Laptopscherm

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 87 keer

Hallo,

Ik heb een oude laptop gekregen en wou hem herinstalleren voor occasioneel gebruik. De vorige eigenaar wist niet meer op hij perfect werkte, maar had hem niet meer nodig. Origineel stond er Windows XP op en alles bleek te werken (buiten hij héél traag was).
  • Ik start met een propere installatie van Windows 7 en het scherm begint na een tijdje te flikkeren en valt uit. Wanneer je heel goed kijkt zie je nog iets, dus enkel de achtergrond verlichting faalt.
  • Ik begin opnieuw, maar met WIndows XP en juist hetzelfde probleem.
Dus ik dacht: misschien is de inverter kapot, maar als ik de pc herstart werkt het scherm terug wel voor enkele seconden en soms zelf voor een lange tijd. Het valt wel nog uit voordat het besturingssysteem geladen worden (bv. in de BIOS). Opmerkelijk is ook dat het soms een rode schijn heeft (voornamelijk bij het opstarten, daarna niet meer).

Ik heb nog een andere oude laptop liggen (zelfde tijdperk) waarvan het moederbord kapot is, dus misschien kan ik wel wat onderdelen overzetten. Beide laptops zijn klaar voor de vuilbak, dus ik kan er alleen maar uit leren en misschien lukt het wel.

Heeft iemand een idee wat er mogelijk allemaal kapot kan zijn? Of kan dit ook aan iets anders liggen, bv grafische kaart? Een extern scherm werkt wel perfect.
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 87 keer

Oké, ik ben ondertussen al wat stappen verder. Hopelijk kan iemand mij nu verder helpen.
  • Veel mensen hebben het identieke probleem met die laptop, toch volgens Google.
  • De enige oplossing die helpt: scherm vervangen. Inverter vervangen haalt niets uit.
Nu heb ik nog een werkend laptopscherm liggen dat (toevallig) dezelfde grootte heeft en ik zou graag dat gebruiken, maar de aansluiting naar de inverter is verschillend. De aansluiting van inverter naar scherm is identiek.

Is het een probleem om de inverter te behouden en enkel het scherm te vervangen? Of is een inverter verbonden met het type scherm?
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”