Vraagje:
Waarom hebben de meeste VOIP-gebruikers een OVH abonnement (de Ligne SIP individuelle van €1,18) voor de uitgaande vaste telefoontjes? Wat zijn de voordelen hiervan vergeleken met de freedays van Betamax-providers (ook gratis naar vaste lijnen bellen)?
thx!
VOIP OVH versus betamax
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 223 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Omdat het goedkoper is dan Betamax ? Voor amper 14,16€/jaar kan je een gans jaar (quasi)onbeperkt naar 40 landen bellen ? En kwalitatief zijn ze ook beter dan Betamax.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
- Bedankt: 9 keer
Daarnaast krijg je er voor dat lage bedrag ook nog een nummer bij en een aantal extra opties (voicemail bijvoorbeeld).
Voor mobiele telefonie ben je dan weer wel goedkoper af bij een betamax-kloon.
Ikzelf en waarschijnlijk nog een hoop anderen combineren de twee:
OVH levert me mijn telefoonnummer en ik gebruik het om naar vaste lijnen te bellen
Met Betamax-kloon Freevoipdeal bel ik naar (Belgische) mobiele nummers.
Je kan in de meeste VOIP-toestellen zogenaamde kiesregeles hiervoor instellen ("als ik 047X of 049X intoets, laat het gesprek dan via Betamax verlopen. Als ik 012XXX intik mag het via OVH).
Voor mobiele telefonie ben je dan weer wel goedkoper af bij een betamax-kloon.
Ikzelf en waarschijnlijk nog een hoop anderen combineren de twee:
OVH levert me mijn telefoonnummer en ik gebruik het om naar vaste lijnen te bellen
Met Betamax-kloon Freevoipdeal bel ik naar (Belgische) mobiele nummers.
Je kan in de meeste VOIP-toestellen zogenaamde kiesregeles hiervoor instellen ("als ik 047X of 049X intoets, laat het gesprek dan via Betamax verlopen. Als ik 012XXX intik mag het via OVH).
Aha bedankt voor de verduidelijking!
Als je jouw bestaande nummer naar Weepee overzet, wat doe je dan met dat extra nummer van OVH?
Plak je dan gewoon je bestaande nummer OVER dat OVH-nummer?
Als je jouw bestaande nummer naar Weepee overzet, wat doe je dan met dat extra nummer van OVH?
Plak je dan gewoon je bestaande nummer OVER dat OVH-nummer?
- Goztow
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1682 keer
- Bedankt: 1476 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Een nadeel van ovh is dat je je nummer naar hen moet overdragen om je eigen nr te kunnen laten weergeven bij uitbellen. Bij betamax kan je eender welk nr verifieren.
Ovh werkt wel met een factuur dacht ik,, betamax met prepaid. Of dat een voor of nadeel is, beslis je zelf.
[
Post made via mobile device ]
Ovh werkt wel met een factuur dacht ik,, betamax met prepaid. Of dat een voor of nadeel is, beslis je zelf.
[

'k ben hier nog eens...
Kan je dan niet beter je bestaande nummer overdragen naar OVH?
Als je kiest om te bellen met hun Ligne SIP individuelle, is de overdracht gratis (dacht ik).
Waarom heb je dan nog een aparte Weepee nodig?
Kan je dan niet beter je bestaande nummer overdragen naar OVH?
Als je kiest om te bellen met hun Ligne SIP individuelle, is de overdracht gratis (dacht ik).
Waarom heb je dan nog een aparte Weepee nodig?
- krisken
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Let op met de boete! Als je een WeePee nummer verhuisd binnen het jaar nadat je het hebt "gekocht" is dit 350 euro!
Stond vroeger in de AV, voor recent tarief ns kijken
Stond vroeger in de AV, voor recent tarief ns kijken

