Ik ben op zoek naar mogelijkheden voor tankkaarten en ik had graag jullie ervaringen/tips geweten.
Hoewel zowat iedereen wekelijks tot maandelijks gaat tanken zijn er (bijna) geen mogelijkheden dit (als particulier) goedkoper te doen. Je kan bijna alleen een goedkoop tankstation zoeken en daar dan tanken. Vreemd dat er niet meer initiatieven/samenkopen zijn om een goeie korting te krijgen via tankkaart (die dan ook op snelwegstations geld: handig)
Tot nu toe gebruikte ik de texaco tankkaart via wire-less.be maar deze blijken hiermee te stoppen. Tot nu toe vond ik geen enkel interressant alternatief dat in de buurt komt: 2-maandelijkse afrekening via domiciliering, 10 cent korting op zowel diesel/benzine als LPG ten opzichte van de officiele prijs bij alle texaco's.
Het zou natuurlijk een kaart moeten zijn die minstens in belgie geldig is en bij voldoende tankstations aanvaard word. (enkele stations op snelwegen, minstens een 30 tal in hele belgie, in elke provincie aanwezig)
Tankkaarten, tips gezocht!
- krisken
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Hier DATS kaart, maar dit is er uiteraard niet op autostrades.
Via vtb vab kan je aan een texaco kaart komen dacht ik? Of is dat nu esso?
Via vtb vab kan je aan een texaco kaart komen dacht ik? Of is dat nu esso?
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- testertje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 70 keer
Bij VAB is het Esso (geldig in Europa) of Q8 (enkel geldig in België).
Voordeel van deze kaarten is dat je korting krijgt op de pompprijs en niet enkel op de officiële.
Voordeel van deze kaarten is dat je korting krijgt op de pompprijs en niet enkel op de officiële.
Victory Not Vengeance
- heist_175
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
- Bedankt: 1196 keer
- Recent bedankt: 14 keer
Zelfs bij corporate kaarten is het verschil tussen stations van eenzelfde merk vaak groter dan het verschil tussen de merken onderling.
Globaal gezien, opnieuw zelfs voor coporate kaarten, zal je het best af zijn bij Esso Express of DATS24.
Globaal gezien, opnieuw zelfs voor coporate kaarten, zal je het best af zijn bij Esso Express of DATS24.
-
- Elite Poster
- Bedankt: 450 keer
Hier DATS & Shell Express, bij Shell vroeger 1 station als hoofdstation mogen kiezen en zo kreeg ik korting. Uiteraard de goedkoopste genomen.
Nu vooral DATS omdat deze naast de deur is, shell is al stukje rijden.
Nu vooral DATS omdat deze naast de deur is, shell is al stukje rijden.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
- Bedankt: 56 keer
Die DATS kaart geeft toch geen korting? Bij mijn weten geeft die enkel uitstel van betaling...
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 34 keer
Toen ik een 5tal jaar geleden mijn DATS kaart aanvroeg, kreeg je een standaardkorting van 1,3 cent per liter. Deze korting krijg ik vandaag de dag nog steeds.
Als je nu echter een nieuw contract afsluit bij DATS, moet je al met een hele vloot komen om nog kortingen te kunnen bedingen.
Als je nu echter een nieuw contract afsluit bij DATS, moet je al met een hele vloot komen om nog kortingen te kunnen bedingen.
-
- Elite Poster
- Bedankt: 450 keer
Ik krijg ook korting, zo hebben leerkrachten standaard ook die korting.Maglor schreef:Die DATS kaart geeft toch geen korting? Bij mijn weten geeft die enkel uitstel van betaling...
Maar zoals Uzzi zegt heb je denk ik nu wel een hele vloot nodig
- fryelectro
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 367 keer
- Bedankt: 174 keer
ik heb (helaas) meerdere tankkaarten om een factuur op de zaak te kunnen krijgen bij:
- lukoil
- shell
- q8
- dats24
- dkv
Ik tank meestal bij shell of q8 gezien dat hier in de buurt de goedkoopste zijn.
Bij esso kon ik geen tankkaart krijgen omdat ik dan eerst een borg moest leggen van 1000 EUR die ik pas zou terugkrijgen als de klantenovereenkomst zou beëindigd worden.
- lukoil
- shell
- q8
- dats24
- dkv
Ik tank meestal bij shell of q8 gezien dat hier in de buurt de goedkoopste zijn.
Bij esso kon ik geen tankkaart krijgen omdat ik dan eerst een borg moest leggen van 1000 EUR die ik pas zou terugkrijgen als de klantenovereenkomst zou beëindigd worden.
