Galm

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
Plaats reactie
johan d
Plus Member
Plus Member
Berichten: 128
Lid geworden op: 19 jan 2006, 12:25
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Wij zitten momenteel bij EDPnet met VOIP. Soms zit er zoveel galm op de lijn dat een normaal gesprek uitgesloten is.
Kan ik instellen dat bvb de inkomende gesprekken niet via EDP gaan, maar bvb door Weepee? en hoe doe ik dat?
Of test ik beter met uitgaande gesprekken?

Ik zou zo kunnen testen of inkomende gesprekken ook deze galm hebben, en daaruit conclusies treken.
PS galm is nu op in- en uitgaande gesprekken.
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 15150
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1682 keer
Bedankt: 1476 keer
Recent bedankt: 5 keer
Provider
Te Koop forum

Welke router heb je? Een fritzbox? Welk type?
johan d
Plus Member
Plus Member
Berichten: 128
Lid geworden op: 19 jan 2006, 12:25
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Een LINKSYS WAG200G, daaraan een Siemens Gigaset C470IP met basisstation.
We hebben Enough Internet van EDPnet, is dat snel genoeg voor VOIP?
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 15150
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1682 keer
Bedankt: 1476 keer
Recent bedankt: 5 keer
Provider
Te Koop forum

Normaal gezien kan je in die Siemens meerdere uitgaande providers instellen. Kijk eens in de sticky hier onder hoofdstuk 4. Ik hoop dat jouw oudere Siemens op een gelijkaardige manier in te stellen is. Zo kan je een tweede uitgaande lijn testen.
johan d
Plus Member
Plus Member
Berichten: 128
Lid geworden op: 19 jan 2006, 12:25
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

en ben ik er zeker van als ik bij weepee test met een gratis accountje voor uitgaande gesprekken, dat inkomende gesprekken ook onder galm gaan zijn?
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 15150
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1682 keer
Bedankt: 1476 keer
Recent bedankt: 5 keer
Provider
Te Koop forum

Inkomend en uitgaand zijn twee verschillende dingen. Ik stel voor dat je een account bij weepee maakt, waar je 2 € gratis krijgt, en die momenteel enkel uitgaand probeert. Op die manier weet je tenminste of het probleem bij edpnet ligt of bij je eigen installatie.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 18452
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3752 keer
Recent bedankt: 14 keer
Provider

johan d schreef:Kan ik instellen dat bvb de inkomende gesprekken niet via EDP gaan, maar bvb door Weepee? en hoe doe ik dat?
Of test ik beter met uitgaande gesprekken?
Neen .... tenzij je een nieuw nummer neemt bij WeePee, en op dit nieuw nummer gebeld wilt worden.
Je zou je EDPNet nummer kunnen porteren naar WeePee, maar dan annuleer je uw telefoon bij EDPNet (en zal je "raw copper" moeten betalen voor je internet zonder vaste lijn - wat duurder zou uitkomen)
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”