou ook een composite uitgang moeten hebben, want de oude tv heeft enkel een scart aansluiting. Hdmi etc zal er zoiezo wel opstaan neem ik aan.
Een usb aansluiting uiteraard, liefst een host en een client; en een netwerkconnector. Wifi is optioneel want er ligt al een switch.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Bedankt: 605 keer
Recent bedankt: 3 keer
Te Koop forum

gewoon een raspberry met een van de xbmc distro's erop?
honda4life
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
Bedankt: 391 keer
Provider

Ik kan je volledig steunen in dat voorstel.
Als je toestel CEC heeft (via HDMI), kan je zelfs de afstandsbediening van je televisie gebruiken, dit is vaak wel basisfunctionaliteit maar je komt hier toch al een hele eind mee om je media player te bedienen :wink:

Ben je wat praktisch aangelegd kan je zelf een IR-receiver aansluiten, of één op USB kopen,...
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Bedankt: 605 keer
Te Koop forum

ik heb hem nu al een tijdje niet meer gebruikt, maar ik bedien mijn raspberry gewoon via mijn android smartphone :)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Splitter schreef:gewoon een raspberry met een van de xbmc distro's erop?
Ik hem heb ook draaien maar ik zou het niet meteen aanbevelen aan een niet technisch iemand die gewoon verwacht dat het werkt (supervlot werkt het ook niet altijd en alle formaten gaan er ook niet altijd even vlot door).
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew

Idd; ik dacht ook eerder aan een commerciele variant, maar niet meteen de duurste uit de hoop. Hij moet alleen vlot werken voor non techies. Btw, onboard HDD slot is ook optional, tenzij er zwaar functionaliteitsverlies zou zijn.

AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 431 keer
Bedankt: 115 keer
Provider

r2504 schreef:
Ik hem heb ook draaien maar ik zou het niet meteen aanbevelen aan een niet technisch iemand die gewoon verwacht dat het werkt (supervlot werkt het ook niet altijd en alle formaten gaan er ook niet altijd even vlot door).
Dat het niet heel vlot werkt is een feit, maar xbmc op een raspberry pi laten draaien is een fluitje van een cent.
Welke formaten werken niet bij je ?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Ik zal het nog eens nakijken maar gewoon full rips van m'n DVD's werken niet denk ik.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 767 keer
Bedankt: 156 keer

Gewoon een Android stick in de HDMI prikken en je kan zoveel meer dan een gewone mediaplayer.
Met een gewone mediaplayer loop je na een tijdje immers toch tegen "unsupported" errors aan.
Heb hier nog een WD TV (eerste versie) liggen, heleboel files kan dat ding niet meer afspelen wegens updates al lang geleden gestopt.
Met een dual core stickje 'kan' je al 1800p films afspelen.
En wanneer de nieuwe quad cores goed ondersteund gaan worden dan word het helemaal mooi.
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
tonym
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 41 keer

Recente versies van WD TV (Western Digital) zijn nog steeds een aanrader;
vooral dan voor eenvoudig gebruik door iedereen. En ook niet duur.
redman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 97 keer
Provider

Dan toch beter Openelec/Xbmc distro erop... wel te gebruiken voor dummy's
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
Bedankt: 624 keer

Xtreamer elvira als het simpel moet zijn (70€), usb stick erin en kijken, speelt alles wat ik erop gooi.

als het ingewikkelder mag zijn.... alles waar xbmc op kan draaien ;-)
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew

Petrikske schreef:Gewoon een Android stick in de HDMI prikken en je kan zoveel meer dan een gewone mediaplayer.
En heb je de oorspronkelijke quote "Het moet een composite uitgang hebben want de tv heeft enkel scart" niet gelezen per ongeluk? ;-)

De elvira btw lijkt ook enkel component te hebben, en geen composite. En naart schijnt zijn component>scart adapters niet altijd reliable.
Heeft de favoriet van iedereen hier, de raspberry, uberhaupt composite btw?

tdemeyer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 46 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

iceke schreef:Xtreamer elvira als het simpel moet zijn (70€), usb stick erin en kijken, speelt alles wat ik erop gooi.

als het ingewikkelder mag zijn.... alles waar xbmc op kan draaien ;-)
+1 voor xtreamer
Hebben hier 2 Xtreamer Sidewinder 1 en 1 Sidewinder 3 (die laatste sedert een week :) )

Speelt alles..... Ook via composite :)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

ITnetadmin schreef:Heeft de favoriet van iedereen hier, de raspberry, uberhaupt composite btw?
Ja... want ik heb ook nog een oude TV (en blijf maar hopen op een betaalbare OLED :? ) en werk op die manier.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 767 keer
Bedankt: 156 keer

ITnetadmin schreef:En heb je de oorspronkelijke quote "Het moet een composite uitgang hebben want de tv heeft enkel scart" niet gelezen per ongeluk? ;-)
Oh jawel hoor, maar er zijn overal oplossingen voor.
Zo zijn er Android players met composite output, en hdmi to scart kabels die bestaan ook.
Mijn Dual Core met Quad Core GPU kostte me 45€ thuis geleverd en ben er heel tevreden van.

