waarom niet de dichtste ropkast

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 390 keer
Recent bedankt: 1 keer

Graag had ik geweten waarom een klant niet altijd bij de dichtste ropkast worden aangesloten.
Als er bvb een kast naast uw deur staat en toch aangesloten blijkt ze zijn 700 meter verder.
iphone 13 promax : 512gb orange oml + Extra surf
mercedes e220 OML
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
CAT Q10 5G Extra surf oml
imac : giga fiber
ipad pro 12,9 : 256gb Extra surf oml
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 34 keer

Het meest logische antwoord lijkt mij 'omdat de dichtsbijzijnde kast vol is' ....
redman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 97 keer
Provider

Dat is vrij simpel, de koperkabel van het huis is aangesloten op de Rop van 700 meter verder, en niet op de dichtsbijzijnde rop, ik weet niet of het mogelijk is om las werken te laten verrichten.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 390 keer
Recent bedankt: 1 keer

@uzzi dat zal de reden niet zijn omdat die dichtste kast daar al staat met een 20 tal nklanten volgens de laatste informatie
iphone 13 promax : 512gb orange oml + Extra surf
mercedes e220 OML
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
CAT Q10 5G Extra surf oml
imac : giga fiber
ipad pro 12,9 : 256gb Extra surf oml
krisken
userbase crew
userbase crew
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Tja als ik kijk naar mijn ouders...
Zijn zijn in de straat letterlijk de allerlaatste (!) klant op de centrale van Moortsele (91MOO0). De gebuur zit op de centrale van Melle (91MEL0). In het ADSL tijdperk was het maximale profiel dat we konden halen 2.2mbit, de gebuurt 3.3mbit. Nu met VDSL2 moeten mijn ouders content zijn met 16.5mbit. De gebuur echter - ook VDSL2 klant bij Belgacom - zit op 30mbit en is inmiddels door DLM verhoogd naar 50mbit. En die huizen staan letterlijk naast elkaar...

Mocht ik nog thuis wonen, k had toch gevraagd aan de gebuur of ik tussen de nok van zijn dan en ons dak geen UTP'ke mocht leggen :)

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
vuurvos
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 207 keer
Contacteer:

Dit probleem is hier al besproken geweest. Gewoon historische reden: lokale lussen vanaf de KVD kunnen langs alle kanten lopen. Vroeger maakte het totaal niet uit voor de klassieke telefonie. Nu uiteraard wel. Maar een ROP wordt altijd naast (of zéér kortbij) een KVD geplaatst.

De KVD en de ROP kunnen zich dan fysiek op 30 meter bevinden, maar de lus kan eerst volledig in de andere richting gaan en pas terugkeren na honderden meters. En neen, ze gaan voor één klant echt niet de straat open breken.
krisken schreef:Mocht ik nog thuis wonen, k had toch gevraagd aan de gebuur of ik tussen de nok van zijn dan en ons dak geen UTP'ke mocht leggen :)
Waarom niet een gat boren op 20 cm van de grond :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”