Sagem Webracer modem EDPNET
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
- Bedankt: 11 keer
Ik heb zo een Webracer modem gekocht bij mijn vdsl2 abbo, die modem wordt zo heet dat de onderlegger in plastiek waarop hij lag gesmolten is.
heb hem nu gelegd op een stuk eierkarton. Zou edpnet daar garantie op geven op die modem :'(
De webracer ondersteund geen ipv6, maar de draadloze router die erop is aangesloten wel, Dlink dir-657.
Zou dat mogelijk zijn om de sagem modem the bridgen zodat de dlink router rechstreeks het ipv6 adress krijgt van de isp en zal de dlink router
dan automatish ipv6 en ipv4 ip's uitdelen of enkel maar ipv6 ip's?
heb hem nu gelegd op een stuk eierkarton. Zou edpnet daar garantie op geven op die modem :'(
De webracer ondersteund geen ipv6, maar de draadloze router die erop is aangesloten wel, Dlink dir-657.
Zou dat mogelijk zijn om de sagem modem the bridgen zodat de dlink router rechstreeks het ipv6 adress krijgt van de isp en zal de dlink router
dan automatish ipv6 en ipv4 ip's uitdelen of enkel maar ipv6 ip's?
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
- Bedankt: 179 keer
Je kan met de D-Link gewoon een eigen PPPoE sessie starten, die zal een IPv4 en IPv6 adres krijgen.
- krisken
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
WTF? Plastiek gesmolten?
Heb je daar foto's van???
Heb je daar foto's van???
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- petrol242
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
- Bedankt: 260 keer
Dat heet worden is niet normaal. De mijn is laat zeggen handwarm onderaan.
Bridgen gaat heel eenvoudig door in de webinterface in te loggen. (192.168.1.1) Bij netwerk interfaces WAN PPP0e selecteren en dan in disable zetten. De WIFI onder wireless ook uitschakelen.
Dan is het nog kwestie om in je D-link de PPPOe te activeren. Onder internet setup of iets dergelijks kan je PPP0e selecteren en daar geef je dus je login en paswoord in dat je gekregen hebt van je provider. Misschien dat je nog onder status of zo een reconnect moet doen. Als je IPV6 van je provider hebt geactiveerd (ik veronderstel Edpnet) dan zal je een ipV6 adres krijgen.
Bridgen gaat heel eenvoudig door in de webinterface in te loggen. (192.168.1.1) Bij netwerk interfaces WAN PPP0e selecteren en dan in disable zetten. De WIFI onder wireless ook uitschakelen.
Dan is het nog kwestie om in je D-link de PPPOe te activeren. Onder internet setup of iets dergelijks kan je PPP0e selecteren en daar geef je dus je login en paswoord in dat je gekregen hebt van je provider. Misschien dat je nog onder status of zo een reconnect moet doen. Als je IPV6 van je provider hebt geactiveerd (ik veronderstel Edpnet) dan zal je een ipV6 adres krijgen.
- krisken
- userbase crew
Hier staan er zelfs 2 van die sagem's boven elkaar, en die staan gewoon op een houten plankje...
Telefonie = EDPnet + OVH
- Petervanakelyen
- Elite Poster
Misschien draait hij nog de oude firmware met de tr98 bug? Met CPU constant op 100% wordt hij wel wat warmer.
- KaiZas
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 2 keer
Hou er wel rekening mee dat je geen EDPnet telefonie kunt gebruiken als je de PPPoE verbinding op de modem uitschakeld.
Wil je toch telefonie, hou dan gewoon de PPPoE verbinding op de modem actief. Wan poort van je router richting modem, 2e PPPoE verbinding aanmaken gaat dan ook gewoon, heb ik gemerkt.
Resultaat: telefoon EN je eigen PPPoE verbinding
Wil je toch telefonie, hou dan gewoon de PPPoE verbinding op de modem actief. Wan poort van je router richting modem, 2e PPPoE verbinding aanmaken gaat dan ook gewoon, heb ik gemerkt.
Resultaat: telefoon EN je eigen PPPoE verbinding

