pijltjestoetsen op keyboard Ipad

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 176 keer
Bedankt: 336 keer
Recent bedankt: 1 keer

Kent iemand een manier om pijltjestoetsen op het virtual keyboard van Ipad te krijgen ?
Dit zonder jailbreak

PS. Ik zoek wel degelijk pijltjestoetsen en ja ik heb ze nodig en neen ik wil het niet op de "Apple Way waardoor je geen nood hebt aan pijltjes" doen :bang:
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 347 keer

Lukt niet. Tweakers haalde het laatst nog aan als een fijn pluspunt van Windows 8 tablets (ik veronderstel dus dat Android het ook niet heeft). Al blijkt dat het echt handig is zal het wel volgen in een update, ik mis het ook soms op de iPad en op Windows Phone 7.5 ook.

Sent from my Lumia 900 using Board Express
duizend
Elite Poster
Elite Poster

Standaard Android keyboard heeft geen pijltjestoetsen.
Maar in de play store kan je honderd (gratis) toestenborden downloaden en het standaard toetsenbord vervangen.

Het toetsenbord dat ik op mijn android tablet geinstalleerd heb, kan je zelfs volledig aanpassen naar wens.

Eigenzinnige kl**tzakken bij apple.
Ik denk dat deze feature al dikwijls gevraagd is door gebruikers maar dat het niet past in de apple (met de muis kan je alles) filosofie
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster

Bij Android bestaat het ook alleen maar omdat gebruikers het gemaakt hebben, Google steekt het er ook niet standaard in ;) doordat het OS wat meer open is kunnen gebruikers dat, maar anders zaten ze in hetzelfde schuitje dan Apple gebruikers.
duizend
Elite Poster
Elite Poster

Komaan zeg.

Apple : geen pijltjes en geen toetsenborden in de apple store want : mag niet van apple.
Android : geen pijltjes maar wel honderden vervangtoetsenborden in de play store.

Het is toch zeer duidelijk dat het feit dat er geen alternatieve toetsenborden bestaan enkel bij apple ligt :roll:

Als ik software gebruik interesseert het mij enkel dat het goed werkt, niet welke firma het geschreven heeft.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster

Dat ligt aan de geslotenheid van IOS, dat weet je nu eenmaal voor je een Apple toestel koopt. Dat ze het er niet in steken is hun zaak, Google doet het ook niet met Android. Android heeft als voordeel dat het OS meer aangepast kan worden door de gebruikers en dus als voordeel dat dergelijke toestellen te downloaden zijn.
Als ik zeg dat ik in je brievenbus ga pissen, je zegt doe maar en ik doe het, dan ben ik toch niet de klootzak? Ge hebt er dan namelijk zelf voor gekozen ;) Dus noemt ge Apple onterecht een klootzak want gebruikers weten nu eenmaal dat ze met een gesloten systeem zullen zitten ;) Daar sloeg men uitleg vooral op :).

Nuja, verder een belachelijke discussie, het kan niet en wil je het toch dan moet je dus voor een Windows 8 tablet kiezen of voor een Android tablet met de play store.
krisken
userbase crew
userbase crew
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Jouw vergelijking met brievenbus pissen gaat niet echt op. Waar staat ergens dat Apple die pijltjes niet ondersteund? User manual? Of moet je dat meer ondervinden door het toestel te gebruiken en achteraf teleurgesteld zijn dat dit niet kan?

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Electribe
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 37 keer

Ik denk dat de meeste Apple gebruikers gewoon de hype volgen en geen idee hebben over de mogelijkheden en beperkingen van hun toestel.
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 53 keer

MClaeys schreef:Als ik zeg dat ik in je brievenbus ga pissen, je zegt doe maar en ik doe het, dan ben ik toch niet de klootzak? Ge hebt er dan namelijk zelf voor gekozen ;)
LOL, op de valreep, maar wat mij betreft win jij de prijs van meest grappige metafoor van 2012 :lol:
Verder ben ik het eens met de mensen die zeggen dat je ervoor kiest. Ik vind iOS zelf wat vlotter werken dan mijn Android, maar omwille van het feit dat het een open OS is en je zelf tenminste wat kan prullen ermee heb ik toch gekozen voor Android. Helaas zijn er idd een pak mensen die de hype volgen en dus maar een iPhone kopen zonder te weten wat het verschil is tussen iOS & Android... Pech voor hen!
Laatst gewijzigd door NickG 17 dec 2012, 07:27, in totaal 1 gewijzigd.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster

Dat staat gewoon op de screenshots op hun site, als je persé de Apple hype wil volgen zonder te informeren over het product heb je achteraf evenmin reden tot klagen. Dat maakt hen dus nog geen klootzakken want ze doen totaal geen moeite om dat te verstoppen.

