Ik ben een scenario aan het bedenken voor dit. Ik werk met twee fritzboxen op twee locaties.
Persoon A (tel 03337...) zit met haar telefoonnr bij Weepee, en Persoon B (tel 03455...) zit bij 3starsNet. Ze hebben, naast hun gewone telefoonnr, wel alle twee een Weepee sip-account om gratis onnet te bellen.
A en B bellen geregeld naar elkaar, ook voor er VOIP was. Toen draaide A het nr van B. Nu wil ik dat A nog altijd het gewone telefoonnr van B kan draaien, maar dat ze toch onnet (gratis over het Weepee netwerk) belt. A en B zijn namelijk oudere mensen, en weten niet eens dat er VOIP is nu, je kan ze dus niet zomaar een ander telefoonnummer of code laten intikken.
Kan iemand een telefoonnr vormen dat behoort bij 3starsNet, en toch onnet over Weepee bellen? Een of andere dialing rule?
Een oplossing die ikzelf bedacht had, was om Persoon A te leren om **777 te draaien, en dat in het telefoonboek van Fritzbox te koppelen aan het Weepee onnet accountnummer van Persoon B. Toch zou het beter zijn als Persoon A nog gewoon 03455... kan tikken.
Iemand een idee voor dit vraagstuk?
onnet bellen (weepee): Fritzbox vraagstuk
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3752 keer
- Recent bedankt: 12 keer
Voor jouw vraagstuk is er geen oplossing
.
De FritzBox kan goed weg met dialing rules, maar deze kunnen een ingetikt telefoonnummer niet veranderen, maar alleen de route aangeven.
Om het heel eenvoudig te houden, kan je dan beter de WeePee short-codes gebruiken:

De FritzBox kan goed weg met dialing rules, maar deze kunnen een ingetikt telefoonnummer niet veranderen, maar alleen de route aangeven.
Om het heel eenvoudig te houden, kan je dan beter de WeePee short-codes gebruiken:
- In de WeePee account van A voeg je een verkort nummer in (20) voor de WeePee account van gebruiker B.
- In de FritzBox van gebruiker A, maak je een dialing rule (alle nummers met 2... via WeePee)
- Als gebruiker A naar B wilt bellen, draait hij het nummer "20" (of nog beter: "20#"). Dan gaat dit onnet via WeePee (en iets eenvoudiger dan **777)
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
- Bedankt: 81 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Daar vreesde ik al voor! Heb de verkorte nrs van Weepee getest, maar de fritzbox verlangt echt dat je er een # achter zet, anders is het time-out!
-
- Elite Poster
- Bedankt: 133 keer
Dit probleem kan je oplossen met een andere ATA: een Linksys. Met een SPA 3102 kan het zeker. Daarmee heb ik al zoiets gedaan.
Let wel de SPA kan maar registreren bij 1 provider (voor inkomende gesprekken). Voor uitgaande gesprekken zijn er 4 alternatieve 'gateway-accounts'.
Hij doorloopt een dialscript bij elke ingedrukte toets.
Ik vervang hierin nr 101 door het nr van het wijkkantoor van de politie:
<101S0:003293675015>
En gsm-nummers gaan via 'gateway-account 1:
<0:0032>4[7-9]xxxxxxxS0<:@gw1>
Een combinatie van beide regels kan doen wat jij wil.
bv
<092561234S0:093951234><:@gw1>
Let wel de SPA kan maar registreren bij 1 provider (voor inkomende gesprekken). Voor uitgaande gesprekken zijn er 4 alternatieve 'gateway-accounts'.
Hij doorloopt een dialscript bij elke ingedrukte toets.
Ik vervang hierin nr 101 door het nr van het wijkkantoor van de politie:
<101S0:003293675015>
En gsm-nummers gaan via 'gateway-account 1:
<0:0032>4[7-9]xxxxxxxS0<:@gw1>
Een combinatie van beide regels kan doen wat jij wil.
bv
<092561234S0:093951234><:@gw1>
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
-
- Elite Poster
- Bedankt: 133 keer
Ik herlas nog even uw vraag. Er is toch nog een probleem bij de persoon met het 3-stars nummers. Die kan niet registreren op zijn Weepee account. Dat is het groot nadeel van deze ATA: slechts 1 registratie mogelijk.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
- Splitter
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
- Bedankt: 605 keer
- Recent bedankt: 3 keer
euhm?
ik weet niet welke fritz!box er staat, maar ik dacht dat dit wél ging via de fritz?
in telephony staan je accounts allemaal geregistreerd?
bij persoon A zet je in de fritz onder telephony - dialing rules het nummer van persoon B.
vervolgens kies je voor "connect via" en daar kies je weepee.
persoon A belt het nummer, de fritz! ziet "he, dit nummer moet langst weepee naar buiten",
en gaat het over weepee sturen.
lijkt me perfect mogelijk dus, of mis ik iets?
EDIT:
heu, dialing rules en call diversion samen met een gratis voip only nummer misschien?
ik weet niet welke fritz!box er staat, maar ik dacht dat dit wél ging via de fritz?
in telephony staan je accounts allemaal geregistreerd?
bij persoon A zet je in de fritz onder telephony - dialing rules het nummer van persoon B.
vervolgens kies je voor "connect via" en daar kies je weepee.
persoon A belt het nummer, de fritz! ziet "he, dit nummer moet langst weepee naar buiten",
en gaat het over weepee sturen.
lijkt me perfect mogelijk dus, of mis ik iets?
EDIT:
ok, dat miste ik dusKan iemand een telefoonnr vormen dat behoort bij 3starsNet, en toch onnet over Weepee bellen? Een of andere dialing rule?

heu, dialing rules en call diversion samen met een gratis voip only nummer misschien?