Excel rij invoegen
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 94 keer
Weet er iemand hoe ik een rij kan invoegen in een bestaande tabel zodat alles verder naar onder verschuift? Ik heb afgelope week een tabel gemaakt met dubbele panini kaartjes en na vandaag heb ik er weer wat dubbele en zou ik ze natuurlijk gerangschikt hebben volgens nummer .... Ik gebruik Excel 2007 ...
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 47 keer
Uw rij selecteren waarboven uw niewe rij moet komen. Dan rechtermuisknop > invoegen en er wordt een nieuw rij ingevoegd.
Je kan ook uw nieuwe nrs onderaan toevoegen en dan gebruik maken van de sorteerfunctie om alles van klein naar groot te laten sorteren... (symbooltje met A..Z en een pijltje)
Je kan ook uw nieuwe nrs onderaan toevoegen en dan gebruik maken van de sorteerfunctie om alles van klein naar groot te laten sorteren... (symbooltje met A..Z en een pijltje)
-
- Premium Member
Nee, als ik de rij selecteer en dan rechtermuisknop klik, dan staat invoegen in het grijs ....
-
- Premium Member
Nee, de sorteermethode biedt ook geen oplossing want tussen elke team heb ik een rij open gelaten voor het duidelijk te maken. Ik zal het bestand hierbij uploaden.
- Bijlagen
-
- PANINI dubbele.xlsx
- (19.85 KiB) 72 keer gedownload
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
- Bedankt: 223 keer
Kan niet meteen de oorzaak vinden, maar heeft te maken met je lists.
Heb nu alles gekopieerd in een nieuwe sheet en dan opnieuw de lists aangemaakt.
Je kan dan terug rijen invoegen, maar is niet nodig aangezien je op het einde gewoon in de laatste rij nieuwe data kan toevoegen.
Als je dan sorteert op A->Z voor je kaartnummer kolom is het altijd correct.
Laat maar weten of het lukt, anders upload ik de nieuwe sheet wel even.
Heb nu alles gekopieerd in een nieuwe sheet en dan opnieuw de lists aangemaakt.
Je kan dan terug rijen invoegen, maar is niet nodig aangezien je op het einde gewoon in de laatste rij nieuwe data kan toevoegen.
Als je dan sorteert op A->Z voor je kaartnummer kolom is het altijd correct.
Laat maar weten of het lukt, anders upload ik de nieuwe sheet wel even.
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
- Bedankt: 780 keer
Je excel-file is al gevuld (met zebrastrepen) tot rij 1048576, het maximum aantal rijen. Je kan bijgevolg niets meer tussenin toevoegen.
Kopieer gewoon de inhoud naar een nieuw werkblad zonder dat je de zebrastrepen doortrekt. Als je de tabelfunctie van Excel gebruikt zal je merken dat hij de layout automatisch doorvoert bij nieuwe inhoud.
Kopieer gewoon de inhoud naar een nieuw werkblad zonder dat je de zebrastrepen doortrekt. Als je de tabelfunctie van Excel gebruikt zal je merken dat hij de layout automatisch doorvoert bij nieuwe inhoud.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
- Bedankt: 223 keer
Wou juist mijn post editen met te zeggen dat ik het had gevonden: maximum aantal rijen, maar Meon was me voor 
Dus toch gewoon zoals ik zei alles kopieren in een nieuwe sheet en je list (tabel) terug aanmaken.
Je dient dan ook geen rijen meer toe te voegen, gewoon onderaan verder gaan en sorteren op kaartnummer.

Dus toch gewoon zoals ik zei alles kopieren in een nieuwe sheet en je list (tabel) terug aanmaken.
Je dient dan ook geen rijen meer toe te voegen, gewoon onderaan verder gaan en sorteren op kaartnummer.
-
- Premium Member
Kan je me stap voor stap vertellen hoe ik dat dan exact moet doen, dat kopieren en een nieuwe tabel aanmake? Ben echt een noob op gebied van excel, gebruik het voor het eerst ....
-
- Premium Member
Het komt door de opmaak van uw tabel, deze is toegepast over alle rijen van de Excel-file waardoor je geen rijen meer kan invoegen.
ik heb uw tabel in een nieuw blad geplakt (enkel gegevens) en de tabel opnieuw opgemaakt, maar enkel over de rijen die gebruikt worden. Nu kan je wel terug rijen invoegen...
ik heb uw tabel in een nieuw blad geplakt (enkel gegevens) en de tabel opnieuw opgemaakt, maar enkel over de rijen die gebruikt worden. Nu kan je wel terug rijen invoegen...
TS wil niet sorteren op kaartnr omdat hij voor de duidelijkheid een lege rij invoerd na elke ploeg...axs schreef:Je dient dan ook geen rijen meer toe te voegen, gewoon onderaan verder gaan en sorteren op kaartnummer.
- Bijlagen
-
- PANINI dubbele.xlsx
- (17.48 KiB) 46 keer gedownload
-
- Premium Member
Ok, duizend maal bedankt Jorisx, nu kan ik verder aan de slag 

- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
- Bedankt: 780 keer
fiestaboyke schreef:Kan je me stap voor stap vertellen hoe ik dat dan exact moet doen, dat kopieren en een nieuwe tabel aanmake? Ben echt een noob op gebied van excel, gebruik het voor het eerst ....
- Ga op rij 388, kolom A staan. Houd shift ingedrukt en gebruik de pijltjetoetsen (of page up/down om het sneller te laten gaan) om alles tot boven, rij F te selecteren.
- Doe ctrl+c (copy).
- Ga onderaan naar Blad2.
- Ga op cel A1 staan (linksbovenaan)
- Ctrl+V (plakken)
- Nu alles nog geselecteerd staat: In de ribbon (het lint) ga je naar tab "Insert"/"Invoegen" en kies je "Table" (tabel):
- Bevestig dat je tabel kolomkoppen heeft met OK.
- Verwijder Blad1: rechtermuisknop op die tab, verwijderen
-
- Premium Member
graag gedaanfiestaboyke schreef:Ok, duizend maal bedankt Jorisx, nu kan ik verder aan de slag
met Meon zijn handleiding zal het je ook zeker lukken, dan krijg je hetzelfde resultaat als ik heb gegeven.
Voordeel van Meon is dat je er zelf ook nog wat van opsteekt

- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
- Bedankt: 685 keer
- Recent bedankt: 1 keer
TIP:
Maak een rij aan met witte tekst op witte achtergrond. Zet daar de teamnaam in en geef die nummer 999999. Doe dit voor elk team en je kan onderaan toevoegen en sorteren. Na elk teamzal er een lege lijn staan (die eigenlijk witte tekst op witte achtergrond is)
J.
Maak een rij aan met witte tekst op witte achtergrond. Zet daar de teamnaam in en geef die nummer 999999. Doe dit voor elk team en je kan onderaan toevoegen en sorteren. Na elk teamzal er een lege lijn staan (die eigenlijk witte tekst op witte achtergrond is)
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...