vreemd wederkerend probleem hierzo.
Ik en mijn collega zijn beide scarletters en streamen beide voor een webradio. Wij ondervinden nu geregeld dat de verbinding met de streamserver er zo nu en dan uitdondert en bij onze nederlandse collega"s....... valt dat probleem nooit voor.
Ik wijs niet meteen in de richting van scarlet want het heeft geruime tijd feilloos gewerkt tot vorige donderdag. Toen ik voorbije donderdag telefonisch zat te interviewen (pc voipoplossing en duurde 40 minuten) was er met de voip geen probleem en toch ging de verbinding met de streamserver meer dan 6 keer verloren op de hele avond (18 uur tot middernacht). Ook is er nog zat upload en download snelheid voorhanden al vind ik het wel vreemd dat wij 2 het net hebben en al de rest niet.
Hoewel al de rest dat internet (chat, verzoekserver) blijft werken krijgen we van de shoutcast server deze melding:
<04/15/13@19:02:22> [source] source dropped connection. disconnecting.
scarlet en streaming
- PumbaaH
- Elite Poster
- Berichten: 879
- Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 15 keer
- Contacteer:
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
-
- Elite Poster
- Berichten: 910
- Lid geworden op: 28 maa 2009, 22:21
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 98 keer
ik weet niet of er enig verband is want zit op andere VLAN en vermoedelijk zal daar wel een andere qos spelen, maar sinds een weekje heb ik af en toe haperingen in BGC TV (SD zonder extra veel internet trafiek op 30/6 profiel Scarlet One). En geen re-syncs of errors te zien. Niet dat het echt hinderlijk wordt zoals in jouw geval, maar vroeger nooit iets dergelijks gehad.
- PumbaaH
- Elite Poster
- Berichten: 879
- Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 15 keer
- Contacteer:
Dat staat denk ik los van het mijne.
Het zou kunnen dat er tussenin iets misgaat tijdens het hoppen.... al heeft mijn collega het nog erger dan ik. Die valt elke uitzending 1 of 2 keer uit. Dus nu vraag ik mij af of het aan scarlet kan liggen.... kan ook bij de streamaanbieder zijn natuurlijk al zouden m'n nederlandse collega's ook zulke toestanden moeten ervaren dacht ik zo.
Dat het aan de gebruikte codec ligt is ook uitgesloten want het is dezelfde als bij de nederlandse collega's
Het zou kunnen dat er tussenin iets misgaat tijdens het hoppen.... al heeft mijn collega het nog erger dan ik. Die valt elke uitzending 1 of 2 keer uit. Dus nu vraag ik mij af of het aan scarlet kan liggen.... kan ook bij de streamaanbieder zijn natuurlijk al zouden m'n nederlandse collega's ook zulke toestanden moeten ervaren dacht ik zo.
Dat het aan de gebruikte codec ligt is ook uitgesloten want het is dezelfde als bij de nederlandse collega's
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
- krisken
- userbase crew
- Berichten: 19763
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Krijg je dit probleem ook bij andere online radio's? Kan evengoed een serverinstelling zijn bvb. Of een routingprobleem plots (verzadiging van de lijn). Ik noem maar wat...
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- PumbaaH
- Elite Poster
- Berichten: 879
- Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 15 keer
- Contacteer:
't is de eerste radio waar ikzelf problemen mee ondervind..... bij anderen was het enige probleem de 36h disconnect
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
- PumbaaH
- Elite Poster
- Berichten: 879
- Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 15 keer
- Contacteer:
na enkele traces gedaan te hebben kreeg ik deze:
Tracing route to server-11.stream-server.nl [83.96.145.30] with TTL of 32:
1 0ms 0ms 0ms 10.0.0.2
2 19ms 19ms 19ms ip-83-134-106-1.dsl.scarlet.be [83.134.106.1]
3 20ms 20ms 20ms ae-66-200.iarstr2.isp.belgacom.be [91.183.241.186]
4 20ms * * ae-13-1000.ibrstr3.isp.belgacom.be [91.183.246.74]
5 * 21ms 20ms 80.84.23.40
6 28ms 25ms 25ms 94.102.162.33
7 25ms 24ms 25ms ams-bgc-r4-t4-1.car.belbone.be [80.84.18.167]
8 25ms 25ms 25ms 94.102.160.138
9 35ms 25ms 26ms te-1-4.cr1.eun.proserve.nl [195.69.145.63]
10 25ms 28ms 27ms te1-1-vl3.cr2.eun.nl.proserve.nl [80.84.254.26]
11 26ms 26ms 27ms te5-5-vl12.cr2.dp.nl.proserve.nl [80.84.254.66]
12 26ms 27ms 27ms server-11.stream-server.nl [83.96.145.30]
Traceroute complete.
