Dect telefoon

Hier kan je het hebben over vragen rond mobiele en vaste (smart)phones
Plaats reactie
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 72 keer
Bedankt: 103 keer

Ik ben op zoek naar een goed DECT setje liefst met 2 toestellen rond de €40.

Iemand advies / ervaring?
Het is voor op een fritzbox 7570.
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 384 keer
Bedankt: 740 keer

Als het tweedehands mag zijn, "dect" intypen in het zoekvenster levert je meteen 2 pagina's op met toestellen goedkoper dan jouw richtprijs. Kijk maar eens op Kapaza of 2dehands. Nieuw, 2 toestellen voor 40 euro, daar denk ik dat je nog lang zal kunnen zoeken. Ik heb zelf een FB 7170 en daar hangen DECT toestellen aan die ik ooit bij Lidl kocht voor ongeveer 70 of 75 euro. 1 tip: ga voor DECT toestellen die "GAP" compatibel zijn. Op die manier kan je DECT toestellen van meerdere merken en types gebruiken. Die GAP zorgt er voor dat al die merken onderling met elkaar kunnen communiceren.
MacMini M1 - MacMini M2 - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Bwa, ik weet het niet hoor Jack Daniels.

Ik heb vorig jaar een set dect telefoons (3 stuks) van Phlips (CD1803B) gekocht bij bobshop.nl aan 40,65€ (inclusief verzending). :lol:
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Mja, ik moet af van die enge gedachte dat gebruikers hier op het forum enkel en alleen in België kopen. Jouw voorbeeld bewijst nog maar eens dat je bij buitenlandse websites écht wel koopjes kan doen. BTW: ik koop zelf regelmatig over de landsgrenzen heen.
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Nu, ik moet wel toegeven dat het een koopje was. :-) Een paar weken daarna stond het terug rond de €60 of zo. Nu, q-tec kan idd eens proberen op kapaza oid, daar zal je ook wel koopjes kunnen doen. Wel opletten voor 'ouder' materiaal waar bvb de batterij het stilaan aan het begeven is.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Als ik nog een tip mag geven, maar dit is dan louter op mij persoonlijk van toepassing: als ik een DECT (of draadloos) toestel koop, dan is de belangrijkste factor voor mij het aantal geheugenplaatsen. Veel mensen hebben zowel vast als mobiel nummer en als je dan per persoon 2 geheugenplaatsen kwijt bent, dan zit je geheugen al gauw vol. Voor mezelf is 50 geheugenplaatsen écht het minimum. Liever 100 of meer.
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
Bedankt: 532 keer

Zelfs indien handsets DECT en GAP compatibel zijn, is dit geen garantie op een vlekkeloze werking.
Onderstaand een stukje van een ouder bericht van mijzelf.
Betreffende de handsets: zelf heb ik ook oude (+10 jaar) handsets van Siemens aangemeld op zo'n VoIP basisstation: geen enkel probleem.
Recent had ik in den Aldi een nieuw Medion setje aangekocht (MD 82576 / E63016). Ondankds dat dit DECT én GAP compatibele handsets zouden zijn, werkte dit niet vlekkeloos samen met mijn Siemens VoIP basisstation (S685IP en A580IP).
Your mileage may vary ... of toch tenminste de mijne.
Een goedkoop setje dat ik terug in het doosje heb opgeborgen...
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3749 keer
Recent bedankt: 11 keer
Provider

Jack Daniels schreef:Veel mensen hebben zowel vast als mobiel nummer en als je dan per persoon 2 geheugenplaatsen kwijt bent, dan zit je geheugen al gauw vol. Voor mezelf is 50 geheugenplaatsen écht het minimum. Liever 100 of meer.
Gezien de TS een FritzBox gebruikt, zou dat geen probleem mogen zijn: alle telefoonnummers (3 per contact) worden centraal bijgehouden. Ik denk dat een GAP compatibel toestel (zoals de Gigaset's) die centrale telefoonlijst kan gebruiken ....
Het meest compatibel toestel zijn natuurlijk de Fritz DECT's, maar die kosten natuurlijk iets meer.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 223 keer
Recent bedankt: 1 keer

Belgacom heeft er eentje in promotie voor 45€

http://www.belgacom.be/nl/prive/product ... st_350_duo
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 684 keer
Bedankt: 156 keer
Provider

De toestellen van Siemens kunnen zeker aan het telefoonboek van de fritzbox aan. Het is wel via een paar menu-opties, de belangrijkste correspondenten sla je best op in het telefoonboek van je toestel zelf, behalve bij een Fritz-toestel natuurlijk.
serialchiller
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 87 keer
Provider

Maglor schreef:... Wel opletten voor 'ouder' materiaal waar bvb de batterij het stilaan aan het begeven is.
Vandaar dat ik recent voor een ietsie pietsie duurder handsetje ging omdat er "gewone" herlaadbare nimh AAkes in gingen. Als die versleten zijn steek ik gewoon nieuwe en ik kan met gewone alkaline batterijen de tijd om een setje nieuwe te halen overbruggen.
Zonet eens dect in het zoekvenster op bol.com getypet en eerste 2 resultaten zijn siemens gigaset duosetjes met antwoordapp. voor €50 én goede reviews.
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 72 keer
Bedankt: 103 keer

Deze lijkt me wel wat?
http://www.conrad.be/ce/nl/product/0465 ... rdapparaat

En kan het dat je met phone1 belt via 09222222en via phone2 ook uitbelt op het 2de tel nr dan?
Ik zit met 2 nummers in de fritzbox en normala komt er nog een gsm nr bij ook voor voip.
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3749 keer
Recent bedankt: 11 keer
Provider

De bedoeling van deze handsets, met basis station + antwoordapparaat, is om het basis station aan te sluiten op een analoge telefoniepoort. Maar dan verlies je vele voordelen van de FritzBox:
  • a) je kan maar één lijn gebruiken (je kan wel intern bellen, en de lijn doorgeven).
    b) geen mogelijkheid om FritzBox telefoonboek te gebruiken (tenzij de shortcodes).
    c) je verliest een stuk DECT communicatie (via de analoge poort krijg je alleen CLIP).
Als je de features van de FritzBox wil gebruiken, dan moeten alle DECT toestellen direct op de FritzBox aangemeld worden (maar daar sta je dan met je ongebruikt basis station + antwoordapparaat.

Koop gewone losse handsets (met oplader).
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
Bedankt: 532 keer

Zolang de handsets maar op de Fritz!Box aangemeld zijn.
Het basisstation dient dan louter nog als lader.
Zelf heb ik ook een oude Gigaset handset (met analoog basisstation) waarvan de handset aangemeld is op een ander basisstation (VoIP), en dat werkt goed. Vermoedelijk is het setje van conrad ook nog eens goedkoper dan twee losse handsets...

Belangrijk blijft evenwel de compatibiliteit van de handsets met het basisstation...
Plaats reactie

Terug naar “GSM, SmartPhones en Telefoontoestellen”