Eerst een zalig kerstfeest en mijn beste wensen voor het nieuwe jaar.
We zijn de overstap aan het maken van Telenet naar Scarlet. 28ste komen ze deze aansluiten en de opzeg bij Telenet is reeds gebeurd, anders hadden we nog een maand aan ons been. Wij gebruiken voor het moment onze Smartphone met mobile vikings om deze periode te overbruggen.
Nu ik had hier nog enkele Dovelo's liggen (netwerk over stroomnet), dus ik ging eens een test doen van mijn oude telenet modem die nu gebruikt word voor gewoon LAN interface naar de locatie waar de tv staat (voor digitale tv van Scarlet).
Allemaal goed en wel ik steek alles in, 1 Dovelo duidt aan dat die verbonden is met een netwerk, ik dacht dus met mijn telenet router. Maar de andere Dovelo gaf aan dat hij zijn home station vond maar had geen netwerk verbinding had (Vroeger werkte dit).
Oké, ik ga eens naar een andere stop contact nog steeds geen verschil, dus ik wisselde ze om.
Nu dat ik ze had omgewisseld werkte het wel, ik natuurlijk content. Even een test doen of ik wel degelijk verbinding had met de Telenet router(normaal geeft die redirect naar start service van Telenet) Het lachen is, ik start mijn browser en kwam op de pagina van Google terecht en andere pagina's werkte ook.
Ik kijk op speedtest welk publiek ip en provider ik had en ineens staat daar "Belgacom Skynet" op. Mijn Dovelo die aan de Telenet router hing is in tussen in standby gegaan omdat die geen netwerk verbinding heeft. Maar de andere Dovelo geeft perfect internet.
Dit is in mijn ogen fascinerend, je gaat mij toch niet zeggen dat dit van bij mijn buren komt