Windows 7 homegroups en BitDefender IS

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Mortov Molotov
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 58 keer
Recent bedankt: 1 keer

Hallo iedereen,

sinds recent gebruik ik een trial van bitdefender internet security 2013. Ben er best wel tevreden over, alleen slaagt die erin om mijn homegroups te blokkeren. Nu denk ik dat dat eerder ligt aan het feit dat windows 7 niet omkan met third party firewalls, dan Bitdefender zelf.

Het is nl zo dat ik vroeger, als ik met een paar vrienden ging gamen, een netwerk opstellen zo goed als onmogelijk was met de firewall "aan". Enkel de klassieke windows firewall kon daarmee om.

Enige opties die ik maar heb kunnen vinden zijn:
- firewall afzetten tijdens gebruik van homegroup, zowel op laptop als op pc (ik gebruik homegroup om op m'n laptop met XBMC m'n media library te updaten)
- de LAN verbinding (pc) en de Wifi (laptop) als thrusted connection (ipv home) en de stealth mode op "off" te zetten.

Beide opties zijn voor mij niet aanvaardbaar, gezien deze dan het doel van Bitdefender internet security voorbijschieten (nl. alle sluizen open voor een beetje communicatie tussen twee thuis-pc's). Dan kan ik evengoed een pakket aankopen met alleen antivirus in...

Ik kan natuurlijk altijd een ander internet security pakket proberen, maar zoals ik al zei: windows 7 kan blijkbaar niet om met third party firewalls.

Iemand enige ervaring mee?

Greetz,

Mortov Molotov

P.S.: uiteraard staat de windows firewall uit ;-)
Aan vriendschappelijk verleend advies op dit forum kunnen geen rechten worden ontleend :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”