weepee onnet: nummerherkenning
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
- Bedankt: 81 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Ik heb twee locaties die ik via weepee onnet met elkaar wil verbinden. Locatie A heeft geen telefoonnr (enkel een weepeenr 329...) en locatie B heeft een telefoonnr. Als locatie B naar locatie A belt (door 329... in te geven), dan belt Locatie A en is er nummerherkenning. Maar als Locatie A naar locatie B belt, dan is het nummer onbekend, en verschijnt er op het schermpje van de telefoon *2*. Bij beide weepee-nummers staat in de webtool van Weepee zelf een nummer ingegeven bij "Displayname". Hoe komt het dat er "nummer onbekend" verschijnt als A naar B belt?
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3752 keer
- Recent bedankt: 14 keer
Gezien locatie A geen nummer heeft, krijg je vanzelfsprekend "nummer onbekend"
Als iedereen zomaar een nummer zou kunnen meesturen door een nummer in "Display name" te zetten, dan zou er geen enkele controle zijn, dat dit effectief jouw nummer is. Dit zou tot groot misbruik kunnen leiden, en is vanzelfsprekekend niet toegelaten.
PS. Display name is er om een naam in te geven, niet een nummer !!
WeePee mag van het BIPT ook het WeePeenummer (3299090xxxx) niet als CLIP meesturen ...
Welk nummer wil je zien?
Je kan aan WeePee vragen om het nummer van B als CLIP in te stellen op lijn A.
Dan krijgt de correspondent (zowel onnet als extern) jouw nummer te zien (zowel als je vanop locatie A als vanop locatie B belt).
Je kan er ook voor zorgen dat de telefoon op beide locaties belt bij een inkomende oproep op jouw nummer:
Als iedereen zomaar een nummer zou kunnen meesturen door een nummer in "Display name" te zetten, dan zou er geen enkele controle zijn, dat dit effectief jouw nummer is. Dit zou tot groot misbruik kunnen leiden, en is vanzelfsprekekend niet toegelaten.
PS. Display name is er om een naam in te geven, niet een nummer !!
WeePee mag van het BIPT ook het WeePeenummer (3299090xxxx) niet als CLIP meesturen ...
Welk nummer wil je zien?
Je kan aan WeePee vragen om het nummer van B als CLIP in te stellen op lijn A.
Dan krijgt de correspondent (zowel onnet als extern) jouw nummer te zien (zowel als je vanop locatie A als vanop locatie B belt).
Je kan er ook voor zorgen dat de telefoon op beide locaties belt bij een inkomende oproep op jouw nummer:
- - maak een nieuwe account aan (C), zonder nummer, en registreer dit op locatie B.
- schakel de binnenkomende telefoons op account (B) door naar de 2 accounts zonder telefoonnummer (gescheiden met komma).
- nu zullen beide telefoons bellen, de eerste die opneemt krijgt het gesprek.
- bellen van A>B en B>A kan je via het WeePee nummer.
- je kan dat éne telefoonnumer als CLIP gebruiken op alle lijnen.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
- Bedankt: 81 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Dag Philippe! Dank!
De twee locaties A en B zijn bedoeld voor twee verschillende personen die veel naar elkaar bellen. Dus je uitleg waarbij beide locaties reageren op hetzelfde nummer is in dit geval niet nuttig (maar wel interessant!).
Wat betreft het nummer van A (zonder echt telefoonnr), dat niet verschijnt op het display van B: ik begrijp je uitleg, maar heb de accounts ooit geregistreerd op soft-telefoons, en toen werd de displaynaam die ik in de weepee-tool had opgegeven perfect weergegeven. Enfin, geen drama hoor!
De twee locaties A en B zijn bedoeld voor twee verschillende personen die veel naar elkaar bellen. Dus je uitleg waarbij beide locaties reageren op hetzelfde nummer is in dit geval niet nuttig (maar wel interessant!).
Wat betreft het nummer van A (zonder echt telefoonnr), dat niet verschijnt op het display van B: ik begrijp je uitleg, maar heb de accounts ooit geregistreerd op soft-telefoons, en toen werd de displaynaam die ik in de weepee-tool had opgegeven perfect weergegeven. Enfin, geen drama hoor!