Hallo
Omdat ik last had van stilstaand beeld, en af en toe blokjes in beeld, heb ik mijn decoder
vandaag in een Telenet center laten testen. Deze bleek defect te zijn.
dus heb ik een nieuwe decoder meegekregen de nieuwe versie " 2100"
Nu als ik naar de signaalsterkte ga kijken zie ik volgende waarde
Zender 2BE HD
TSID 23
S/N Ratio 38.4
BER 0.0
Signaalkwaliteit 100%
Signaalsterkte 3.0 dBmV
Foutieve pakketten 0
Soms is de BER 1.0E9 , maar meestal 0.0
Is het normaal dat deze 0.0 is ???
mvg
BER 0.0 met nieuwe decoder 2100
- Splitter
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
- Bedankt: 605 keer
- Recent bedankt: 2 keer
ik ben al een hele tijd uit de telenet wereld, maar mij lijkt er toch wat mis:
als ik me goed herinner zou
- BER altijd E+5 of hoger moeten zijn
- S/N (of signaalsterkte, denk dat ze de namen verandert hebben) tussen de -10 en de +10
- kwaliteit +75% (dus daar zit je goed)
maar test eens op verschillende zenders?
ik meen me te herinneren dat de waardes varieren per zender, en indien je een slechte coax hebt binnen,
zijn de waardes op de vmma zenders (vtm, 2be, jim) altijd de slechtste. (dont ask why)
als ik me goed herinner zou
- BER altijd E+5 of hoger moeten zijn
- S/N (of signaalsterkte, denk dat ze de namen verandert hebben) tussen de -10 en de +10
- kwaliteit +75% (dus daar zit je goed)
maar test eens op verschillende zenders?
ik meen me te herinneren dat de waardes varieren per zender, en indien je een slechte coax hebt binnen,
zijn de waardes op de vmma zenders (vtm, 2be, jim) altijd de slechtste. (dont ask why)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
- Bedankt: 116 keer
BER staat voor bit error rate. Die heb je logischerwijs dus het liefst nul, hoe lager hoe beter. Is in uw geval dus perfect.
S/N staat voor signal to noise ratio. Hoe hoger hoe beter, 38 is opnieuw perfect.
Maw: ge zou perfect tv moeten kunnen zien en geen problemen meer mogen hebben. Uit uw post is het ook niet af te leiden of de problemen nu weg zijn. Met zo'n waarden zou dat het geval moeten zijn.
S/N staat voor signal to noise ratio. Hoe hoger hoe beter, 38 is opnieuw perfect.
Maw: ge zou perfect tv moeten kunnen zien en geen problemen meer mogen hebben. Uit uw post is het ook niet af te leiden of de problemen nu weg zijn. Met zo'n waarden zou dat het geval moeten zijn.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
- Bedankt: 116 keer
Dat zijn standaard datacommunicatie termen en hebben weinig met de specifieke technologie van Telenet te maken. BER en S/N zijn de voornaamste indicatoren voor de kwaliteit van een communicatiesysteem.
Als het effectief een software bug is dat de BER op 0 staat, dat is een ander verhaal. Ik antwoord enkel met mijn kennis van communicatiesystemen.
Als het effectief een software bug is dat de BER op 0 staat, dat is een ander verhaal. Ik antwoord enkel met mijn kennis van communicatiesystemen.