Hoelang kan overgang van Pay&Go naar Smart 20 duren ?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
nete
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 14 keer

Vrijdag aanvraag gedaan, dossiernummer en ordernummer gekregen en dan.... wachten op SMS (beloofd in de reclame binnen 24 uur)
Zaterdag gebeld: meneer, zal voor na het weekend zijn.
Maandag via een omweg gebeld (6000 nummer is gewoon TOTAAL onbereikbaar): meneer, er is geen dossier, best nieuwe aanvraag.
Maandag 15u15 nieuwe aanvraag, dit keer met een ECA dossiernummer.
Dinsdag gebeld naar E-services: meneer, uw aanvraag is VANMORGEN ( zo'n 20 uur later dus) goed toegekomen. Onze techniekers zijn nu (dinsdag dus) al bezig met de aanvragen van het weekend te verwerken.
Wanneer het in orde komt ? Geen idee meneer, u gaat ten gepaste tijde een SMS krijgen.
Hallo zeg, werken ze bij Belgacom nog met kruiwagen en fichenbak ?
krisken
userbase crew
userbase crew
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Je had beter via internet de aanvraag gedaan : had je zelfs nog extra korting.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
mattionline
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
Bedankt: 10 keer

Zeer vreemd, bij mij ging de omschakeling van Generation Connect naar Smart 20 veel vlotter.
Twee weken geleden, zondag 3 maart online besteld en woensdag 6 maart reeds geactiveerd.

@Krisken: Inderdaad, online bestellen was maar €12.50/maand, zelfs goedkoper dan King :P
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 390 keer
Recent bedankt: 1 keer

Al zoveel gezegd van pay en go naar abo moet je via internet doen !!
snachts tussen 2-3 uur zetten ze u over naar een abo.
Dezelfde dag of dag nadien belt er u iemand wanneer ze mogen langskomen om te tekenen, maar ondertussen ben je al op een abonnement aangesloten.
iphone 13 promax : 512gb orange oml + Extra surf
mercedes e220 OML
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
CAT Q10 5G Extra surf oml
imac : giga fiber
ipad pro 12,9 : 256gb Extra surf oml
LaserJet
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 28 keer

Ik heb ook deze Smart 20 besteld maandag via de Telefoon.. De medewerker zei wel dat ik de korting van 7,5€/maand krijg.. en dat ik dus 12,5€ moet betalen.

Hopelijk heb ik dit wel juist begrepen, ik kom wel over van een andere provider..
Jordy1990
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 41 keer

Ik ben nu ook aan het wachten totdat mijn herlaadkaart omgezet wordt naar een Smart 20 abonnement. Zaterdag heb ik de aanvraag (online) gedaan, en vandaag gebeld om eens te horen hoe het nu zit. Blijkbaar zijn ze op het moment bezig de aanvragen van afgelopen donderdag te verwerken, van vertraging gesproken :roll: Nochtans geven ze zelf duidelijk aan dat de aanvragen de dag na de eerstvolgende werkdag afgehandeld zouden moeten zijn.
Het nieuwe abonnement is van toepassing de volgende dag na een geldige aanvraag op een werkdag voor 15 u. In alle andere gevallen zat het nieuwe tariefplan actief zijn de dag na de volgende werkdag.
http://support.nl.belgacom.be/app/answe ... /1284,1423

Het probleem dat ik nu heb is dat morgen mijn belkrediet vervalt, dus ik zou kunnen herladen, maar volgens de ene persoon wordt het resterende krediet enkel afgetrokken van de eerste factuur terwijl de andere klantendienstmedewerker zegt dat het resterende krediet volledig afgetrokken zal worden totdat er niets meer van overblijft. Wie moet ik nu geloven.. :?
krisken
userbase crew
userbase crew

Ik heb te horen gekregen dat mijn resterende krediet afgetrokken word van de eerste twee facturen...de rest zou verloren gaan. Eens kijken in de algemene voorwaarden hier rond? En anders herladen voor 5 of 10 euro via internet?

http://reload.proximus.be/ESALES/Online ... _Card.html

Telefonie = EDPnet + OVH
LaserJet
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 28 keer

Heb gisteren gebeld naar 6000 dat ze mijn MTV 10 moeten omzetten naar Smart 20 met alle kortingen. (Er was namelijk iets misgelopen waardoor ze MTV 10 hadden geactiveerd ipv Smart 20)

17u gebeld en 17u25 Smart20 geactiveerd :)

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Jordy1990
Premium Member
Premium Member

krisken schreef:Ik heb te horen gekregen dat mijn resterende krediet afgetrokken word van de eerste twee facturen...de rest zou verloren gaan.
Het probleem is net dat de helpdeskmedewerkers het precies zelf niet weten. Ondertussen heb ik dan maar via het forum van Belgacom de vraag aan Eva gesteld en zij antwoordde:
Wanneer u omschakeld van een pay&go formule naar een abonnement zal het resterende krediet overgezet worden op uw persoonlijk klantennummer. Dat krediet zal afgetrokken worden van uw facturen tot het opgebruikt is.