Maar ik krijg veel meer deze;
Tracing route to server-11.stream-server.nl [83.96.145.30] with TTL of 32:
1 0ms 2ms 0ms 10.0.0.2
2 23ms 19ms 19ms ip-83-134-106-1.dsl.scarlet.be [83.134.106.1]
3 20ms 20ms 21ms ae-66-200.iarstr2.isp.belgacom.be [91.183.241.186]
4 * * 22ms ae-13-1000.ibrstr3.isp.belgacom.be [91.183.246.74]
5 * * * Request timed out.
6 25ms 26ms 26ms 94.102.162.33
7 25ms 25ms 25ms ams-bgc-r4-t4-1.car.belbone.be [80.84.18.167]
8 25ms 28ms 25ms 94.102.160.138
9 28ms 25ms 26ms te-1-4.cr1.eun.proserve.nl [195.69.145.63]
10 25ms 26ms 28ms te1-1-vl3.cr2.eun.nl.proserve.nl [80.84.254.26]
11 27ms 27ms 27ms te5-5-vl12.cr2.dp.nl.proserve.nl [80.84.254.66]
12 29ms 27ms 29ms server-11.stream-server.nl [83.96.145.30]
Traceroute complete.
Tracing route to server-11.stream-server.nl [83.96.145.30] with TTL of 32:
1 0ms 0ms 0ms 10.0.0.2
2 19ms 19ms 19ms ip-83-134-106-1.dsl.scarlet.be [83.134.106.1]
3 20ms 20ms 20ms ae-66-200.iarstr2.isp.belgacom.be [91.183.241.186]
4 20ms * * ae-13-1000.ibrstr3.isp.belgacom.be [91.183.246.74]
5 * 21ms 20ms 80.84.23.40
6 28ms 25ms 25ms 94.102.162.33
7 25ms 24ms 25ms ams-bgc-r4-t4-1.car.belbone.be [80.84.18.167]
8 25ms 25ms 25ms 94.102.160.138
9 35ms 25ms 26ms te-1-4.cr1.eun.proserve.nl [195.69.145.63]
10 25ms 28ms 27ms te1-1-vl3.cr2.eun.nl.proserve.nl [80.84.254.26]
11 26ms 26ms 27ms te5-5-vl12.cr2.dp.nl.proserve.nl [80.84.254.66]
12 26ms 27ms 27ms server-11.stream-server.nl [83.96.145.30]
Traceroute complete.
Maar ik krijg veel meer deze;
Tracing route to server-11.stream-server.nl [83.96.145.30] with TTL of 32:
1 0ms 2ms 0ms 10.0.0.2
2 23ms 19ms 19ms ip-83-134-106-1.dsl.scarlet.be [83.134.106.1]
3 20ms 20ms 21ms ae-66-200.iarstr2.isp.belgacom.be [91.183.241.186]
4 * * 22ms ae-13-1000.ibrstr3.isp.belgacom.be [91.183.246.74]
5 * * * Request timed out.
6 25ms 26ms 26ms 94.102.162.33
7 25ms 25ms 25ms ams-bgc-r4-t4-1.car.belbone.be [80.84.18.167]
8 25ms 28ms 25ms 94.102.160.138
9 28ms 25ms 26ms te-1-4.cr1.eun.proserve.nl [195.69.145.63]
10 25ms 26ms 28ms te1-1-vl3.cr2.eun.nl.proserve.nl [80.84.254.26]
11 27ms 27ms 27ms te5-5-vl12.cr2.dp.nl.proserve.nl [80.84.254.66]
12 29ms 27ms 29ms server-11.stream-server.nl [83.96.145.30]
Traceroute complete.
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
- PumbaaH
- Elite Poster
- Berichten: 879
- Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 15 keer
- Contacteer:
Oorzaak is gevonden.
Blijkbaar was de boosdoener de nieuwe Lame encoder die we in gebruik hadden genomen. Dus bij deze is het opgelost
Blijkbaar was de boosdoener de nieuwe Lame encoder die we in gebruik hadden genomen. Dus bij deze is het opgelost
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini