Portforward bbox2 voor camera's werkt niet meer

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
lopisok
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 maa 2012, 10:50

Hallo!

Wij hebben enkele beveiligingscamera's die we van op afstand via www.no-ip.org willen zien.
De camera's hebben een statisch ip adres 192.168.1.12 en de poort om connectie te maken met de webbased cameraviewer is 7700, client poorten 7620-7624

om port forwarding te fixen voeg ik in de bbox2 bij lan server een nieuwe entry in en geef ik het een naam,
verwijs ik naar het ip adres en zet ik bij "public start port" 7620 en bij "public end port" "7624"
bij "lan start port" zet ik ook 7620

Dat zou volgens mij voldoende moeten zijn maar toch werkt het niet. Als ik gewoon naar http://192.168.1.12:7700 surf werkt het wel.
En als ik naar het http://blabla.no-ip.org adres surf kom ik bij de bbox terecht maar er wordt dus niet doorverwezen.
Wat loopt er fout? Alles werkte lekker tot de Belgacom people besloten om de bbox te veranderen en sindsdien is het niet meer gelukt om het online te krijgen.
Ik heb ook geprobeerd om de firewall op laagste security te zetten maar dat deed ook niets.
Iemand enig idee?

Alvast hartelijk dank!
Filip
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2643
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 223 keer

Je kan dit op het 'interne' netwerk niet meer testen
Bij het ingeven van domein:poort zal je telkens op de BBOX terechtkomen tenzij je de host-files aanpast.

Is al een hele tijd zo en niet sinds de 'laatste' software-upgrade.
lirec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 833
Lid geworden op: 03 aug 2010, 14:43
Uitgedeelde bedankjes: 116 keer
Bedankt: 156 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider
Te Koop forum

Ik gebruik exact hetzelfde en de reactie van axs klopt volledig:

Wanneer je op je eigen netwerk zit zal je altijd het interne ip/port moeten gebruiken: http://192.168.1.12:7700 (zelfs al zit je via fon op je eigen netwerk merkte ik op) Om no-ip te testen moet je een volledig extern netwerk gebruiken. Als je thusi zit: fon of publiek telenet wifi van de buren, data via je gsm netwerk,....

groeten,
lopisok
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 maa 2012, 10:50

Bedankt voor de reacties.
Ik ben niet duidelijk geweest vrees ik. Het werkt dus niet als we extern connectie proberen maken via no-ip.org
Om één of andere reden lukt de port forwarding dus niet. Enige ideeën?
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3267
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 344 keer
Bedankt: 232 keer
Recent bedankt: 2 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

Om de webbased cameraviewer van buitenaf te kunnen bereiken, moet je poort 7700 forwarden, niet die client-poorten (geen idee trouwens waarvoor die dienen).
Om dit in te stellen ga je naar 'Advanced Settings', 'LAN Servers', helemaal naar beneden scrollen en daar op 'New Entry' klikken ('t icoontje ernaast). Voor 'Server Name' kan je kiezen wat je wil (beveiligingscamera's), 'Access Activated' op Yes laten staan, 'Public Start Port' en 'Public End Port' beide op 7700, 'Protocol' op TCP laten staan, 'LAN Start Port' op 7700 en 'Local IP Address' op 192.168.1.12. Uiteindelijk op 'Apply' klikken en wat de BBox betreft zou het in orde moeten zijn. Je camera's zouden extern bereikbaar moeten zijn via http://blabla.no-ip.org:7700 (dus ja: die 7700 is nodig).
Dit stappenplan is gebaseerd op Firmware-versie 60R10A-60A06W.

Nog één ding: je meldt dat de camera's een statisch IP-adres hebben. Op zich OK, maar hebben alle camera's hetzelfde IP-adres? Indien wél, dan loopt het gegarandeert verkeerd.
Computer(k)nul
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”