Vrijdag aanvraag gedaan, dossiernummer en ordernummer gekregen en dan.... wachten op SMS (beloofd in de reclame binnen 24 uur)
Zaterdag gebeld: meneer, zal voor na het weekend zijn.
Maandag via een omweg gebeld (6000 nummer is gewoon TOTAAL onbereikbaar): meneer, er is geen dossier, best nieuwe aanvraag.
Maandag 15u15 nieuwe aanvraag, dit keer met een ECA dossiernummer.
Dinsdag gebeld naar E-services: meneer, uw aanvraag is VANMORGEN ( zo'n 20 uur later dus) goed toegekomen. Onze techniekers zijn nu (dinsdag dus) al bezig met de aanvragen van het weekend te verwerken.
Wanneer het in orde komt ? Geen idee meneer, u gaat ten gepaste tijde een SMS krijgen.
Hallo zeg, werken ze bij Belgacom nog met kruiwagen en fichenbak ?
Hoelang kan overgang van Pay&Go naar Smart 20 duren ?
- krisken
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Je had beter via internet de aanvraag gedaan : had je zelfs nog extra korting.
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
- Bedankt: 10 keer
Zeer vreemd, bij mij ging de omschakeling van Generation Connect naar Smart 20 veel vlotter.
Twee weken geleden, zondag 3 maart online besteld en woensdag 6 maart reeds geactiveerd.
@Krisken: Inderdaad, online bestellen was maar €12.50/maand, zelfs goedkoper dan King
Twee weken geleden, zondag 3 maart online besteld en woensdag 6 maart reeds geactiveerd.
@Krisken: Inderdaad, online bestellen was maar €12.50/maand, zelfs goedkoper dan King

- proximusboyke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 390 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Al zoveel gezegd van pay en go naar abo moet je via internet doen !!
snachts tussen 2-3 uur zetten ze u over naar een abo.
Dezelfde dag of dag nadien belt er u iemand wanneer ze mogen langskomen om te tekenen, maar ondertussen ben je al op een abonnement aangesloten.
snachts tussen 2-3 uur zetten ze u over naar een abo.
Dezelfde dag of dag nadien belt er u iemand wanneer ze mogen langskomen om te tekenen, maar ondertussen ben je al op een abonnement aangesloten.
iphone 13 promax : 512gb orange oml + Extra surf
mercedes e220 OML
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
CAT Q10 5G Extra surf oml
imac : giga fiber
ipad pro 12,9 : 256gb Extra surf oml
mercedes e220 OML
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
- Bedankt: 28 keer
Ik heb ook deze Smart 20 besteld maandag via de Telefoon.. De medewerker zei wel dat ik de korting van 7,5€/maand krijg.. en dat ik dus 12,5€ moet betalen.
Hopelijk heb ik dit wel juist begrepen, ik kom wel over van een andere provider..
Hopelijk heb ik dit wel juist begrepen, ik kom wel over van een andere provider..
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
- Bedankt: 41 keer
Ik ben nu ook aan het wachten totdat mijn herlaadkaart omgezet wordt naar een Smart 20 abonnement. Zaterdag heb ik de aanvraag (online) gedaan, en vandaag gebeld om eens te horen hoe het nu zit. Blijkbaar zijn ze op het moment bezig de aanvragen van afgelopen donderdag te verwerken, van vertraging gesproken
Nochtans geven ze zelf duidelijk aan dat de aanvragen de dag na de eerstvolgende werkdag afgehandeld zouden moeten zijn.
Het probleem dat ik nu heb is dat morgen mijn belkrediet vervalt, dus ik zou kunnen herladen, maar volgens de ene persoon wordt het resterende krediet enkel afgetrokken van de eerste factuur terwijl de andere klantendienstmedewerker zegt dat het resterende krediet volledig afgetrokken zal worden totdat er niets meer van overblijft. Wie moet ik nu geloven..

http://support.nl.belgacom.be/app/answe ... /1284,1423Het nieuwe abonnement is van toepassing de volgende dag na een geldige aanvraag op een werkdag voor 15 u. In alle andere gevallen zat het nieuwe tariefplan actief zijn de dag na de volgende werkdag.
Het probleem dat ik nu heb is dat morgen mijn belkrediet vervalt, dus ik zou kunnen herladen, maar volgens de ene persoon wordt het resterende krediet enkel afgetrokken van de eerste factuur terwijl de andere klantendienstmedewerker zegt dat het resterende krediet volledig afgetrokken zal worden totdat er niets meer van overblijft. Wie moet ik nu geloven..