Edpnet VDSL XL - 100/35 Fritz!Box 7530
Orange Go Extreme
Orange Go Extreme
- honda4life
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
- Bedankt: 391 keer
Mijn ervaring is dat het amper loont als je het niet echt nodig hebt.
Ik spreek wel over privé gebruik
Ik spreek wel over privé gebruik

✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
- tomw
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 10 keer
Pro tip voor mensen met DATS kaart die graag de 1.3cent korting krijgen: bel/mail en vraag de korting aan met code SKLIERSE.
http://www.dats24.be/dats/static/sklier ... rter.shtml
Ik heb dat tijdje geleden gedaan en heeft perfect gelukt. Er zijn wss nog wel andere codes te vinden ook.
Een andere code dat ik weet, wel maar voor 1 cent korting is BEDRIJF.
Indien iemand een code weet voor meer dan 1.3 cent korting, dan hoor ik dat graag
http://www.dats24.be/dats/static/sklier ... rter.shtml
Ik heb dat tijdje geleden gedaan en heeft perfect gelukt. Er zijn wss nog wel andere codes te vinden ook.
Een andere code dat ik weet, wel maar voor 1 cent korting is BEDRIJF.
Indien iemand een code weet voor meer dan 1.3 cent korting, dan hoor ik dat graag

- seagull
- Elite Poster
- Twitter: WimVerlinden
- Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
- Bedankt: 108 keer
Ik heb een Shell Card maar wil eigenlijk overschakelen naar Network Fuel Card, ook van Shell, maar het is er nog niet van gekomen.
De Shell Card is gratis. Voor de Network Fuel Card heb je 2 opties:
Met de Network Fuel Card kan je tanken bij Shell, Esso, Total en Q8.
Meteen de reden dat ik eigelijk wil overschakelen.
De Shell Card is gratis. Voor de Network Fuel Card heb je 2 opties:
- Pompprijs: kost € 2 per kaart per maand
- Korting van € 0,045/liter op de officiële prijs: kost € 0,30 per kaart per maand

Met de Network Fuel Card kan je tanken bij Shell, Esso, Total en Q8.
Meteen de reden dat ik eigelijk wil overschakelen.
Proximus Bizz Internet Fiber 500/500 Mbps & Business Fibernet 300 plus met Speedboost 300/50 Mbps (failover) -
Business Mobile Flex Pack - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV & Telenet TV
Business Mobile Flex Pack - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV & Telenet TV
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 384 keer
- Bedankt: 740 keer
Gabriels al geprobeerd? www.gabriels.be
MacMini M1 - MacMini M2 - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 154 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Alvast bedankt voor de reacties maar er zit nog voorlopig nog geen gouden tip bij.
Alle tankkaarten doen geheimzinnig over de korting die je kan krijgen of het is slechts 3 tot 6 cent tov officiele prijs.
Dit is simpelweg niet de moeite waard: je vind dan makkelijk een station waarbij de pompprijs voordeliger is
Geen enkel van de aangehaalde opties bied iets gelijkwaardig aan wat ik had: 10 cent korting op de officiele prijs.
Je vind immers (voor lpg) praktisch geen stations die als pompprijs meer korting geven dan 10 cent, maar zo kon ik wel op de snelweg tanken aan de prijs van een goedkoop station.
Iemand toch nog de gouden tip voor mij? Ik zoek dus minstens 8 cent korting op de officiele prijs voor lpg bij een landelijk beschikbaar netwerk. Ik vrees echter dat ze niet meer te vinden zijn
Alle tankkaarten doen geheimzinnig over de korting die je kan krijgen of het is slechts 3 tot 6 cent tov officiele prijs.
Dit is simpelweg niet de moeite waard: je vind dan makkelijk een station waarbij de pompprijs voordeliger is
Geen enkel van de aangehaalde opties bied iets gelijkwaardig aan wat ik had: 10 cent korting op de officiele prijs.
Je vind immers (voor lpg) praktisch geen stations die als pompprijs meer korting geven dan 10 cent, maar zo kon ik wel op de snelweg tanken aan de prijs van een goedkoop station.
Iemand toch nog de gouden tip voor mij? Ik zoek dus minstens 8 cent korting op de officiele prijs voor lpg bij een landelijk beschikbaar netwerk. Ik vrees echter dat ze niet meer te vinden zijn

-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Het zou me ook verbazen dat één persoon op zich extra korting zou krijgen... voor hun is de vraag "wat heb jij te bieden" en dan vrees ik dat het antwoord "niets" is (in tegenstelling tot bedrijven die gans hun fleet zo overzetten).lirec schreef:Alvast bedankt voor de reacties maar er zit nog voorlopig nog geen gouden tip bij.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
- Bedankt: 532 keer
Meer, amper 1,5% van het Belgische wagenpark bestaat uit voertuigen aangedreven door LPG.
