onoverzichtelijke dailing rules Fritzbox 7390

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
Plaats reactie
freakske_b
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 4 keer

Ik gebruik o.a. verschillende delmont / betamax clones voor mijn voip-telefonie en gebruik voor allemaal hetzelfde uitgaand caller-id. Dit maakt mijn belregels totaal onoverzichtelijk. Bij de kolom "connection" staat natuurlijk altijd hetzelfde nummer. Iemand suggesties hoe ik dat overzichtelijker kan maken, zodat meteen duidelijk is welke voip providor bij welke nummer range hoort?
internet en TV: Proximus Flex Pack met FritBox 7590 Pro als modem/router, inclusief TV (beta OS van Fritz)
voip: OVH
GSM: Hey!Telecom 5€ voor onbeperkt bellen, smsen en 15gb
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3752 keer
Recent bedankt: 10 keer
Provider

Neen.
Heb dit al besproken met AVM (ik zou ook liever de provider name zien i.p.v. nummer), maar voorlopig nog geen verandering.

Als je voor alle Betamax clones dezelfde caller-id gebruikt, dan zou ik een ander systeem gebruiken:
  • in de Betamax webinterface kan je de caller-id kiezen die je wil gebruiken.
  • in de FritzBox doe je de 'tik" weg naast "Use Internet telephone number for registration". Hiermee zorg je ervoor dat de FritzBox géén caller-id meestuurt (en je dus de default gebruikt die je in de web-interface hebt geselecteerd).
  • in de FritzBox gebruik je fictieve nummers: 21, 22, 23, 24 ... voor ieder provider.
Een alternatieve methode is om een verschillend formaat te gebruiken (vb 056 xxxx, 3256 xxxx, +3256 xxxx), en je op die manier de verschillende clones kan onderscheiden.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”