En ter nuancering, ik ben zelf geen Apple fan, maar heb ook niks tegen het bedrijf. Als mensen dat geld er aan willen geven dan doen ze maar.

@hierboven
Ik wou eens iets anders doen dan altijd weer die vergelijking met een auto zoals op Tweakers.

Sent from my Lumia 900 using Board Express
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1379 keer
Bedankt: 509 keer

NickG schreef: Verder ben ik het eens met de mensen die zeggen dat je ervoor kiest. Ik vind iOS zelf wat vlotter werken dan mijn Android, maar omwille van het feit dat het een open OS is en je zelf tenminste wat kan prullen ermee heb ik toch gekozen voor Android. Helaas zijn er idd een pak mensen die de hype volgen en dus maar een iPhone kopen zonder te weten wat het verschil is tussen iOS & Android... Pech voor hen!
90% van de mensen die de Apple hype volgen zijn nu eenmaal ook mensen die helemaal niet willen en kunnen prullen met hun OS. Ik vind het zelf bvb ook totaal niet meer van deze tijd dat IOS bvb niet eens Widgets e.d. heeft, maar voor een hoop mensen is dat wellicht al te veel of te moeilijk werk.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Nu vraag ik me eigenlijk af in welke situaties dat je pijltjestoetsen nodig hebt op een iPad? Indien het is om tekst selecteren werkt de "ingedrukt houden en slepen " meestal goed genoeg en bij de betere remote desktop apps heb je wél een custom keyboard met pijltjes:
Afbeelding
duizend
Elite Poster
Elite Poster

Je zegt het zelf ... :angel:
Meestal werkt het goed genoeg, maar soms is het gewoon vloeken en drie keer proberen omdat de pijltjestoetsen er niet zijn.
duizend
Elite Poster
Elite Poster

MClaeys schreef:Dat staat gewoon op de screenshots op hun site, als je persé de Apple hype wil volgen zonder te informeren over het product heb je achteraf evenmin reden tot klagen. Dat maakt hen dus nog geen klootzakken want ze doen totaal geen moeite om dat te verstoppen.
Waar staat dat te lezen op de screenshots ???
Het is niet omdat er daar een toestsenbord afgebeeld staat zonder pijltjes dat de conclusie direct is dat apple dat niet toelaat/mogelijk maakt en het zelfs aan third parties verbiedt.

Soms moet je gewoon spelen met het toestel dat de werkgever je aanbied, niks hype volgen dus, maar gefrustreerd geraken omdat koppigen apple geen pijltjes toelaat.
Als hij van mij persoonlijk was zou ik hem direct jailbreaken en case closed.

Voor privé gebruik heb ik een android gekocht, aanpasbaar tot en met, ik heb er zelfs nog niet aan gedacht om hem te rooten 8)
krisken
userbase crew
userbase crew
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

't Is niet omdat je een foto ziet met een azerty keyboard, dat querty niet bestaat hé...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster

Jailbreak is niet altijd mogelijk. Ik zit nog op ios 5.01 op mn ipad 2 om die reden.
En dan houd nog steeds niemand je tegen om het in de winkel te gaan testen met die toetsenborden he, bij Apple kan je je gewoon verwachten aan zulke zaken, of je het nu eens bent met die manier van werken of niet dat kan hun niks schelen. Mensen genoeg die het kopen. Kblijf er bij dat je zo iets als gebruiker op voorhand kan weten. Natuurlijk heb je "pech" als het een toestel van je werkgever is of je het krijgt (zoals ik, iPad 2 was gratis bij de wagen van mijn ouders), dan heb je dat niet in je overweging kunnen laten doorwegen.
Ik gebruik hem te weinig om mij er aan te storen, bij veel gebruik kan ik best ven dat het een gemis is om geen pijltjes te hebben.
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”