USB BBOX/decoder stroom

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
ByteMe
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer

Is er iemand van de ingewijden (techniekers) die de vermogens van de USB-poorten op een Belgacom BBOX en decoder kent?

De USB-poort op een decoder is niet actief voor data, maar je kan er in elk geval wel stroom uit trekken.
Ik gebruik dit bijvoorbeeld voor mijn IR-verlenger die anders een aparte voedingsadapter nodig heeft, en denk niet dat het stroomverbruik van de decoder hierdoor stijgt.

Het zou mooi zijn als je hiermee andere speeltje zoals een Raspberry PI kon voeden, maar deze heeft 700mA nodig...
solid-killer
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 48 keer
Te Koop forum

Ik zou er toch van uitgaan dat ze enkel het standaardvermogen kunnen leveren welke 500 mA bij 5 Volt is.
Je kan altijd een dual usb kabel gebruiken zodat je power krijgt van beide poorten ;)

Je verbruik van je decoder zal altijd stijgen hoor wat er in gaat moet er ook weer ergens uitkomen ;)
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 685 keer
Provider

omgekeerd: wat eruitkomt, moet er ook ergens ingaan :)

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 347 keer

De raspberry pi werkt, dat is hier een tijdje de opstelling geweest. Wel met de Sagem ipv de Bbox, en een externe geheugenkaartlezer op de Pi aansluiten ging ook maar deze viel regelmatig uit door te weinig stroom.

Sent from my Lumia 900 using Board Express
honda4life
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
Bedankt: 391 keer
Provider

Raspberry pi werkt perfect, maar hier hangt verder niks aan buiten een netwerkkabel.
Wie problemen heeft kan natuurlijk steeds eens een ander kabeltje proberen, zo'n cheap-ass kabeltje heeft vaak zo dunne geleiders dat de spanningsval snel te groot wordt.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”