jorisx schreef:Ik zou een analoog telefoontoestel willen aansluiten op de poorten van de BBOX2 en deze dan configureren zoals
hier vermeld wordt. Zou deze setup goed werken, of mag ik enige problemen verwachten?
Om de 96 uur vernieuwt Belgacom jouw PPPoE-verbinding(internet) en krijg je dus een nieuw IP-adres, als dit gebeurt tijdens een telefoongesprek wordt dit gesprek verbroken. Je kan dit probleem omzeilen door dit 's nachts te laten gebeuren, eventueel met een scriptje:
http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=48&t=35597
jorisx schreef:Aangezien ik dit eerst eens zou willen uittesten en dus nog niet mijn nr wil laten porteren naar OVH, wat doe ik dan best:
- Eerst een nieuw nr aanvragen bij OVH en dit wat uittesten.
- Indien alles goed werk en ik mijn Belgacom-nr zou willen overdragen naar OVH, kan ik dat dan toevoegen aan het eerder aangemaakt klantnr en het eerder toegekende geografisch nr opzeggen? Of is het beter om me als nieuwe klant met nr-portatie te laten registreren en nadien het oude klantnr van OVH opzeggen?
Je bestelt eerst bij OVH de Ligne SIP individuelle en je krijgt sowieso een nieuw telefoonnummer in jouw telefoonzone. Dit is perfect om alles eens rustig uit te testen. Dit nieuw telefoonnummer is gekoppeld aan jouw OVH-telefoonlijn en blijft behouden.
Daarna kan je via de OVH-webinterface een nummeroverdracht aanvragen voor je bestaande Belgacom-telefoonnummer. Als de nummeroverdracht voltooid is, wordt je Belgacom Classic Line automatisch opgezegd en verschijnt het geporteerde telefoonnummer als tweede telefoonnummer onder je bestaande account in de OVH-webinterface.
Je moet dan alleen nog het geporteerde nummer aan jouw OVH-telefoonlijn koppelen met de optie Redirection (Ddi, SDA, Trunk) (OVH Manager - Numéro - Configuration du numéro) en eventueel nog de G.711/PCMA-codec instellen als prioritaire codec en de nummerweergave aanpassen naar het geporteerde nummer zodat bij alle uitgaande oproepen jouw gekend telefoonnummer wordt meegestuurd.
jorisx schreef:Als ik de nr-portatie naar OVH heb aangevraagd, dien ik normaal aan Belgacom niets te laten weten, dacht ik. Gaat mijn internet en digitale TV blijven werken, of mag ik hier enige problemen bij verwachten?
Klopt, je laat OVH eerst de nummeroverdracht volledig voltooien. Er bestaat wel een kans dat je internet/tv uitvallen na de nummeroverdracht, in dat geval bel je onmiddellijk naar de technische dienst van Belgacom met de vraag om je internet/tv zo snel mogelijk terug te herstellen. Binnen een paar uren en na een herstart van de BBox2 is dit meestal terug oké.
jorisx schreef:Zijn verkorte nrs (1207, 1700, …) reeds mogelijk bij OVH?
Alleen noodnummers, andere korte nummers en correctere tarifering van betaalnummers staat wel de planning onder de noemer "
Numéros surtaxés BE"
http://www.ovh.com/fr/roadmap.pdf
jorisx schreef:Hoe zit het met DTMF-codes? Dien ik hier nog iets speciaals voor te doen om dit te laten werken? Heb gelezen dat dit bij sommigen problemen gaf en ze in hun Fritzbox een instelling moesten aanpassen, maar aangezien ik dit via de BBOX2 zou laten verlopen…
Op 0800-nummers werkte het niet met de standaard-configuratie van de BBox2, maar als je inlogt als admin (
http://192.168.1.1?admin) kan je bij
Telephone --> Advanced de DTMF-mode aanpassen naar in-band en zal het opnieuw werken.
jorisx schreef:Heeft het VOIP-gebeuren voorrang in de BBOX tov internet verkeer? Kwestie dat ik niet te veel last krijg van lag, wanneer er plots een groot bestand van internet wordt gedownload…
Neen, alternatief VoIP-verkeer gaat steeds via internet, je kan natuurlijk wel op een router instellen dat je downloads gecapt worden op 28 Mbps zodat ze nooit je volledige 30/6 gaan opsouperen. Let ook op met torrents tijdens het bellen of test het op voorhand eens uit!
jorisx schreef:Heb je nr-weergave als je een oproep op je OVH-lijn ontvangt? Is dit enkel het nr, of wordt ook de naam getoond (zoals bij weergave naam + nr van Belgacom)
Alleen nummer wordt meegestuurd, naamweergave is mogelijk met een telefoontoestel waarin namen kunnen opgeslagen worden.
jorisx schreef:Faxen verzenden/ontvangen zou ook in het abo inbegrepen zijn. Krijg je hier een nieuw nr voor als je dit activeerd? Of wordt hiervoor het bestaande nr gebruikt, of kan je hiervoor ook een geporteerd nr gebruiken (dat je bv maar na 1 maand laat porteren, na OVH te hebben uitgetest)?
Geen ervaring,
Ecofax Perso is inbegrepen.