Outlook 2010 fout 0x8004010F

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
::steven::
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 22 keer
Contacteer:

Ik vind maar geen oplossing die werkt via google, dus dan kom ik maar hier even ten rade, in de hoop dat een van jullie mij kan helpen.
Op het werk zijn we sinds kort overgestapt van een exchange-omgeving naar imap/smtp van google werking.

Korte situering:
Verschillende pc's werken met een en hetzelfde profiel.
In outlook 2010 werd de imap account ingesteld, alsook de smtp gegevens.
Mails ontvangen is op elke pc mogelijk.
Het versturen van de mails is echter een ander iets.
Gisteren lukte het perfect om vanop elke pc mails te versturen, vandaag blijkt er echter maar één pc in de mogelijkheid mail te versturen, andere 2 pc's geven een foutmelding dat het gegevensbestand niet kan geopend worden, met code 0x8004010F.
Het profiel werd gisteren correct opgeslagen, op één pc, terwijl de andere niet op stonden. Dus het profiel zou correct geladen moeten worden, op elke pc.
Ik merk dat het gegevensbestand lokaal wordt opgeslagen, ik vermoed dat bij een opslag op de dataserver er een probleem zou kunnen zijn dat er maar één pc dit bestand kan 'openen' of hanteren. Maar gezien het nu dus al lokaal staat, zou het dit niet kunnen zijn.

Gisteren had ik tevens een nieuw outlook profiel aangemaakt, om zeker te zijn dat er geen inmenging zou kunnen zijn van de vroegere exchange instellingen.

Weten jullie raad of hebben jullie advies om uit te proberen en dit euvel weg te werken?

Alvast bedankt!
elmariachi2920
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer

ik vermoed dat dit te maken heeft met het feit dat outlook op verschillende pc's met hetzelfde profiel openstaan of hetzelfde pst bestand gebruiken

EDIT: probeer eens op verschillende pc's het profiel opnieuw in te stellen en niet te kopieren?
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

Hmm... weet niet of ik je goed begrijp, maar de .pst is in principe op elke pc reeds een andere, gezien deze lokaal opgeslagen wordt.
Als je het over het opnieuw instellen van het profiel hebt, zal het wel het outlook profiel zijn.
Als ik de drie pc's gelijktijdig opstart, inlog op windows en er op alle drie een eigen nieuw outlook profiel op voorzie, zal dit dan niet overschreven worden door de pc die het laatste afsluit en het algemeen windows profiel (incl outlook profiel vermoedelijk) zal opslaan.
Bij het heropstarten van de pc's zal dan opnieuw één en hetzelfde profiel geladen worden, vanop de server.
Of zie ik dit verkeerd?
conehead
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Hallo,

Als ik het goed begrijp staat het te gebruiken profiel op de server ?? En maken alle pc's gebruik van dit profiel ? Lijkt me normaal dat het dan niet zal lukken met meerdere pc's aangezien dat voor outlook reeds in gebruik is.

Of begrijp ik het nog verkeerd

Ik baseer met op uw schrijven van : "Bij het heropstarten van de pc's zal dan opnieuw één en hetzelfde profiel geladen worden, vanop de server."
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

Het windows-profiel staat op de server, en het outlook profiel is voor een stuk gekoppeld met die windows-profiel, denk ik?!
Het gegevensbestand zelf staat natuurlijk wil op de lokale schijf.

Bij het opstarten van de pc wordt het windows-profiel geladen, vanop de server...
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”