De laatste tijd hebben wij regelmatig voor dat er bij een klant een ADSL->VDSL2 migratie gebeurd door Belgacom, dat is op zich natuurlijk prettig voor de klant, maar helaas gaat dit dikwijls gepaard met een reset van het PPPoE wachtwoord dat dan door ZTC (TR98) in de BBox gevlamd wordt.
Wij hebben bij de klanten een SOHO firewall staan die een IPsec BOVPN tunnel maakt naar ons. Daarom moet de modem in bridge staan en zitten de PPPoE gegevens in onze CPE.
Vaak is het zo dat wij pas later ter plaatse komen als de BGC fieldtech al vertrokken is en dan is het een miserie om aan het PPPoE wachtwoord te geraken via de helpdesk ... facturen worden naar de hoofdzetel v/d klant gestuurd, dus die zijn niet ter plaatse ...
Zelfs via de accountmanager duurt het soms uren om aan het wachtwoord te geraken, no kidding.
Daarom zou het voor ons erg handig zijn om het wachtwoord uit de BBox2 te kunnen halen. Ik heb al eens geprobeerd om via telnet een rg_conf_print uit te voeren, maar ook daar staat het ww gehashed ... zie ik iets over het hoofd of heeft er nog iemand tips ?
PPPoE wachtwoord uit BBox2 config vissen ?
- Kitt
- Elite Poster
- Twitter: kitt1977
- Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
- Bedankt: 45 keer
yep kan prima maar zoals de TS zegt zal aan de gegevens van E-services geraken ook aan ramp zijn in dergelijke bedrijven .. als ze et al hebben ..ringlord schreef:Is dit niet het paswoord dat je via je e-services logon kunt veranderen ?
Bij "Mijn Abonnement" staat daar "Het wachtwoord wijzigen".
En eentje aanmaken is ook nie zo easy .. je moet laatste factuur hebben en als dat bedrijf is met meerdere vestigingen waar liggen die facturen meestal .. op de hoofdzetel .... been there done that ... de meeste klanten vragen me zelfs om hun paswoord bij te houden ...( want eens het werkt hebben zij dat toch niet nodig )
- Fatsie
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
- Bedankt: 46 keer
Maar voor de e-services te activeren heb je dan weer een activatie code die op het factuur staat (dacht ik toch ?) en de facturen zijn eigenlijk nooit aanwezig, ...
(*Quasi gelijk gepost met voorgaand bericht van Kitt*)
(*Quasi gelijk gepost met voorgaand bericht van Kitt*)
- Kitt
- Elite Poster
- Twitter: kitt1977
- Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
- Bedankt: 45 keer
Yep moet je wel die tech nog zien of kunnen bereiken rechstreeks ..
Via 0800 gaan ze je nooit een paswoord doorgeven denk ik ..hooguit een brief sturen met nieuwe gevens of e-services codes ..
Via 0800 gaan ze je nooit een paswoord doorgeven denk ik ..hooguit een brief sturen met nieuwe gevens of e-services codes ..
-
- ISP Staff
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 76 keer
Als je wil kan ik voor u uw pass resetten en een nieuw geven. Zet uw telnr.van deze lijn maar in PM.
[
Post made via mobile device ]
[

- Fatsie
- Pro Member
Yep, als de fieldtech nog aanwezig is is er eigenlijk geen probleem, maar dat is niet altijd het geval.Devilzown schreef:Je kan vragen aan de tech om het paswoord te resetten en dit nieuwe paswoord op te schrijven voor je.
Techs hebben hier een speciale tool voor.
Soms heeft de klant zelf contact gehad met BGC omdat "het niet werkte" en de mensen op de helpdesk hebben dan een reset + ZTC gedaan ... dan is er terug een PPPoE binding op de BBox2 en is het voor de support afgehandeld (geen verwijt aan de 0800, dat zijn hun procedures), maar voor de klant werkt het natuurlijk nog niet, ...
@Technieker; Dank voor het aanbod maar het is meer een globale vraag en nu niet specifiek voor een probleem.
Out-of-the-box denkoefening;
Zou TR98/ZTC encrypted zijn ? Zou je kunnen sniffen op VLAN20, naar de 0800 bellen en een reset van het wachtwoord + pushen v/d config vragen en de credentials zo onderscheppen ? Hmmm.
- Devilzown
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 60 keer
Tis niet echt de bedoeling dat je die tool gebruikt buitenom direct contact met de klant.technieker schreef:Als je wil kan ik voor u uw pass resetten en een nieuw geven. Zet uw telnr.van deze lijn maar in PM.
[Post made via mobile device ]
Kan uiteindelijk eender wie zijn

-
- ISP Staff
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 76 keer
Da's waar maar ja ik wou deze TS effe vlug helpen. Ik zal niet zomaar resetten hoor, ik controleer eerst grondig. Maar intussen is het blijkbaar niet nodig.
[
Post made via mobile device ]
[

- vuurvos
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
- Bedankt: 207 keer
- Contacteer:
Als je jouw klanten vanaf nu eens de gouden tip zou geven dat ze met de activeringscode (op hun factuur) steeds de e-Services moeten activeren om zo problemen in de toekomst te vermijden ?Fatsie schreef:Maar voor de e-services te activeren heb je dan weer een activatie code die op het factuur staat (dacht ik toch ?) en de facturen zijn eigenlijk nooit aanwezig, ...
En zoals eerder gepost - indien de klant dus e-Services heeft geactiveerd - is er geen enkel probleem om het wachtwoord te resetten.
Gewoon in de modem van de klant dit zetten:
login: test@skynet (exact zoals ik het hier dus zet, lowercase, géén .be aan het einde)
wachtwoord: test (lowercase)
Dit is voldoende om naar belgacom.be te kunnen surfen om in de e-Services het wachtwoord te resetten. Nadien vervang je "test@skynet" met de juiste login en vervang het wachtwoord "test" met het nieuwe. Klaar is Kees !
PS: het is trouwens TR-69 dat ZTC gebruikt.
- Fatsie
- Pro Member
Dat zou natuurlijk prachtig zijn, helaas zijn onze klanten digibeten en hebben 99% absoluut geen digitale kaas gegeten.Als je jouw klanten vanaf nu eens de gouden tip zou geven dat ze met de activeringscode (op hun factuur) steeds de e-Services moeten activeren om zo problemen in de toekomst te vermijden ?
Op middellange termijn zal dit probleem zichzelf "oplossen", ... ze gaan allemaal naar een MPLS verbinding.
Anyway, het lijkt dus alsof er geen magische truck bestaat om de gegevens uit te lezen. Toch bedankt iedereen voor de reacties en het meedenken !