De distributiemarge voor LPG bedraagt 18,50 eurocent per liter. Dit is vanaf de raffinaderij tot in jouw tank.
En dan zou jij graag 10 eurocent/l korting krijgen (+ 2-maandelijkse afrekening via domiciliëring) én de beschikking willen hebben over een landelijk beschikbaar netwerk terwijl onze huidige regering iedereen die ook maar "iets" verdient zwaarder gaat belasten?
Dat wordt moeilijk...
PS Als wetenswaardigheid: in het linkje hierboven staat ook het aantal voertuigen in België dat elektrisch aangedreven wordt:
[list][*]zuiver elektrisch: 320 stuks
[*]hybride: 14.178 stuks[/list]op een wagenpark van 5.342.417 voertuigen...
De distributiemarge voor LPG bedraagt 18,50 eurocent per liter. Dit is vanaf de raffinaderij tot in jouw tank.
En dan zou jij graag 10 eurocent/l korting krijgen (+ 2-maandelijkse afrekening via domiciliëring) én de beschikking willen hebben over een landelijk beschikbaar netwerk terwijl onze huidige regering iedereen die ook maar "iets" verdient zwaarder gaat belasten?

Dat wordt moeilijk...
PS Als wetenswaardigheid: in het linkje hierboven staat ook het aantal voertuigen in België dat elektrisch aangedreven wordt:
[list][*]zuiver elektrisch: 320 stuks
[*]hybride: 14.178 stuks[/list]op een wagenpark van 5.342.417 voertuigen...
-
- Elite Poster
@2 reacties hierboven => Correct, ik als alleenstaande consument heb niets te bieden aan een tank-merk rechtstreeks. Wat ik niet begrijp is dat er niet meer "samenaankoop"-initiatieven zijn voor tankkaarten. (Wire-less waar ik tot nu dus een tankkaart deed dit in feite met jawel: 10 cent korting, op zowel disel/benzine als lpg trouwens) De 18 cent distributiemarge die je daar geeft is het maximale die ze mogen rekenen, wees maar zeker dat deze enorm ruim genomen is: je vind als je goed zoekt immers hier en daar tankstations die 10 cent korting geven als pompprijs (in limburg tegen de grens met nederland zelfs 12-13 cent!)
1 veel consumenten bundelen
2 daarmee voorwaarden bedingen bij een tankmerk waarbij de tussenpersoon alle administratie zal voorzien
3 Deze voorwaarden sluist men door aan zijn leden (iets minder voordelig om hun administratyiekosten te dekken)
resultaat: win-win-win situatie
tankmerk heeft meer klanten en moet voor alle klanten samen maar 1 factuur sturen naar de tussenpersoon die garantie bied dat tankmerk zijn geld krijgt
tussenpersoon heeft veel werk maar verdient geld met zijn bemiddeling
consument tankt voordeliger
wire-less stopt ermee officieel omdat texaco nu 65cent/maand zou vragen per tankkaart, een som die ik gerust wil betalen als "abbonnement". Wireless wilt dit echter niet en zegt alle texaco kaarten op. Mogelijk verdienden ze er te weinig aan? Maar hun administratie zag er op het eerste zich zeer slecht tot helemaal niet geautomatiseerd uit.
Als iemand met administratratieve gaven/enige ict-automatiserings-ervaring aldus nog een lucreatieve economische activiteit zoekt: volgens mij een gat in de markt
, enige probleem is: genoeg volk achter je krijgen om te kunnen onderhandelen.
1 veel consumenten bundelen
2 daarmee voorwaarden bedingen bij een tankmerk waarbij de tussenpersoon alle administratie zal voorzien
3 Deze voorwaarden sluist men door aan zijn leden (iets minder voordelig om hun administratyiekosten te dekken)
resultaat: win-win-win situatie
tankmerk heeft meer klanten en moet voor alle klanten samen maar 1 factuur sturen naar de tussenpersoon die garantie bied dat tankmerk zijn geld krijgt
tussenpersoon heeft veel werk maar verdient geld met zijn bemiddeling
consument tankt voordeliger
wire-less stopt ermee officieel omdat texaco nu 65cent/maand zou vragen per tankkaart, een som die ik gerust wil betalen als "abbonnement". Wireless wilt dit echter niet en zegt alle texaco kaarten op. Mogelijk verdienden ze er te weinig aan? Maar hun administratie zag er op het eerste zich zeer slecht tot helemaal niet geautomatiseerd uit.