- krisken
- userbase crew
Ik heb te horen gekregen dat mijn resterende krediet afgetrokken word van de eerste twee facturen...de rest zou verloren gaan. Eens kijken in de algemene voorwaarden hier rond? En anders herladen voor 5 of 10 euro via internet?
http://reload.proximus.be/ESALES/Online ... _Card.html
http://reload.proximus.be/ESALES/Online ... _Card.html
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
- Bedankt: 28 keer
Heb gisteren gebeld naar 6000 dat ze mijn MTV 10 moeten omzetten naar Smart 20 met alle kortingen. (Er was namelijk iets misgelopen waardoor ze MTV 10 hadden geactiveerd ipv Smart 20)
17u gebeld en 17u25 Smart20 geactiveerd
[
Post made via mobile device ]
17u gebeld en 17u25 Smart20 geactiveerd

[

-
- Premium Member
Het probleem is net dat de helpdeskmedewerkers het precies zelf niet weten. Ondertussen heb ik dan maar via het forum van Belgacom de vraag aan Eva gesteld en zij antwoordde:krisken schreef:Ik heb te horen gekregen dat mijn resterende krediet afgetrokken word van de eerste twee facturen...de rest zou verloren gaan.
Eva lijkt mij betrouwbaar, maar ik heb geen zin om Didier Bellens te sponseren, moest het toch niet kloppen..Wanneer u omschakeld van een pay&go formule naar een abonnement zal het resterende krediet overgezet worden op uw persoonlijk klantennummer. Dat krediet zal afgetrokken worden van uw facturen tot het opgebruikt is.
Met vriendelijke groeten,
Eva
Dat is een mogelijkheid, alleen krijg ik dan mijn herlaadbonus van GC niet, alé het lijkt mij de beste oplossing, maar het is nogal vervelend aangezien in feite Proximus zijn "woord" niet nakomt..En anders herladen voor 5 of 10 euro via internet?
Eens zien of de algemene voorwaarden lezen niks oplevert..
- krisken
- userbase crew
Ik vermoed dat Eva je wel de correcte uitleg zal gegeven hebben dan.
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Premium Member
Ik heb ook net iets gevonden in de algemene voorwaarden:
Trouwens bedankt voor de tip, Krisken!
Dus ik denk dat ik het best kan zorgen dat ik minder dan 3* 12,5 (smart 20 prijs per maand) op mijn herlaadkaart heb staan, het overige bedrag boven 37,5 euro ben ik kwijt. Dat is toch hoe ik deze paragraaf uit de algemene voorwaarden interpreteer.Bij de omzetting, behoudt de klant het oproepnummer dat aan de
Pay&Go-simkaart verbonden is, en recupereert de eventueel
resterende eenheden van de Pay&Go-simkaart als de omzetting
plaatsvindt vóór het verstrijken van de geldigheidsperiode.
Afhankelijk van de inschrijvingsdatum, wordt het resterende
krediet verrekend op de eerste, tweede of derde Proximusfactuur.
Trouwens bedankt voor de tip, Krisken!
- krisken
- userbase crew
Met plezier! Gewoon herladen voor 20 euro dus
Als ik deze goed interpreteer krijg je deze toch terug!

Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 223 keer
Er staat 'of', niet 'en'. Het resterende krediet zal dus verrekend worden op één factuur. Althans, zo interpreteer ik hetJordy1990 schreef:Afhankelijk van de inschrijvingsdatum, wordt het resterende
krediet verrekend op de eerste, tweede of derde Proximusfactuur.
Dus ik denk dat ik het best kan zorgen dat ik minder dan 3* 12,5 (smart 20 prijs per maand) op mijn herlaadkaart heb staan, het overige bedrag boven 37,5 euro ben ik kwijt. Dat is toch hoe ik deze paragraaf uit de algemene voorwaarden interpreteer.

Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
- proximusboyke
- Elite Poster
De kredieten die je hebt (zonder de promos) worden op de volgende fakturen in mindering gebracht
mercedes e220 OML
mercedes e220 OML
- proximusboyke
- Elite Poster
ik bedoel daarmee mensen die bvb 8x opgeladen hebben voor 15 euro krijgen in princiepe 20 euro dus 160€ belkrediet.
je zal geen 160€ krijgen in mindering maar 8x 15 - wat je verbruikt hebt.
Vroeger waren er mensen die hierin investeerden ze kochten pay en go via web ze deden elke dag een herlading en na 20 dagen schakelden ze over naar een abo en kregen daar ook nog eens korting .
Het was een investering maar het leverde geld op, nu lukt dat niet meer.
je zal geen 160€ krijgen in mindering maar 8x 15 - wat je verbruikt hebt.
Vroeger waren er mensen die hierin investeerden ze kochten pay en go via web ze deden elke dag een herlading en na 20 dagen schakelden ze over naar een abo en kregen daar ook nog eens korting .
Het was een investering maar het leverde geld op, nu lukt dat niet meer.
mercedes e220 OML
mercedes e220 OML
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
- Bedankt: 4 keer
Eindje geleden overgestapt op proximus smart 20 komende van generation Connect. Bij GC had ik bijna 50 euro belkrediet. Ondertussen zit ik tss de 3 en 4de factuur en mijn tegoed is nog steeds enkele euros, dus je tegoed blijft zeker 3 facturen geldig (wss veel meer).
Promokrediet: bijvoorbeeld een actie 5/10 euro gratis belkrediet bij herlading van € X, 50% gratis belkrediet, pay&gold,.... Dit belkrediet word niet in tegoed gebracht en ben je dus kwijt (het was dan ook gratis).
Promokrediet: bijvoorbeeld een actie 5/10 euro gratis belkrediet bij herlading van € X, 50% gratis belkrediet, pay&gold,.... Dit belkrediet word niet in tegoed gebracht en ben je dus kwijt (het was dan ook gratis).
-
- Premium Member
Deze ochtend is mijn abonnement uiteindelijk geactiveerd. Maar als ik naar de hello-app ga, begrijp ik toch niet alles wat er staat.
Bijvoorbeeld bij huidig totaalbedrag staat een bedrag vermeld, maar ik zou niet weten waar dit op slaat. Het enige mij wel opvalt is dat dit bedrag op een 30 cent na overeenkomt met de waarde van mijn belkrediet dat nog op mijn GC-kaart stond min 20 euro. Wat al niet zou kunnen juist zijn, aangezien ik slechts 12,5 zou moeten betalen. Een tweede dat mij opvalt is dat ik niet kan zien hoeveel mobiel internet er nog overblijft (via een balk ofzo). Ik krijg enkel hetgeen te zien zoals hieronder in de bijlage. Is er geen manier om via Hello uw mobiel internet verbruik te controleren?
Bijvoorbeeld bij huidig totaalbedrag staat een bedrag vermeld, maar ik zou niet weten waar dit op slaat. Het enige mij wel opvalt is dat dit bedrag op een 30 cent na overeenkomt met de waarde van mijn belkrediet dat nog op mijn GC-kaart stond min 20 euro. Wat al niet zou kunnen juist zijn, aangezien ik slechts 12,5 zou moeten betalen. Een tweede dat mij opvalt is dat ik niet kan zien hoeveel mobiel internet er nog overblijft (via een balk ofzo). Ik krijg enkel hetgeen te zien zoals hieronder in de bijlage. Is er geen manier om via Hello uw mobiel internet verbruik te controleren?
-
- Plus Member
Ik snapte dit vorige maand ook niet maar ben er achter gekomen dat dit een soort berekening is voor het aantal dagen abonnement in die maand.Jordy1990 schreef:Deze ochtend is mijn abonnement uiteindelijk geactiveerd. Maar als ik naar de hello-app ga, begrijp ik toch niet alles wat er staat.
Bijvoorbeeld bij huidig totaalbedrag staat een bedrag vermeld, maar ik zou niet weten waar dit op slaat.
Smart 20 = €20 voor een volledige maand /30 dagen in een maand = €0.66...7 X 25 dagen effectief abonnee = €16,67 als huidig totaalbedrag.
Op je factuur zal je zien dat hiervan nog eens €7,5 in mindering wordt gebracht als korting + eventuele resterende belwaarde van Pay & Go.
Waarschijnlijk zal je die balk morgen pas zien, bij mij was dit ook. Op die Hello! app zit een vertraging van een paar uur tot soms een aantal dagen...Jordy1990 schreef:t]
Een tweede dat mij opvalt is dat ik niet kan zien hoeveel mobiel internet er nog overblijft (via een balk ofzo). Ik krijg enkel hetgeen te zien zoals hieronder in de bijlage. Is er geen manier om via Hello uw mobiel internet verbruik te controleren?
Zo zal het er binnekort uit zien met een mooi paars balkje

-
- Plus Member
Haha, geen idee, ben zelf nog maar klant sinds begin maart dus heb nog niet gekeken wat het effect is maar dit leek mij een logische berekeningJordy1990 schreef:Dus eigenlijk betaal je volgens die berekening minder in februari en meer bij maanden van 31 dagen?Of is dit enkel de eerste maand?

Nu staat er bij mij als huidig totaalbedrag €20.15, €20 van de smart 20 en €0.15 van een speciaal bericht (3455) ondanks slechts 30 dagen in april

Ahh en mijn mobiel internet lijkt niet meer vernieuwt te zijn sinds donderdag

-
- Premium Member
Als je hoger dan Android 4.0 hebt, kan je eens bij dataverbruik in de instellingen kijken, dit wordt wel meteen geupdatemattionline schreef: heb gisteren nogal veel Deezer gebruikt dus zou toch willen weten

-
- Plus Member
Bedankt voor de tip!Jordy1990 schreef:Als je hoger dan Android 4.0 hebt, kan je eens bij dataverbruik in de instellingen kijken, dit wordt wel meteen geupdatemattionline schreef: heb gisteren nogal veel Deezer gebruikt dus zou toch willen weten

De functie zit wel goed verstopt in HTC Sense bij instellingen, meer, verbruik.
153MB voor een uurtje Deezer, toch wel stevig moet ik zeggen maar bon, tis niet dat ik dat elke dag doe

-
- Premium Member
Geen probleem!
Dit doet me eraan denken, ik moet mijn waarschuwingslimiet voor de data ook eens wat lager zetten, kwestie van hoge facturen te voorkomen. Alhoewel 1 GB voldoende moet zijn (zonder te veel Deezer gebruik dan toch
)

Dit doet me eraan denken, ik moet mijn waarschuwingslimiet voor de data ook eens wat lager zetten, kwestie van hoge facturen te voorkomen. Alhoewel 1 GB voldoende moet zijn (zonder te veel Deezer gebruik dan toch