EDIT:
tonym schreef:Recente versies van WD TV (Western Digital) zijn nog steeds een aanrader
Kan best zijn hoor, maar ik heb heel wat betaald voor het eerste modelletje, en zoveel plezier heb ik daar destijds nou ook weer
niet aan beleefd.
Not supported files, trubbels met ondertitels, problemen met DVD's pff....
En hun support was ook heel dunnetjes.
Dan houd het voor mij op en kijk ik volgende keer naar iets anders en hopelijk beter. :wink:
Laatst gewijzigd door TiTanium 18 apr 2013, 23:20, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: dubbeltje samengevoegd. Graag volgende keer via de knop "WIJZIG" de nodige zaken bijvullen aub. (indien u post de laatste is)
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
johand
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 14 keer

Koop gewoon een Dune, speelt alles af en zeer gemakkelijk in bediening en installatie.
De goedkopere:
http://www.mediacentershop.be/product/1 ... v-101.html

Heb zelf ook Openelec & Raspbmc op de raspberry geprobeerd, maar was toch wat klooien. en als het dan werkte, toch niet al te snel. Ik gebuik dus terug mijn Dune
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
Bedankt: 157 keer

Emtec heeft toestellen met scartaansluiting voor zo'n 60 euro. Dan hoef je zelfs geen converteerstuk. Maar uiteraard zal dat niet echt denderend zijn van beeld.
Bij aankoop van nieuwe tv kan hij dan natuurlijk wel via hdmi het toestel verder gebruiken.

vb http://www.makroshop.be/nl/multimedia/o ... eler-n150h
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Petrikske schreef:hdmi to scart kabels die bestaan ook.
Het signaal is compleet anders tussen beide... digitaal versus analoog... daar bestaan dus geen kabels voor.

Je kan wel convertors vinden die meestal niet echt goedkoop zijn (vaak de prijs van de mediaplayer zelf !).
gobber
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

composite of hdmi kabel van pc naar tv is goedkoopste oplossing , nooit problemen met updates of codecs
hier hdmi kabel van 10m naar tv gelegd 4jaar geleden en nog nooit problemen gehad vlc player of xbmc of welke player je maar wil
Afbeelding
Afbeelding
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew

Ik heb gekeken naar signaal converters, maar blijkbaar wordt dat afgeraden wegens niet altijd betrouwbaar.
Nuja, het is niet voor mij, en men heeft beslist dan toch voor een eenvoudige media box te gaan waar een externe hdd op kan gekoppeld worden.
De laptop in kwestie btw heeft enkel DVI. Ik weet alleen niet of dat DVI-D, A, of I is.
Ik wil die mensen niet met dure kabeltjes belasten die ze maar even zouden gebruiken.
De vriendin heeft een mac, dus als die alleen thuis zou zijn moet er ook nog een displayport kabel bij komen kijken.

ITnetadmin
userbase crew
userbase crew

Updateje:

Blijkbaar zouden scart to vga (kunt altijd nadien vga/dvi adapter toevoegen) kabels alleen werken van scart device to vga output, en ni van vga naar scart (dus van pc naar tv), iets over signaal incompatibiliteit. En signaal adapters zijn te duur voor wat ze waard zijn. Blijft dat de voorgestelde Dune blijkbaar geen analoge composite output heeft (zover ik de specs juist bekeek), en er bitter weinig toestellen te vinden zijn die dat nog doen.
Dus omdat ibood vandaag de mede8er 500x2 in promo heeft, heb ik die toch maar aangeraden. Dat ding is mss traag, zonder veel mooie functionaliteit, maar speelt wel bijna alles van format en heeft hdmi, composite, component, spdif en coax audio uitgangen, voor een 110 euro in aanbieding (een 150 normaal); prijs kwaliteit kan da tellen.

ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

ITnetadmin schreef:Blijkbaar zouden scart to vga (kunt altijd nadien vga/dvi adapter toevoegen)
SCART, VGA en DVI zijn allen totaal electrisch verschillend (zelfs analoog en digitaal)... zoiets kan dus enkel geconverteerd worden via de nodige actieve (en dure electronica) en zeker niet via een gewone "adapter" of kabel.
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”