BBOX2 bricked?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Beste,

Ik kreeg zonet een telefoontje van iemand : zijn zoon heeft dit weekend zitten prutsen met de bbox2 instellingen en nu is deze totaal onbereikbaar. Hopelijk kan iemand van jullie mij hier mee verder helpen (ikzelf kan dit namelijk niet testen met mijn setup).

BBOX doet geen PPPoE, dat word gedaan door een externe router. De PPPoE sessie via de router werkt (dus internet gaat prima), alsook als je een PC aansluit op de BBOX krijg je netjes een 192.168.1.x IP van de DHCP server. Echter is de bbox zelf niet te bereiken via 192.168.1.1 (ping doet een time out). Via telnet doet de bbox eveneens niks op 192.168.1.1. Hoewel de gateway op 192.168.1.1 staat.

Op zich is er dus geen kat overboord want internet werkt. Echter wilt de vader de bbox2 terug "levend" krijgen. Iemand een idee wat ik kan proberen?

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
testertje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 854
Lid geworden op: 17 jan 2008, 18:55
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 70 keer
Te Koop forum

Reset met pinnetje achterkant?
Victory Not Vengeance
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Dit is inderdaad een mogelijkheid, maar eentje die ik liever behoud tot als het echt niet anders kan :)

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1700
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 97 keer
Provider

Vermits de gateway op 192.168.1.1 staat en ping/etc lukt niet kun je volgens mij niet meer veel doen dan een reset.

Ik weet niet of je web administration kunt uit zetten voor wifi?

Router al uit/aan gezet?
Gebruikersavatar
vuurvos
Erelid
Erelid
Berichten: 978
Lid geworden op: 11 jul 2011, 22:34
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 207 keer
Contacteer:

Misschien iets proberen met die SCORE tool te vinden op http://www.2score.co.nr ?
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

redman schreef:Vermits de gateway op 192.168.1.1 staat en ping/etc lukt niet kun je volgens mij niet meer veel doen dan een reset.

Ik weet niet of je web administration kunt uit zetten voor wifi?

Router al uit/aan gezet?
Wifi staat uit bij deze familie, alles gebeurd ofwel wired ofwel via een AP dat op een centrale plaats van het huis gaat. Wifi van BBOX2 is niet toereikend voor heel het huis namelijk. Router aan/uit is inderdaad al geprobeerd, echter zonder resultaat...
vuurvos schreef:Misschien iets proberen met die SCORE tool te vinden op http://www.2score.co.nr ?
Die ga ik straks eens proberen! Super tip!

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
rpr
Premium Member
Premium Member
Berichten: 456
Lid geworden op: 03 jul 2008, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 15 keer

ge zijt toch verbonden aan de bbox2 en niet aan uw router?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 18466
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3755 keer
Recent bedankt: 8 keer
Provider

Er is toch niets eenvoudiger en doeltreffender om - na gepruts - een factory reset te doen.
En gezien de BBox2 toch alleen gebruikt wordt als modem, zijn er niet eens nieuwe instellingen nodig (buiten eventueel uitzetten PPPoE).
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

rpr schreef:ge zijt toch verbonden aan de bbox2 en niet aan uw router?
Ik ben inderdaad verbonden met de bbox2 als ik een 192.168.1.1 adres krijg. De router die de PPPoE sessie doet geeft een ip uit de range 10.0.0.x.
philippe_d schreef:Er is toch niets eenvoudiger en doeltreffender om - na gepruts - een factory reset te doen.
En gezien de BBox2 toch alleen gebruikt wordt als modem, zijn er niet eens nieuwe instellingen nodig (buiten eventueel uitzetten PPPoE).
Daar ben ik helemaal mee akkoord maar die persoon kent niks van die zaken en hij wilt niet dat zijn zoon er mee gaat prutsen. Ik wil dus wel zelf naar daar gaan en deze aanpassingen doen maar gezien het weer en het feit dat het heen/terug ook 40km is, leek het mij beter om eens de raad te vragen van anderen of zij een idee hadden wat nog een oplossing zou zijn voor dit probleem.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6993
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 685 keer
Provider

Ik weet niet of een bbox vlan instellingen kent, maar op mijn usrobotics kon ik indertijd een vlan aanmaken waardoor ik ook geen toegang meer had, alle poorten waren dan in groep geisoleerd van de router zelf. Enige oplossing: reset geven.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”