Bij de laatste downtime van dommel bleek dat er slechts 1 transit uplink in gebruik was, welke dus storingen ondervond.
Omdat we ondetussen toch enige tijd verder zijn keek ik vandaag eens in de looking glass van een aantal grote backboneproviders. Wat bleek: nog steeds slechts 1 BGP route actief (highwinds).
Heeft dommel hier nog iets over gecommuniceerd of is de situatie nog steeds een single point of failure?
dommel tweede uplink
- fryelectro
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 367 keer
- Bedankt: 174 keer
Ik denk niet dat het dommel zijn strategie is om alles te ontdubbelen. Ik vrees dat ze daar gewoon het budget niet voor hebben.
Edpnet VDSL XL - 100/35 Fritz!Box 7530
Orange Go Extreme
Orange Go Extreme
- krisken
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Dommel heeft altijd maar één uplink gehad...highwinds 

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- bitbite
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
- Bedankt: 42 keer
Ik zie dat ze nu ook jointtransit.nl hebben.
[Interessant detail: hwng bgp wordt ondertussen 3x geprefixed.]
Maar dit wil dus zeggen dat er een 2e transit provider is. Als deze ook fysisch afgezonderd is, hebben we redundantie en zouden akkefietjes zoals begin 2013 niet meer mogen voorvallen.
Vraag me wel af hoe ze de link naar hun pop in NL (telecity2 volgens de reverse lookup in de traceroute) gedaan hebben...
[Interessant detail: hwng bgp wordt ondertussen 3x geprefixed.]
Maar dit wil dus zeggen dat er een 2e transit provider is. Als deze ook fysisch afgezonderd is, hebben we redundantie en zouden akkefietjes zoals begin 2013 niet meer mogen voorvallen.

Vraag me wel af hoe ze de link naar hun pop in NL (telecity2 volgens de reverse lookup in de traceroute) gedaan hebben...