Termijn voor de overdraagbaarheid nummers

Algemene discussies over telecommunicatie
Plaats reactie
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3755 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider

De ministerraad keurt op voorstel van minister van Economie en Consumenten Johan Vande Lanotte een ontwerp van koninklijk besluit goed betreffende de termijn van het overdrachtsproces van de nummers van de abonnees van elektronische communicatiediensten.
Het past de reglementering aan en bepaalt dat de nummeroverdracht moet worden uitgevoerd binnen een termijn van één dag. Als de nummeroverdracht te laat wordt doorgevoerd kunnen de gebruikers van de operator een financiële compensatie ontvangen
bron: http://www.presscenter.org/nl/pressrele ... ?setlang=1

Ik vroeg me af welke operator dan die financiële compensatie moet betalen aan de klant:
de nieuwe operator, of de oude operator ?

Die gaan toch de zwarte piet naar mekaar doorschuiven ???
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
Bedankt: 532 keer

Krijgt u 3 euro per dag van uw vorige gsm-operator?

Trouwens spreekt men daar duidelijk over mobiele operatoren.
Wel wordt er ook nagedacht over triple play klanten die vlot willen overschakelen.
Momenteel is dat veel moeilijker. Of zullen we zeggen: "Dat wordt veel moeilijker gemaakt..."
Daar is dus nog geen regeling voor uitgewerkt. Maar dat kan nog komen natuurlijk. Hopelijk.
krisken
userbase crew
userbase crew
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

philippe_d schreef: Ik vroeg me af welke operator dan die financiële compensatie moet betalen aan de klant:
de nieuwe operator, of de oude operator ?

Die gaan toch de zwarte piet naar mekaar doorschuiven ???
Uit het artikel van De Tijd (zie link hierboven)

Maar vanaf oktober 2013 is iedere gsm-operator verplicht het nummer binnen 24 uur over te dragen. Doet hij dat niet, dan moet hij de consument een schadevergoeding van 3 euro per dag betalen. ‘Als de overdracht niet binnen 24 uur plaatsvindt, moet de consument zijn nieuwe operator verwittigen. Die doet dan het nodige om de schadevergoeding te krijgen van de vorige operator’, zegt Sarah Vandercruys.

Zoals men reeds aanhaalde : jammer dat dit in werking is gezet voor enkel gsmnummers, over vaste telefonie of VOIP zegt men niks...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 257 keer
Provider

Als je naar Proximus wilt overstappen met nummerbehoud, dan ligt het meerendeels aan Proximus zelf dat het nummer niet (direct) geactiveerd wordt... Daarover wordt niet gesproken dat zij dan ook 3 euro/dag moeten betalen! Lijkt mij toch ook de evidentie zelve.
Internet & TV: Hey internet (150/15) + Base TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom L 50 GB

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Pro M4 (2024) 256GB SG |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Plaats reactie

Terug naar “Telecom Algemeen”