Als iemand met administratratieve gaven/enige ict-automatiserings-ervaring aldus nog een lucreatieve economische activiteit zoekt: volgens mij een gat in de markt

- krisken
- userbase crew
Je bent er van op de hoogte dat je via wire-less een gratis Q8 tankkaart kan krijgen?
http://www.wire-less.be/nl/tankkaart-texaco-q8.htm
http://www.wire-less.be/nl/tankkaart-texaco-q8.htm
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
En wat zijn de voordelen daarvan... ?
- krisken
- userbase crew
geen idee, maar TS heeft nu bij wire-less een texaco kaart. Hij kan dus met een minimum van poespas misschien overstappen naar q8?
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Elite Poster
Daarvan (Q8) ben ik mij bewust. Daar word echter 2,5 cent korting gegeven op de pompprijs (waardoor je op de snelweg nog steeds zeer duur tankt) die enkel geldig is op diesel en benzine, niet voor LPG. Q8 is dus minder interressant dan texaco was (uitgezonderd als je diesel of benzine tankt bij een reeds zeer goedkoop Q8 station). Ik (lpg) ben er zelfs helemaal niets mee.
Het heeft jaren geduurd voor mensen zich bewust werden dan ze honderden euro's konden besparen op electriciteit en aardgas door gewoon simpel van leverancier te veranderen. Hier is nu (eindelijk) beweging in gekomen.
Als je wat kilometers maakt kan je ook een substantiele besparing krijgen op brandstof voor auto's + geeft het werkgelegenheid (en winst) voor degene die erin slaagt dit te regelen. Alleen moeten er hiervoor eens samenkopen of iets dergelijks georganiseerd worden. Goed uitgangspunt is bvb eerst wat kmo's verzamelen die net te klein zijn nu om voorwaarden te krijgen bij tankstations, daar heb je minder werk aan.....eens dit vlot werkt gooi je er particulieren bij.
Het heeft jaren geduurd voor mensen zich bewust werden dan ze honderden euro's konden besparen op electriciteit en aardgas door gewoon simpel van leverancier te veranderen. Hier is nu (eindelijk) beweging in gekomen.
Als je wat kilometers maakt kan je ook een substantiele besparing krijgen op brandstof voor auto's + geeft het werkgelegenheid (en winst) voor degene die erin slaagt dit te regelen. Alleen moeten er hiervoor eens samenkopen of iets dergelijks georganiseerd worden. Goed uitgangspunt is bvb eerst wat kmo's verzamelen die net te klein zijn nu om voorwaarden te krijgen bij tankstations, daar heb je minder werk aan.....eens dit vlot werkt gooi je er particulieren bij.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 14 keer
Ik heb een Beobank Q8 Mastercard in bestelling die mij 2% cashback gaat geven op tankbeurten bij Q8 en 1% op alle andere uitgaven met deze kaart (behalve tanken bij andere dan Q8 pompen). Er wordt tot 250 euro cashback betaald per jaar en de kaart kost 5 euro per jaar.
Vooral in Q8 Easy stations is dit interessant.
En interessante prijzen vind je op http://brandstofprijzen.vroom.be/
Vooral in Q8 Easy stations is dit interessant.
En interessante prijzen vind je op http://brandstofprijzen.vroom.be/
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
Ik denk dat wire-less niet echt veel moeite gedaan heeft. Ik heb zelf een Texaco kaart maar tank door omstandigheden tank ik steeds minder bij Texaco.lirec schreef:wire-less stopt ermee officieel omdat texaco nu 65cent/maand zou vragen per tankkaart, een som die ik gerust wil betalen als "abbonnement". Wireless wilt dit echter niet en zegt alle texaco kaarten op.
Toen ze begonnen zijn met de vaste kost aan te rekenen heb ik hen een email gestuurd met de melding dat ik dit niet wou. Niet omwille van die 65 cent maar wel omwille van alle administratie die je als bedrijf moet doen om die 65 cent te boeken.
Email terug gekregen dat ik geen kosten moet betalen en vorige week zelfs een creditnota teruggekregen met alle reeds betaalde kosten.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 38 keer
Heb zelf een Q8-tankkaart..werkt goed als je veel in Vlaanderen moet zijn..eenmaal in Wallonie zijn er echter zeer weinig tankstastions.
bvb : tss Namen en Luxemburg heb je geen tankstation meer.
bvb : tss Namen en Luxemburg heb je geen tankstation meer.