Op repair profiel na te veel restarts, (25/6) voordien 30/6

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
ReLoad
Pro Member
Pro Member
Berichten: 302
Lid geworden op: 10 apr 2007, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 4 keer

Heb mijzelf ook in de problemen gewerkt,

Eergisteren mijn belgacom intro punt, verplaatst naar waar de kabel juist binnen komt. Zorgvuldig aangesloten, maar mijn router beetje te veel herstart en op een repair profiel uitgekomen (na de verandering van contactpunt had ik nog steeds 30/6).

Was eigenlijk aan het kijken of mijn Training marge omhoog ging gaan. Want er was hier in de tijd een breuk in de kabel en die hadden 'ze' (geen idee wie) slordig opgelost, (rare suiker + composiet ofzo), en wou kijken wat de invloed hiervan was, het contactpunt is hier nu voor dat punt.

Samengevat:
Voordien:

Code: Selecteer alles

**************************************
* VDSL2Tool 2.3 - http://hierzo.net/ *
**************************************
                        download          upload
Line:                  30032 kbps        6048 kbps
Modem max:             31040 kbps        n/a Estimated!
Calculated max:        25485 kbps         5339 kbps Estimated!
Profile:               17a
Line length:           144 m Estimated!
Training margin:       6.6 dB
Attenuation:           8.3 dB
Na veranderen contactpunt:

Code: Selecteer alles

**************************************
* VDSL2Tool 2.3 - http://hierzo.net/ *
**************************************
                        download          upload
Line:                  30032 kbps        6048 kbps
Modem max:             31920 kbps        n/a Estimated!
Calculated max:        26208 kbps         5491 kbps Estimated!
Profile:               17a
Line length:           130 m Estimated!
Training margin:       6.9 dB
Attenuation:           7.5 dB
En na de teveel reset van mijn router:

Code: Selecteer alles

**************************************
* VDSL2Tool 2.3 - http://hierzo.net/ *
**************************************
                        download          upload
Line:                  25048 kbps        6048 kbps
Modem max:             27920 kbps        n/a Estimated!
Calculated max:        22923 kbps         4802 kbps Estimated!
Profile:               17a
Line length:           132 m Estimated!
Training margin:       7.7 dB
Attenuation:           7.7 dB
En ter info dit had ik zo een 2 jaar geleden denk ik (toen ik nog bij dommel zat, daarna 1,5 jaar Scarlet, nu huidige isp belgacom)

Code: Selecteer alles

************************
* VDSL2 modem tool 1.6 *
************************

                       download      upload
line:                 37460 kbps    7968 kbps 
payload:              30064 kbps    6048 kbps 
max line:             129720 kbps 
max payload:          106036 kbps 
bands used:           3             2
bandplan:             17A
training:             27.5 dB 
loop length:          174 m 
near end:             159 m 
far end:              152 m 
avg. length:          162 m 
snr margin:           26.2 dB 
attenuation:          9.2 dB 
avg. margin:          26.6 dB 
avg. snr:             42.8 dB 
Dit zal mogelijks in de tijd zijn dat hier bijna niemand vdsl had.. (dus nu mss meer interferenctie)


Zal ik terug automatisch op 30/6 profiel komen, of zal ik moeten bellen naar belgacom. Of zou dit door DLM op 60 gezet geweest zijn?
Ik had eergisteren als eens dat lijntest nummer geprobeerd, maar dit zonder resultaat. Ook heb ik een fictief lijn nummer (aangezien ik nu voip bij ovh heb).
nolfie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 285
Lid geworden op: 11 dec 2009, 23:01
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

veel verandering heeft alleszins niet opgebracht. De waardes blijven nagenoeg gelijk...

normaal zou het moeten lukken met in e-services je lijntest uit te voeren. De sync zal dan even wegvallen en normaal kom je dan terug op je provisioningprofiel. Anders zal het bellen worden naar BGC; tenzij je hier een technieker vindt die je lijn terug goed wil zetten.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1256
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 60 keer

Aan uw snr te zien heb je iig problemen met je lijn. Mss de modem of buiten. Best de technische dienst even bellen.
dean3009
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 877
Lid geworden op: 07 mei 2007, 11:19
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 52 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

Ik heb hier ook rare problemen. Eerst syncte we weer mooi op 50/6. Na een modem herstart plots 29920 kbps / 6048 kbps (25.1 dB). Ik dacht, ik ga eens de modem vervangen, dan zien we meteen of het de modem is. De nieuwe modem ook aan hetzelfde profiel.

Vorige keer dat ik dit voorhad, vanzelf over gegaan na 2 weken. Toen was wel de training margin gezakt tot 6 dB en ik denk dat Belgacom dan iets heeft gedaan (wss hebben buren contact opgenomen). Er was waarschijnlijk storing door 2 nieuwe Belgacom lijnen in de straat, wat ook werd gesuggereerd door een paar techniekers hier op Userbase.
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 15164
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1686 keer
Bedankt: 1476 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

30/6 is je profiel. DLM, een systeem dat jouw lijn specifiek test en zo hoog mogelijk plaatst, passeert om de 3 weken om te kijken of die 30/6 niet hoger kan. Bij jou vroeger dus op 50/6 gezet dankzij 50/6. Nu moet je dus wachten tot DLM terug passeert.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 18466
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3755 keer
Recent bedankt: 8 keer
Provider

ReLoad schreef:Zal ik terug automatisch op 30/6 profiel komen, of zal ik moeten bellen naar belgacom. Of zou dit door DLM op 60 gezet geweest zijn?
Jij staat op een repair profiel. DLM zal je nooit vanuit een 25/6 repair naar een 30/6 provisioning brengen.
Je gaat er ook niet automatisch op komen.

Indien de lijntest (0800 22424) je niet helpt, zou ik de raad van Devilzown volgen en de technische dienst bellen.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4331
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 279 keer

Alvoor te bellen mss eerst binneninstallatie eens checken want als het in de binneninstallatie zit, na de intro (vdsdl2 filter), is het wel betalen als de technieker moet komen.
sbghannibal
Pro Member
Pro Member
Berichten: 339
Lid geworden op: 27 jun 2009, 08:34
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 35 keer

als hij op en 25/6 komt zal het gewoon wel aan de restarts liggen ook al voor gehad, kan wel zijn dat als je naar de 0800 nummer belt deze tijdelijk naar boven gaat maar door dat het profiel door het systeem is gelockt op 25/6 en dus terug valt na 30 minuten op het vorige profiel zonder echte rede in dat geval even bellen en vragen dat ze de lock van je lijn halen dan kan je na en test van zelf weer op het 30/6 profiel waar na dlm zijn werk gaat moeten doen
tendonsie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 401
Lid geworden op: 20 aug 2011, 11:52
Twitter: tendonsie
Locatie: Wervik, België
Uitgedeelde bedankjes: 654 keer
Bedankt: 40 keer

Ik zit ook vast op een soort 25/5 als ik speedtesten doe.
Had 2x in één week gereset na dat lijntestnummer te bellen,
maar ik ging dus omlaag van 30/5 naar 25/5.

Zal wel na tijdje vanzelf oplossen zeker. Ga afwachten tot dinsdag.
ReLoad
Pro Member
Pro Member
Berichten: 302
Lid geworden op: 10 apr 2007, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 4 keer

Bedankt voor de info, ik wacht ook tot dinsdag en dan ga ik ook eens contact opnemen (of er een lock actief is en of er geen fout is op de lijn, zoals aangehaald).
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”