telenet mail account instellen op Ipad4

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
caravia_asterix
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 4 keer

Wil hier maar niet lukken, een telenet mail instellen op de Ipad 4, al van alles opgezocht, maar ofwel wil hij niet verzenden, ofwel wil hij niet ontvangen, 't is altijd iets.
iemand tips?

eerste foutmelding als ik van nul begin is "geen verbinding via SSL, wilt u de account zonder SSL configureren? ja of neen.
http://klantenservice.telenet.be/mobile ... instellen/
helpt niet
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Vertel al eerst eens of je die iPad via WIFI or 3G gebruikt (en zo ja welke provider).

Verder is er geen kunst aan... pop.telenet.be en smtp.telenet.be (tenzij je op een ander netwerk zit) zijn de hosts die je moet hebben.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1380 keer
Bedankt: 509 keer

POP ? Ik denk dat ge op een iPad toch wel liefst IMAP gebruikt, tenzij je mails nergens meer anders wil hebben...
caravia_asterix
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 4 keer

Imap, dat heb je toch niet automatisch bij telenet, je kunt dat aanvragen, maar weet niet of dat gratis is

[Afbeelding Post made via mobile device ]
theduvelking
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 69 keer

Instellingen van mijn iPhone, maar op je iPad is dat hetzelfde.

Als je enkel een wifi model hebt mag je de smtp van telenet zelf gebruiken (als je er zeker van bent dat je altijd op een telenet netwerk zal zitten)
Bijlagen
foto 2.PNG
(108.52 KiB) 8 keer gedownload
foto 1.PNG
(125.94 KiB) 8 keer gedownload
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1380 keer
Bedankt: 509 keer

IMAP moet je inderdaad speciaal aanvragen (dunno why) maar is verder gewoon gratis. Zie verder: http://klantenservice.telenet.be/conten ... n-voor-ios
FilipC
Starter
Starter

Ik heb mijn telenet adres volledig kunnen instellen maar heb toen pop3 gebruikt. Nu wil ik overschakelen naar imap en heb mij daarvoor ook aangemeld bij imap. Ik kan echter mijn telenet email instellingen pop3 niet meet aanpassen. Hoe kan ik dit nu oplossen?
Misschien mijn emailadres verwijderen uit Outlook 2007 en gewoon hetzelfde emailadres opnieuw instellen maar nu met imap? Gaat hij dan niet zeggen dat het emailadres al bestaat en is het zo dat wanneer ik dit emailadres laat verwijderen uit Outlook 2007 dat alle emails daaraan verbonden zullen verdwijnen uit Outlook? Graag enkele tips
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”