Met vriendelijke groeten,
Eva
Eva lijkt mij betrouwbaar, maar ik heb geen zin om Didier Bellens te sponseren, moest het toch niet kloppen..
En anders herladen voor 5 of 10 euro via internet?
Dat is een mogelijkheid, alleen krijg ik dan mijn herlaadbonus van GC niet, alé het lijkt mij de beste oplossing, maar het is nogal vervelend aangezien in feite Proximus zijn "woord" niet nakomt..

Eens zien of de algemene voorwaarden lezen niks oplevert..
krisken
userbase crew
userbase crew

Ik vermoed dat Eva je wel de correcte uitleg zal gegeven hebben dan.

Telefonie = EDPnet + OVH
Jordy1990
Premium Member
Premium Member

Ik heb ook net iets gevonden in de algemene voorwaarden:
Bij de omzetting, behoudt de klant het oproepnummer dat aan de
Pay&Go-simkaart verbonden is, en recupereert de eventueel
resterende eenheden van de Pay&Go-simkaart als de omzetting
plaatsvindt vóór het verstrijken van de geldigheidsperiode.
Afhankelijk van de inschrijvingsdatum, wordt het resterende
krediet verrekend op de eerste, tweede of derde Proximusfactuur.
Dus ik denk dat ik het best kan zorgen dat ik minder dan 3* 12,5 (smart 20 prijs per maand) op mijn herlaadkaart heb staan, het overige bedrag boven 37,5 euro ben ik kwijt. Dat is toch hoe ik deze paragraaf uit de algemene voorwaarden interpreteer.
Trouwens bedankt voor de tip, Krisken!
krisken
userbase crew
userbase crew

Met plezier! Gewoon herladen voor 20 euro dus :) Als ik deze goed interpreteer krijg je deze toch terug!

Telefonie = EDPnet + OVH
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 223 keer

Jordy1990 schreef:Afhankelijk van de inschrijvingsdatum, wordt het resterende
krediet verrekend op de eerste, tweede of derde Proximusfactuur.

Dus ik denk dat ik het best kan zorgen dat ik minder dan 3* 12,5 (smart 20 prijs per maand) op mijn herlaadkaart heb staan, het overige bedrag boven 37,5 euro ben ik kwijt. Dat is toch hoe ik deze paragraaf uit de algemene voorwaarden interpreteer.
Er staat 'of', niet 'en'. Het resterende krediet zal dus verrekend worden op één factuur. Althans, zo interpreteer ik het :wink:
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Jordy1990
Premium Member
Premium Member

Je hebt gelijk VOiD, ik heb blijkbaar te snel gelezen :-).
Misschien kan Eva hier nogmaals voor duidelijkheid zorgen, er is blijkbaar toch nog steeds verwarring hierover..
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster

De kredieten die je hebt (zonder de promos) worden op de volgende fakturen in mindering gebracht
mercedes e220 OML
Jordy1990
Premium Member
Premium Member

Wat bedoel je precies met promo's, Proximusboyke?
Het zijn dus wel degelijk facturEN? :-D
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster

ik bedoel daarmee mensen die bvb 8x opgeladen hebben voor 15 euro krijgen in princiepe 20 euro dus 160€ belkrediet.
je zal geen 160€ krijgen in mindering maar 8x 15 - wat je verbruikt hebt.
Vroeger waren er mensen die hierin investeerden ze kochten pay en go via web ze deden elke dag een herlading en na 20 dagen schakelden ze over naar een abo en kregen daar ook nog eens korting .
Het was een investering maar het leverde geld op, nu lukt dat niet meer.
mercedes e220 OML
ReLoad
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 4 keer

Eindje geleden overgestapt op proximus smart 20 komende van generation Connect. Bij GC had ik bijna 50 euro belkrediet. Ondertussen zit ik tss de 3 en 4de factuur en mijn tegoed is nog steeds enkele euros, dus je tegoed blijft zeker 3 facturen geldig (wss veel meer).
Promokrediet: bijvoorbeeld een actie 5/10 euro gratis belkrediet bij herlading van € X, 50% gratis belkrediet, pay&gold,.... Dit belkrediet word niet in tegoed gebracht en ben je dus kwijt (het was dan ook gratis).
nete
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 14 keer

Intussen is het op vrijdag 22 maart in orde gekomen.
Jordy1990
Premium Member
Premium Member