- Mette
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 1 keer
De mijne heeft dit ook. Maar blijkbaar upgrade dit niet automatisch.Petervanakelyen schreef:Misschien draait hij nog de oude firmware met de tr98 bug? Met CPU constant op 100% wordt hij wel wat warmer.
Wat kan ik hier aan doen (buiten elke keer die tr98 afzetten, waar ik mee gestopt ben omdat het te veel werk altijd is)?
Die wordt inderdaad extreem warm en de interface reageert extreem traag met momenten en geeft time outs. (gelukkig moet ik hier eigenlijk nooit in zijn).
Omdat ik mijn verbinding maak met een andere router herkent hij ook niet dat hij internet heeft wat er wel eens mee te maken kan hebben dat die niet upgrade.
Ook VDSL2tool of een telnet verbinding komt er soms niet door.
Firmware is van 2009 als ik me niet vergis.
edit: VDSL Version Firmware-VTU-R:5.5.1.2IK105012 Time Oct 1 2009, 14:04:47
Mijn excuses trouwens als dit als hijack wordt gezien.
-
- Member
f*** , ik ben nu op de ipad bezig of draadloos van de gebuur, denk dat die sagem modem no de wup is.
Ik geraak zelf niet meer op de webpagina van de modem.
En bellen naar edpnet lukt ook niet
[
Post made via mobile device ]
Ik geraak zelf niet meer op de webpagina van de modem.
En bellen naar edpnet lukt ook niet

[

- lacer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 166 keer
- Bedankt: 195 keer
- Recent bedankt: 2 keer
@ gdaivier
Misschien kun je een ticket aanmaken via draadloos bij je buur, antwoorden doen ze binnen 24h
Misschien kun je een ticket aanmaken via draadloos bij je buur, antwoorden doen ze binnen 24h

EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole // 3B Kodi-18 // 3B+ Node-Red+Grafana > Mqtt > Esp32 Display
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole // 3B Kodi-18 // 3B+ Node-Red+Grafana > Mqtt > Esp32 Display
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04
- Joachim
- ISP Staff
- Twitter: jslabbaert
- Uitgedeelde bedankjes: 158 keer
- Bedankt: 555 keer
Als je ietwat een zwaarder gebruiker bent (en zo zitten er hier toch wel wat denk ik), stel ik toch steeds voor om de Sagem enkel in bridge te gebruiken, en de routing te laten doen door bv. een Fritzbox 7360. Ik weet het, het is een extra kost
Maar edpnet heeft (als enige trouwens) het process gestart om de 7360 te laten certifieren door Belgacom

Maar edpnet heeft (als enige trouwens) het process gestart om de 7360 te laten certifieren door Belgacom