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- krisken
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Even gechecked : nu €100
4.Een gekoppeld nummer is pas gratis overdraagbaar na een termijn van 6 maanden. Indien het nummer binnen deze termijn word overgedragen is de eindklant een
schadevergoeding ten bedrage van 100 euro verschuldigd aan WeePee.
https://ssl.weepee.org/api/contract.php?geninfo=1
4.Een gekoppeld nummer is pas gratis overdraagbaar na een termijn van 6 maanden. Indien het nummer binnen deze termijn word overgedragen is de eindklant een
schadevergoeding ten bedrage van 100 euro verschuldigd aan WeePee.
https://ssl.weepee.org/api/contract.php?geninfo=1
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Hey
Handig te weten dat ook daar een duurtijd van 6 maanden geldt.
Ik heb m'n nr nog niet naar weepee overgedragen. Denk dat ik voor OVH kies... als dat echt moest tegenvallen, het nummer toch naar weepee overzetten...
Handig te weten dat ook daar een duurtijd van 6 maanden geldt.
Ik heb m'n nr nog niet naar weepee overgedragen. Denk dat ik voor OVH kies... als dat echt moest tegenvallen, het nummer toch naar weepee overzetten...
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3752 keer
- Recent bedankt: 10 keer
Handig? De nieuwe telecomwet geldt voor iedereen hoor. Waarom zou WeePee hier een uitzondering op zijn?Baggioo schreef:Handig te weten dat ook daar een duurtijd van 6 maanden geldt.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 684 keer
- Bedankt: 156 keer
@lucdec: Ik heb geen problemen met Fritzbox en OVH.
Heb je de daily disconnect aanstaan in de FB? Toen die niet aanstond, had OVH bij mij soms wel problemen om geregistreerd te blijven.
Heb je de daily disconnect aanstaan in de FB? Toen die niet aanstond, had OVH bij mij soms wel problemen om geregistreerd te blijven.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 30 keer
Heb je destijds uitgeprobeerd wat Philippe geadviseerd had in deze post: http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... ox#p405343lucdec schreef:Bij mij lukte het niet met OVH.
De sipaccount in m'n fritzbox gezet, maar mijn gesprekken werden altijd verbroken.
Ik denk dat een Fritzbox en OVH een ongelukkige combinatie is....
Ik had het probleem ook met een FB7050 en met deze wijzigingen zijn de problemen met OVH verdwenen.
Als je kiest voor deze setup:
- een OVH abonnement de Ligne SIP individuelle van €1,18 (gratis naar vaste lijnen bellen)
- aangevuld met een Betamax-provider voor de GSM-telefoontjes
Is het dan mogelijk om tegelijk 2 uitgaande telefoontjes te plegen?
--> Zonder de OVH Ligne Entreprise te suggeren
--> Bij Weepee zou dat wel lukken?
Bedankt voor de toelichting!
- een OVH abonnement de Ligne SIP individuelle van €1,18 (gratis naar vaste lijnen bellen)
- aangevuld met een Betamax-provider voor de GSM-telefoontjes
Is het dan mogelijk om tegelijk 2 uitgaande telefoontjes te plegen?
--> Zonder de OVH Ligne Entreprise te suggeren

--> Bij Weepee zou dat wel lukken?
Bedankt voor de toelichting!
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
- Bedankt: 532 keer
Indien je bedoelt één gesprek via OVH en één gesprek via betamax: ja dit kan indien je hardware/software dit ondersteunt.
Indien je bedoelt twee gesprekken gelijktijdig via een OVH Ligne SIP Individuelle @1.18€/maand: nee.
Bij WeePee zijn standaard meerdere gesprekken gelijktijdig mogelijk mits je hardware/software dit ondersteunt (en aan de WeePee tarieven natuurlijk).
Ook bij de betamaxen kan je meerdere gesprekken gelijktijdig opzetten met dien verstande dat er slechts één gesprek kan genieten van de "Free Days". Het andere wordt aangerekend.
Indien je bedoelt twee gesprekken gelijktijdig via een OVH Ligne SIP Individuelle @1.18€/maand: nee.
Bij WeePee zijn standaard meerdere gesprekken gelijktijdig mogelijk mits je hardware/software dit ondersteunt (en aan de WeePee tarieven natuurlijk).
Ook bij de betamaxen kan je meerdere gesprekken gelijktijdig opzetten met dien verstande dat er slechts één gesprek kan genieten van de "Free Days". Het andere wordt aangerekend.