Bij Generation Connect krijg ik 10MB per maand om in het buitenland op te doen. Ik heb dit al eens op gebruikt en heb inmiddels terug 40MB. Morgen vertrek ik met de vriendin een paar dagen naar Duitsland en ik vroeg me af of er bij Proximus ook pakketten te kopen zijn met internet voor binnen Europa. Ik denk dat 40MB er snel door zal zijn. Ik vond een pakket van 40MB voor 25 euro maar dit is erg duur + t zou me verbazen moest dit de enige optie zijn.
Gewoon van mijn belkrediet is niet echt een probleem want die 70 euro geraakt anders toch niet op, maar ik heb gelezen dat Proximus het blokkeert als u MB's op zijn (wat wel goed is, ik wil niet tegen 85 cent per MB mijn 70 euro er door jagen zonder het zelf goed te weten, ik verkies liever blokken met een vaste prijs).
Dus wat zijn de opties zoal bij Proximus? Ofwel hebben ze er zeer weinig ofwel kijk ik totaal fout op de website.
Internet binnen Europa
- krisken
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Bel 6000 eens? Weet je t meteen zeker 

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Is toch heel duidelijk op de website? http://www.belgacom.be/nl/prive/product ... yandgo_otc
€25 = 40 MB in europa
€50 = 10 MB wereldwijd
activeren door naar "online herladen" te gaan.
Als je een abonnement neemt, is mobiel internet in het buitenland natuurlijk goedkoper, want dan heb je ook voor €25 al 100 MB.
€25 = 40 MB in europa
€50 = 10 MB wereldwijd
activeren door naar "online herladen" te gaan.
Als je een abonnement neemt, is mobiel internet in het buitenland natuurlijk goedkoper, want dan heb je ook voor €25 al 100 MB.
- krisken
- userbase crew
Conclusie : Ga naar een Duitse provider met een 3G stickje
Zal ferm goedkoper zijn vermoed ik.
Tijdens mijn verblijf in Duitsland (3 weken terug) hebben we gebruik gemaakt van Vodafone. Erg vlot 3G netwerk, en betaalbaar.
Ik vermoed dat je hier moet kijken : http://www.vodafone.de/privat/mobiles-i ... uKey=10000

Tijdens mijn verblijf in Duitsland (3 weken terug) hebben we gebruik gemaakt van Vodafone. Erg vlot 3G netwerk, en betaalbaar.
Ik vermoed dat je hier moet kijken : http://www.vodafone.de/privat/mobiles-i ... uKey=10000
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
- Bedankt: 257 keer
Goeie mopkrisken schreef:Bel 6000 eens? Weet je t meteen zeker

Internet & TV: Hey internet (150/15) + Base TV via Apple TV
GSM: Hey Telecom L 50 GB
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Pro M4 (2024) 256GB SG | Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
GSM: Hey Telecom L 50 GB
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Pro M4 (2024) 256GB SG | Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 94 keer
krisken schreef:Conclusie : Ga naar een Duitse provider met een 3G stickjeZal ferm goedkoper zijn vermoed ik.
Waarom een 3G stickje als het voor mobiel surfen is, ik neem aan iphone of dergelijke? Of volg ik niet goed vandaag? (op werk ook veel vergist, ben precies wat in de war vandaag

- krisken
- userbase crew
Is inderdaad te zien wat je verstaat onder "mobiel surfen". Ik heb iets van mobiel surfen is overal kunnen surfen met de laptop die je thuis ook gebruikt 

Telefonie = EDPnet + OVH
- MClaeys
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 347 keer
Ik heb geen laptop bij, heb van de dagen dat ik in het buitenland zit gebruik gemaakt om hem terug te sturen voor een dode pixel. 3g stick is dus niet mogelijk.
Ik had wel op de site gekeken maar het leek me onlogisch duur, ik dacht dat ik dus iets over het hoofd zag. 1 dag achter de rug en er is al 30MB op, nochtans enkel wat tekstmail binnen getrokken en een paar woorden vetaald.
Op 6000 gaven ze geen duidelijk antwoord dus wou ik het even in de community gooien
Sent from my Lumia 900 using Board Express
Ik had wel op de site gekeken maar het leek me onlogisch duur, ik dacht dat ik dus iets over het hoofd zag. 1 dag achter de rug en er is al 30MB op, nochtans enkel wat tekstmail binnen getrokken en een paar woorden vetaald.
Op 6000 gaven ze geen duidelijk antwoord dus wou ik het even in de community gooien

- krisken
- userbase crew
Zonder stickje doen en SIM kaartje rechtstreeks in je gsm proppen als je wilt surfen? 

Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 223 keer
Ik heb zo'n MiFi device gekocht. Telkens als ik in het buitenland ben koop ik een kaartje (of laad ik gewoon op als ik er al eentje heb) en steek dat in m'n MiFi. Op die manier heb ik steeds mobiele wifi die ik gebruik voor m'n smartphone (met SIP client) en m'n laptop. Super handig 

Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
- MClaeys
- Elite Poster
Das wel een goed plan, zijn er mensen met goede ervaringen met dergelijke toestellen? (welke dan?) Dat is dan de investering wel eens waard 