- krisken
- userbase crew
Aha? Ziet er leuk uit dan!
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1002 keer
- Bedankt: 3734 keer
- Recent bedankt: 21 keer
Dat is fantastisch nieuws.Joachim schreef:Maar edpnet heeft (als enige trouwens) het process gestart om de 7360 te laten certifieren door Belgacom
Wil dit zeggen dat deze FritzBox als "vectoring friendly" zal goedgekeurd worden ? Of zal deze daadwerkelijk vectoring ondersteunen (alternatief voor BBox3) ??
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- Petervanakelyen
- Elite Poster
Mette schreef: Firmware is van 2009 als ik me niet vergis.
edit: VDSL Version Firmware-VTU-R:5.5.1.2IK105012 Time Oct 1 2009, 14:04:47
Jullie spreken beide over de VDSL code. De firmware versie staat bij "Runtime Code".gdaivier schreef:Die firmware van 2009 zou volgens edpnet wel de recenste firmware moeten zijn.
- Mette
- Premium Member
- Bedankt: 1 keer
Deze dus voor mij: Runtime Code Version 60R10A-60A05SPetervanakelyen schreef:Mette schreef: Firmware is van 2009 als ik me niet vergis.
edit: VDSL Version Firmware-VTU-R:5.5.1.2IK105012 Time Oct 1 2009, 14:04:47Jullie spreken beide over de VDSL code. De firmware versie staat bij "Runtime Code".gdaivier schreef:Die firmware van 2009 zou volgens edpnet wel de recenste firmware moeten zijn.
Mijn modem staat alleszins in bridge, maar toch wordt hij heet en reageert hij soms niet op login of de webinterface (vooral over https).
Qua verbinding en internet heb ik echter niet echt last van onderbrekingen voor zover ik weet.
- Joachim
- ISP Staff
- Twitter: jslabbaert
- Uitgedeelde bedankjes: 158 keer
- Bedankt: 555 keer
De bedoeling is initieel vectoring friendly, en daarna effectief vectoring, maar de informatie hierover is erg dunnetjes, dus het is afwachten geblazen. Er zit trouwens sowieso een minimum termijn op van 3 maanden, maar het is begin september reeds opgestart.philippe_d schreef:Dat is fantastisch nieuws.Joachim schreef:Maar edpnet heeft (als enige trouwens) het process gestart om de 7360 te laten certifieren door Belgacom
Wil dit zeggen dat deze FritzBox als "vectoring friendly" zal goedgekeurd worden ? Of zal deze daadwerkelijk vectoring ondersteunen (alternatief voor BBox3) ??
- petrol242
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
- Bedankt: 260 keer
Kan goedkoper hoor.
En die Fritz toestanden zijn wel iets beter dan Sagem voor mij althans. Ik denk dat de certifiering bij Belgacom wat moeilijker ligt. Uiteraard hebben die contracten afgesloten en niet met de (beste) duurste fabrikant. Uiteraard kan je de fritz achter je sagem hangen ....
En die Fritz toestanden zijn wel iets beter dan Sagem voor mij althans. Ik denk dat de certifiering bij Belgacom wat moeilijker ligt. Uiteraard hebben die contracten afgesloten en niet met de (beste) duurste fabrikant. Uiteraard kan je de fritz achter je sagem hangen ....
-
- Member
Dit is allemaal goed en wel, maar voor ik investeer in een isp door een dure modem te kopen wil ik dat mijn isp mijn lijn terug zet op 50/06
sedert de outage van donderdag staat mijn lijn op een 30/06 profiel.
En dan nog durven beweren dat het al een tijdtje terug op 30/06 stond, terwijl ik dagelijks mijn lijn test.
Indien dit niet vlug gebeurd is mijn keuze vlug gemaakt, ik ga dan naar telenet, geen gesukkel meer met modems, telenet levert alles.
En dan nog durven beweren dat het al een tijdtje terug op 30/06 stond, terwijl ik dagelijks mijn lijn test.
Indien dit niet vlug gebeurd is mijn keuze vlug gemaakt, ik ga dan naar telenet, geen gesukkel meer met modems, telenet levert alles.
- krisken
- userbase crew
Wat houd er je dan tegen? Alle VDSL2 providers leveren jou toch ook alles : namelijk een modem?
Telefonie = EDPnet + OVH
- krisken
- userbase crew
Die worden vervangen als die niet goed werken...nog maar 1x voorgehad met een modem maar ja dus?
Volg je issues.edpnet.be? Dan zal je zien dat ze hun netwerk serieus verbeteren en de fouten (als het niet werkt) zeker niet alleen maar bij "de lijn" leggen.
Volg je issues.edpnet.be? Dan zal je zien dat ze hun netwerk serieus verbeteren en de fouten (als het niet werkt) zeker niet alleen maar bij "de lijn" leggen.
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 626 keer
- Bedankt: 388 keer
- Recent bedankt: 3 keer
sorry krisken, maar is off-topic..maar bij het voip gedeelte hebben ze ook hun kop in het zand gestopt, en nooit mij gelijk gegeven dat hun product zo bagger was, als maar kon zijn....Na lang wachten en bewijzen leveren, overgestapt op weepee, en problemen weg?!
Aan wie lag het dan, denk je?
Aan wie lag het dan, denk je?

- Devilzown
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 60 keer
Bij outage kom je terug op provisioned profiel, dat altijd 30/06 is. Als de lijn stabiel is komt deze vanzelf terug op 50, je zal even moeten wachten. (Dus niet constant je modem herstarten enzo).gdaivier schreef:Dit is allemaal goed en wel, maar voor ik investeer in een isp door een dure modem te kopen wil ik dat mijn isp mijn lijn terug zet op 50/06
-
- Starter
- Bedankt: 2 keer
Hoever staat dat proces intussen?Joachim schreef:Als je ietwat een zwaarder gebruiker bent (en zo zitten er hier toch wel wat denk ik), stel ik toch steeds voor om de Sagem enkel in bridge te gebruiken, en de routing te laten doen door bv. een Fritzbox 7360. Ik weet het, het is een extra kost![]()