Hey iedereen
ik heb momenteel de Samsung galaxy nexus maar ik vraag mij af hoelang ik nog android updates zou krijgen?
Galaxy Nexus update vraag
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 87 keer
Afhankelijk van je versie, krijg je updates van Google of Samsung. Voor de rest heeft niemand een idee wanneer er updates uitkomen.
Bron: http://www.androidworld.nl/144881/galax ... van-start/
Bron: http://www.androidworld.nl/144881/galax ... van-start/
-
- Elite Poster
Google heeft ooit aan de fabrikanten gevraagd om de toestellen minstens 1,5 jaar van updates te voorzien. Ze zullen dus zelf minstens deze termijn invullen, maar vermoedelijk ook veel langer. Maar ik denk dat niemand dat weet. Ik vermoed alleen dat de updates zullen stoppen bij een volledig nieuwe versie zoals Android 5, 6, ...
- devilkin
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1077 keer
- Bedankt: 681 keer
- Recent bedankt: 9 keer
Daarna kan je overstappen op een van de vele android builds: CM, AOPK, custom builds, ... keuze zat.
Mijn stokouwe DesireHD heeft nu ook 4.2.2, alsook de Desire S die hier nog ligt.
Mijn stokouwe DesireHD heeft nu ook 4.2.2, alsook de Desire S die hier nog ligt.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
-
- Elite Poster
Wellicht zal die ook naar de Galaxy Nexus komen, al kan dat niet met zekerheid gezegd worden. Je kan wel bijna zeker zijn dat het laatste Nexus-toestel (Nexus 4) ondersteund zal worden, vermits de Nexus-reeks voor developers is opgestart. Google doet hun best om zoveel mogelijk Nexus toestellen te ondersteunen.
Het gerucht gaat de ronde dat Android 5 begin mei gelanceerd zal worden, al is dat niet bevestigd.
Maar om terug te komen op de updates: niemand kan je dat op voorhand bevestigen, je kan alleen maar hopen. De Galaxy Nexus werd gelanceerd in november 2011 en is dus ondertussen al 15 maanden oud. Als Android 5 een grote technische verandering is (zoals de overgang 2 -> 4), dan kan het zijn dat die versie niet optimaal zal werken op je toestel en dat Google de updates staakt. Langs de andere kant probeert Google de fragmentatie van Android-versie tegen te gaan en zullen ze dus wel hun best doen om hun eigen toestellen zo goed mogelijk te ondersteunen.
En op moment dat de ondersteuning stopt, kan je nog steeds overstappen naar custom ROMs. Vermits het hier om een populair toestel gaat, zullen er nog wel ROMs voor op de markt komen.
Opmerking: Als je zoekt op Galaxy Nexus Android 5 vind je beweringen dat Android 5 al eerst naar de Galaxy Nexus zal komen. Je moet wel vaak naar de datum van het bericht kijken, want een klein jaar geleden werd er gedacht dat Android 5 ging uitkomen, maar uiteindelijk was het versie 4.2. Die berichten gaan dus vaak over de versie 4.2, die ondertussen al uit is.
Het gerucht gaat de ronde dat Android 5 begin mei gelanceerd zal worden, al is dat niet bevestigd.
Maar om terug te komen op de updates: niemand kan je dat op voorhand bevestigen, je kan alleen maar hopen. De Galaxy Nexus werd gelanceerd in november 2011 en is dus ondertussen al 15 maanden oud. Als Android 5 een grote technische verandering is (zoals de overgang 2 -> 4), dan kan het zijn dat die versie niet optimaal zal werken op je toestel en dat Google de updates staakt. Langs de andere kant probeert Google de fragmentatie van Android-versie tegen te gaan en zullen ze dus wel hun best doen om hun eigen toestellen zo goed mogelijk te ondersteunen.
En op moment dat de ondersteuning stopt, kan je nog steeds overstappen naar custom ROMs. Vermits het hier om een populair toestel gaat, zullen er nog wel ROMs voor op de markt komen.
Opmerking: Als je zoekt op Galaxy Nexus Android 5 vind je beweringen dat Android 5 al eerst naar de Galaxy Nexus zal komen. Je moet wel vaak naar de datum van het bericht kijken, want een klein jaar geleden werd er gedacht dat Android 5 ging uitkomen, maar uiteindelijk was het versie 4.2. Die berichten gaan dus vaak over de versie 4.2, die ondertussen al uit is.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 104 keer
ivm updates, de nexus toestellen worden wel langer ondersteund door google dan het gemiddelde.
Mijn nexus S (dec 2010) zit ondertussen ook al op jelly bean (wel maar 4.1.2) en zo te zien is dat end of the line.
Maar gezien het een nexus is is het installeren van 3rd party releases niet moeilijk.
Mijn nexus S (dec 2010) zit ondertussen ook al op jelly bean (wel maar 4.1.2) en zo te zien is dat end of the line.
Maar gezien het een nexus is is het installeren van 3rd party releases niet moeilijk.