Verlies van lanservers

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Jypsie
Starter
Starter

Zit sinds ik ben overgestapt naar een Pack met BGC TV met het volgende probleem:

Heb sinds lange tijd een lanserver gedefinieerd om mijn camera bewaking van buitenaf te kunnen bekijken, werkte altijd zeer goed, ook na reset of herstarten van mijn bbox2.

Sinds kort merk ik nu dat in zulke gevallen (reset of herstart) mijn manueel toegevoegde lanserver voor mijn ipcam uit de config verdwijnt....

Heb reeds veel geprobeerd... Geen resultaat, bij restart geen acces tot de cameras meer.

Mijn vragen:

Is dit een gekend probleem? Is hier een oplossing voor?

Is er een mogelijkheid om die lanserver automatisch toe te voegen? Ik merkt dat andere applicaties dit doen....

[Afbeelding Post made via mobile device ]
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
Bedankt: 532 keer

Dit is een gekende bug.

Je kan via een scriptje dat draait op een LAN server de gewenste entries automatisch in de BBox2 laten aanmaken.
Jypsie
Starter
Starter

En hoe moet zo een script gemaakt worden? Bestaan er voorbeelden?

Geen andere workarounds of fixes op de bbox mogelijk?

Heb een tweede router die ik enkel als wireless ap gebruik. Kan daar iets mee gedaan worden? Daar een lanserver aanmaken of zo

[Afbeelding Post made via mobile device ]
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
Bedankt: 532 keer

Dit programma kan je uitvoeren om een LAN server te creëren op de bbox2.
In de log bestanden vind je de precieze commando's die je in een script op een LAN server kan gebruiken om alles te automatiseren.

Als alternatief.
De tweede router zou je kunnen gebruiken om zelf een PPPoE sessie op te bouwen en dus rechtstreeks een verbinding met het internet te maken.
Je plaats dan ook al je apparaten achter deze tweede router.
De volledige configuratie van je netwerk, die je wenst, doe je dan op de tweede router.
De bbox2 gebruik je dan enkel als modem.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”