- krisken
- userbase crew
Persoonlijk doe ik dat met een TP Link device (zou eens moeten kijken naar exact typenummer). Bakje is 4x4cm groot ongeveer, 1cm dik. Zitten 2 USB poorten op (één voor power, één voor USB stick), bevat een UTP poort en WiFi. Nadeel tov de MiFi is dat het op stroom moet werken dat het krijgt via de micro USB aansluiting (bvb via laptop, sigarettenaansteker van auto, stroomnet, batterij, ... De MiFi heeft een batterij dus kan je ook los gebruiken.
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 282 keer
@MClaeys
mobi* en scarlet verkopen huawei hotspots voor 99 €. Proximus verkoopt een 4G R210 hotspot voor 199 €...
mobi* en scarlet verkopen huawei hotspots voor 99 €. Proximus verkoopt een 4G R210 hotspot voor 199 €...
Scarlet Loco, OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 223 keer
Ik heb de mijne in het buitenland gekocht (http://www.three.ie/online/shop/product ... ype=prepay). Ook dat is daar goedkoper dan in Belgie 

Internet: EDPNet VDSL
-
- Elite Poster
arm vlaanderen (zucht)... zo zie je maar weer dat we langs alle kanten in de tang genomen worden!
- krisken
- userbase crew
Bij deze bedank ik VOiD op mijn blote knieën 

Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Elite Poster
misschien zijn hier wel meerdere liefhebbers om zulk mifi AP te kopen!? Alhoewel het niet zeker is of wij vanuit dit land wel online kunnen bestellen bij "three"...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 108 keer
Ik gebruik al meer dan een jaar met volle tevredenheid zo'n 3G modem. Het is een Huawei E586 in mijn geval (model bestaat ondertussen niet meer), kostte destijds 149,- euro, maar nu zijn ze goedkoper. Batterij gaat vrij lang mee, en kan handig via micro-USB opgeladen worden.MClaeys schreef:Das wel een goed plan, zijn er mensen met goede ervaringen met dergelijke toestellen? (welke dan?) Dat is dan de investering wel eens waard
Is één van mijn beste aankopen ooit! Internet op hotel, in de wagen (handig voor de kids), op reis, waar dan ook... en voor alle toestellen tegelijk (laptop, tablet, telefoon, ...).
In het buitenland zet ik er een lokaal kaartje in (let wel op: sommige SIM kaartjes verhinderen tethering, en soms krijg je ook geen publiek IP en zit je achter een NAS (lastig voor inkomende VoIP)). Vorige maand nog in Praag nog voor zo'n 15,- euro (als ik mij goed herinner) een Vodafone SIM kaartje gekocht met 1 GB data erop.
- krisken
- userbase crew
Mijn speelgoed is de TP-Link TL-WR703N overigens 

Telefonie = EDPnet + OVH
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
- Bedankt: 685 keer
Ik heb ook een Huawei E586, zeer goed dingetje.
Mijn ervaringen met 'Three' is dat ze een beperkte uitvoering op de markt hebben, ttz, niet alle frequenties worden ondersteund. Ik had er eentje via via gekocht en Mobile vikings (Base) lukte niet op Edge, wel op HSDPA. Dinds teruggegeven en geld teruggekregen.
Als je op het internet zocht, kwam je uit op een gestripte versie.
Oppassen dus.
J.
Mijn ervaringen met 'Three' is dat ze een beperkte uitvoering op de markt hebben, ttz, niet alle frequenties worden ondersteund. Ik had er eentje via via gekocht en Mobile vikings (Base) lukte niet op Edge, wel op HSDPA. Dinds teruggegeven en geld teruggekregen.
Als je op het internet zocht, kwam je uit op een gestripte versie.
Oppassen dus.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Elite Poster
inderdaad, ik wacht eerder de komst van base en mobistar 4G netwerken af. Hopelijk komen zij met betere prijzen dan proximus voor modems en/of dongles...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
- Bedankt: 273 keer
MiFi devices vindt ik nogal brak in gebruik op vlak van batterij/mogelijkheden.
Daarom gebruik ik een Nexus 7 3G als tetherdevice/tablet. Raakt makkelijk de dag door al tetherend en is ook nog eens bruikbaar als tablet.
In het buitenland een lokale sim erin en gaan, met als voordeel tov van een mifi dat deze tablet pentaband 3G heeft (850,900,1700,1900,2100MHz) en dus zowel op at&t als tmo werkt in de USA.
Daarom gebruik ik een Nexus 7 3G als tetherdevice/tablet. Raakt makkelijk de dag door al tetherend en is ook nog eens bruikbaar als tablet.

In het buitenland een lokale sim erin en gaan, met als voordeel tov van een mifi dat deze tablet pentaband 3G heeft (850,900,1700,1900,2100MHz) en dus zowel op at&t als tmo werkt in de USA.
- MClaeys
- Elite Poster
Ghohja, het zou vooral voor in de auto en op hotel zijn, dus batterij is geen groot probleem. Ik heb het deze keer maar zonder gedaan toen men limiet op was (van belkrediet ging niet blijkbaar, pas na veel proberen en kwas meteen 10 euro kwijt). Volgende keer dus eens uitkijken naar MiFi. Misschien is zo iets wel zelf te maken met de raspberry (dat zou wel cool zijn).
Twas ook maar 3 dagen, het was vooral om sollicitaties op te volgen. Voor de iPad wou ik geen nieuwe sim meer halen omdat men vriendin het op dat moment al wat beu aan het worden was voor dat internet
Twas ook maar 3 dagen, het was vooral om sollicitaties op te volgen. Voor de iPad wou ik geen nieuwe sim meer halen omdat men vriendin het op dat moment al wat beu aan het worden was voor dat internet