Medion 7134 capture card (ALDI PC)

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

In m'n ALDI PC van zo'n twee jaartjes geleden zit een Medion 7134 video capture card, echter het ding wil recentelijk niet meer werken. In het beste geval zie ik nog beeld in de preview... maar het capturen lukt helemaal niet (met zeker 5 programma's getest).

Wat neuzen op internet heeft reeds opgeleverd dat DirectX 9 de schuldige is, en dat er een patch is van Microsoft (al helpt mij dat niets), alsook een bepaalde registry setting die ook niets doet.

Heeft iemand dezelfde hardware (en XP met DirectX 9) die het wel aan de praat krijgt... of eventueel een goede tip voor een nieuwe video capture oplossing ?
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Is dat de 1,8 GHz ? Want die heb ik ook ...
Ik gebruikte altijd de WDM-drivers van de nVidia-website, die kan je daar apart downloaden.
Blue-Sky
Erelid
Erelid

r2504 schreef:m'n ALDI PC ?
Ik wou je de link bezorgen van de Service voor Aldi PC's, die kende je zeker ook wel.
(daar kon men ook die drivers vinden)
Wel stel ik vast dat die aan het verhuizen zijn, daarom dat ik de link toch wou meegeven, kan interessant zijn voor Aldi klanten.

Grtz,
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

meon schreef:Is dat de 1,8 GHz ? Want die heb ik ook ...
Ik gebruikte altijd de WDM-drivers van de nVidia-website, die kan je daar apart downloaden.
Nee, is een PIV-2.6 GHz.

Ik heb trouwens reeds hun nieuwste software geladen van http://www1.medion.de/downloads/?op=det ... er&lang=de maar ook dat loste niets op.

De videokaart is ook niet van nVidia, maar een ATI Radeon... en zij hebben WDM drivers op hun website, al begrijp ik dit niet goed, dacht dat de capture kaart een kaart apart was en niets te maken had met de videokaart ?

De PC is trouwens de volgende http://www.gsc.be/driver2002/aspx/Drive ... GHz&Type=1 echter alle links naar drivers zijn broken links naar de medion.de website
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Ja, bij de ATI heb je geen keuze tussen gewone en WDM-drivers, voor de 1,8 GHz (zat een GeForce 3 Ti 200 WinCinema kaart in) destijds kon je heel goed de WDM-drivers van nVidia gebruiken. ATI heeft altijd WDM-drivers er bij.

Vanaf welke bron wil je trouwens capturen? TV-kaart? FireWire? S-Video-in? Composiet?

Het is vreemd dat je wel een preview ziet. Want dat is normaal gezien al de moeilijkste stap ...
Welke programma's heb je geprobeerd? Windows Movie Maker ook al?
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster

Mm blaaargh, medion drivers en medion speciale toestanden (eg ACR kaarten), ben ik zo allergisch van :S.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

meon schreef:Vanaf welke bron wil je trouwens capturen? TV-kaart? FireWire? S-Video-in? Composiet?
Van composiet (een video-recorder dus - heb nog wat oude spullen die ik op DVD wil). Het heeft vroeger trouwens gewerkt, maar volgens de diverse forums heeft het iets met een DirectX 9.0b update te maken.
meon schreef:Het is vreemd dat je wel een preview ziet. Want dat is normaal gezien al de moeilijkste stap ... Welke programma's heb je geprobeerd? Windows Movie Maker ook al?
Tja, dan zou je inderdaad geloven dat het moet werken. Windows Movie Maker, Ulead Mediastudio Pro, Virtual Dub, Nero MediaVision, iuVCR, ...
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”