Nas Blocked - NAT out failed

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
guyske
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 maa 2003, 08:35

Beste vrienden,

ik heb me een nas aangeschaft en aangesloten op de bbox2 van Belgacom, het volgende probleem doet zich voor:

Ik krijg een foutmelding :

jan 3 10:36:57 2013 Outbound Traffic Blocked - NAT out failed First packet in connection is not a SYN packet: TCP 192.168.1.2:61558->84.17.188.14:80 on ppp0

Met geen mogelijkheid is mijn nas te zien, ik heb hem aangesloten op mijn oude U;S Robotics MAXg en daar werkt hij perfect.

Ik denk dat Belgacom poorten dichtgooit die de nas nodig heeft.

Iemand die een sukkelaar in nood wil helpen ?

Bedankt op voorhand.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 16435
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
Bedankt: 1201 keer
Recent bedankt: 6 keer

- staan de DHCP settings van de BBOX aan of uit?
- hoe staat de DHCP range ingesteld? Zijn er nog genoeg vrije plaatsen?
- op welk toestel krijg je de foutmelding, op de NAS of de BBOX?
- kan je lokaal aan uw NAS, of is probleem ook lokaal?
guyske
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 maa 2003, 08:35

- staan de DHCP settings van de BBOX aan of uit?

Bedoel je de DNS via instellingen route ?

- hoe staat de DHCP range ingesteld? Zijn er nog genoeg vrije plaatsen?

Zie eerste antwoord

- op welk toestel krijg je de foutmelding, op de NAS of de BBOX?

BBOX ik krijg de NAS niet te zien

- kan je lokaal aan uw NAS, of is probleem ook lokaal?

Via BBOX op geen enkele manier wel rechtstreeks aangesloten op mijn laptop of de US Robotics MAXg

Bedankt voor je interesse
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 16435
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
Bedankt: 1201 keer
Recent bedankt: 6 keer

DHCP deelt de IP-adressen uit. Zonder IP adres kan je niets doen op een netwerk. De vraag is dus eerst al of uw NAS een IP adres krijgt van uw router of niet.
Dat kan je controleren in uw NAS, maar ook in de DHCP route tabel van uw router (bbox2).

Sluit je de NAS aan op de juiste poort? Misschien staat ie op een TV poort ofzo?
Dit kan je controleren aan de buitenkant, maar beter nog in de bbox zelf.
guyske
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 maa 2003, 08:35

Bedankt maat, het probleem was idd dat ik hem had aangesloten op een tv poort, het werkt met nog een paar probleempjes waar ik er intussen een aantal van kunnen oplossen heb.
DHCP was geen probleem, alle andere toestellen kregen wel een IP adres dus ging ik ervan uit dat de NAS er ook eentje moest krijgen.
Vriendelijk bedankt voor je raad.
Nu nog proberen om hem te zien op mijn Ipad en dan is de strijd gestreden.

Groeten,

Guy
guyske
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 maa 2003, 08:35

Lukt me nu om op mijn NAS te komen, na een tijdje echter ( 10 - 20 min) valt de connectie weg en krijg ik onderstaand bericht in de log van de firewall.

kan of moet ik een aanpassing doen in de firewall ?

Outbound Traffic Blocked - NAT out failed First packet in connection is not a SYN packet: TCP 192.168.1.2:61558->84.17.188.14:80 on ppp0

Weer op voorhand bedankt

Guy
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”