Was, want ondertussen ben ik 3 tussenkomsten van een dure Miele technieker verder en zijn de problemen met het drogen nog niet opgelost...
Het probleem: tijdens een droogcyclus stopt hij, lampje "aanvoer / afvoer" gaat branden en hij "blokkeert". Na +/- 1,5 dagen wachten deblokkeert hij opeens en werkt hij weer gewoon. Dit probleem gebeurt echter niet altijd, maar als het gebeurt is het altijd min of meer op hetzelfde moment van de droogcyclus.
1e technieker gekomen (ze waren met twee): test gedaan, maar uiteraard durt het wel een uur of zo alvorens dit gebeurt, dus daar konden ze moeilijk op wachten. Ze hebben het boeltje dan maar gewoon uitgekuisd en 130 euro of zo aangerekend en hop, weg waren ze. Week later opnieuw het probleem.
2e technieker gekomen: dit keer had ik hem de dag ervoor kunnen blokkeren. Zo kon hij tenminste al niet zeggen dat er niks mis was. Ja, er is een probleem. Een uurtje ook gebleven, zoeken en zo. Met zijn computer vanalles bekeken. Nog wat meer pluizen kunnen weghalen, mij allerlei raad gegeven: ik mocht geen vloeibaar wasmiddel meer gebruiken, mocht zeker niet te veel in de droogtrommel steken, allé ja het was precies of ik de oorzaak was van het probleem terwijl de machine toch al een jaar of 7 wel correct werkte. Anders wel een vriendelijke mens, hoor. Gaf me ook was korting, dit keer was ik er met 90 € vanaf. Hij had het ook onder andere over water onder de machine maar dat er geen lek was, dus dat dat er moest gekomen zijn door overladen of te veel wasmiddel of zo (ik gebruik de machine al 7 jaar op dezelfde manier en sinds tussenkomst technieker 1 lette ik nog meer op).
2-3 weken later: zelfde probleem terug. Dezelfde technieker komt terug, dit keer was ik er niet in geslaagd om hem terug te "blokkeren"... Blijkbaar zat er nu wat veiligheid in een filter. Dit keer slehcts 23 € moeten betalen (laagste tarief omdat ze moeten blijven terugkomen). En de belofte dat als hij nog eens terug moet komen, dat hij zijn supervisor meebrengt (en dat ik vooral niet et veel poeder wasmiddel mag gebruiken ook niet!).
Dan moet ik zeggen: gedurende 2 maanden geen problemen meer, tot gisteren... Juist hetzelfde probleem terug.
Ondertussen toch al 250 € uitgegeven aan reparaties die me een maand of 3-4 verder hebben gebracht. Machine heeft in totaal meer dan 1.500 € gekost en ging zogezegd niet kapot te krijgen zijn.
Mijn vraag voor jullie: wie kan mij zeggen hoe ik nu het beste verder ga? Of wie kent dit soort machines en kan mij begod helpen?
Optie 1: tja, ze is 8 jaar oud dus ik zou kunnen zeggen ik koop een nieuwe maar eerlijk gezegd had ik meer betaald voor een Miele omdat ik er minstens 15 jaar dacht mee te doen en dacht op service te kunnen rekenen. Als ik kijk op http://www.vandenborre.be/wasmachine-dr ... -was-droog dan zie ik dat vandaag nog Miele 1.900 € kost en de tweede duurste 1.200 €... Ik vraag me echt af: zou ik gene kopen van de helft van de prijs van die Miele, en gaat hij naar 8 jaar kapot, dan is dat ook maar weer zo???
Optie 2: nog maar eens een technieker doen komen, en hopen dat hij nu, met zijn supervisor, iets vindt dat hij ervoor niet had gevonden
Optie 3: iemand anders vinden die de boel uiteen haalt, waardoor er nooit geen Miele technieker zal willen komen kijken maar goed, die lijken toch precies niet veel te vinden? Alleen: waar vind ik zo iemand?
Optie 4: ????
Oh ja, de afwasmachine van Miele die er vlak naast staat, doet het prima!
Ik hoop dat er hier wat mensen zijn die me raad kunnen geven!