Deze ochtend is mijn abonnement uiteindelijk geactiveerd. Maar als ik naar de hello-app ga, begrijp ik toch niet alles wat er staat.
Bijvoorbeeld bij huidig totaalbedrag staat een bedrag vermeld, maar ik zou niet weten waar dit op slaat. Het enige mij wel opvalt is dat dit bedrag op een 30 cent na overeenkomt met de waarde van mijn belkrediet dat nog op mijn GC-kaart stond min 20 euro. Wat al niet zou kunnen juist zijn, aangezien ik slechts 12,5 zou moeten betalen.
Screenshot_2013-04-06-12-14-03.png
Totaalbedrag
(73.54 KiB) 503 keer gedownload
Een tweede dat mij opvalt is dat ik niet kan zien hoeveel mobiel internet er nog overblijft (via een balk ofzo). Ik krijg enkel hetgeen te zien zoals hieronder in de bijlage. Is er geen manier om via Hello uw mobiel internet verbruik te controleren?
Screenshot_2013-04-06-12-14-21.png
Mobiel internet
(65.62 KiB) 503 keer gedownload
mattionline
Plus Member
Plus Member

Jordy1990 schreef:Deze ochtend is mijn abonnement uiteindelijk geactiveerd. Maar als ik naar de hello-app ga, begrijp ik toch niet alles wat er staat.
Bijvoorbeeld bij huidig totaalbedrag staat een bedrag vermeld, maar ik zou niet weten waar dit op slaat.
Ik snapte dit vorige maand ook niet maar ben er achter gekomen dat dit een soort berekening is voor het aantal dagen abonnement in die maand.
Smart 20 = €20 voor een volledige maand /30 dagen in een maand = €0.66...7 X 25 dagen effectief abonnee = €16,67 als huidig totaalbedrag.
Op je factuur zal je zien dat hiervan nog eens €7,5 in mindering wordt gebracht als korting + eventuele resterende belwaarde van Pay & Go.
Jordy1990 schreef:t]
Een tweede dat mij opvalt is dat ik niet kan zien hoeveel mobiel internet er nog overblijft (via een balk ofzo). Ik krijg enkel hetgeen te zien zoals hieronder in de bijlage. Is er geen manier om via Hello uw mobiel internet verbruik te controleren?
Waarschijnlijk zal je die balk morgen pas zien, bij mij was dit ook. Op die Hello! app zit een vertraging van een paar uur tot soms een aantal dagen...
Zo zal het er binnekort uit zien met een mooi paars balkje :lol:

Afbeelding
Jordy1990
Premium Member
Premium Member

Dus eigenlijk betaal je volgens die berekening minder in februari en meer bij maanden van 31 dagen? :-D Of is dit enkel de eerste maand?
mattionline
Plus Member
Plus Member

Jordy1990 schreef:Dus eigenlijk betaal je volgens die berekening minder in februari en meer bij maanden van 31 dagen? :-D Of is dit enkel de eerste maand?
Haha, geen idee, ben zelf nog maar klant sinds begin maart dus heb nog niet gekeken wat het effect is maar dit leek mij een logische berekening :-)
Nu staat er bij mij als huidig totaalbedrag €20.15, €20 van de smart 20 en €0.15 van een speciaal bericht (3455) ondanks slechts 30 dagen in april :wink:
Ahh en mijn mobiel internet lijkt niet meer vernieuwt te zijn sinds donderdag :? , heb gisteren nogal veel Deezer gebruikt dus zou toch willen weten :x
Jordy1990
Premium Member
Premium Member

mattionline schreef: heb gisteren nogal veel Deezer gebruikt dus zou toch willen weten :x
Als je hoger dan Android 4.0 hebt, kan je eens bij dataverbruik in de instellingen kijken, dit wordt wel meteen geupdate :-)
mattionline
Plus Member
Plus Member

Jordy1990 schreef:
mattionline schreef: heb gisteren nogal veel Deezer gebruikt dus zou toch willen weten :x
Als je hoger dan Android 4.0 hebt, kan je eens bij dataverbruik in de instellingen kijken, dit wordt wel meteen geupdate :-)
Bedankt voor de tip! :-D
De functie zit wel goed verstopt in HTC Sense bij instellingen, meer, verbruik.
153MB voor een uurtje Deezer, toch wel stevig moet ik zeggen maar bon, tis niet dat ik dat elke dag doe :P
Jordy1990
Premium Member
Premium Member

Geen probleem! :wink:
Dit doet me eraan denken, ik moet mijn waarschuwingslimiet voor de data ook eens wat lager zetten, kwestie van hoge facturen te voorkomen. Alhoewel 1 GB voldoende moet zijn (zonder te veel Deezer gebruik dan toch :-D )
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”