hallo iedereen
het zit zo wij kampen al ongeveer een 4 tal maanden met het probleem dat onze downloadsnelheid zeer onstabiel is. Dus de eerste keer een technieker laten komen, die constateerde dat het verdeeltapje buiten aan de muur versleten was. Dus nieuwe modem en tapje vervangen.
Toen hebben we een 2 tal maanden geen problemen niet meer, tot hij opeens om de 3 dagen uitviel, en ook een zeer trage downloadsnelheid.
Dus 2de maal dat een technieker langs kwam die zei dat het probleem algemeen is , en het gemeld is en wij gewoon moeten afwachten tot dit wordt opgelost.
De 3de keer een technieker langs gekomen , deze heeft aangeraden om de dropkabel , inleidingskabel ( kabel die van buiten naar binenkomt te vervangen) . Deze is nu reeds vervangen en aangesloten door een technieker.
Deze laatste technieker heeft ook alles vervangen hier, nieuwe versterker, nieuwe modem, nieuwe coax kabels. Alles is hier binnen al vervangen wat er kan vervangen worden. Zelfs ook nieuwe utp bekabeling.
hij deed op het einde een aantal speedtest en deze waren goed: Download 55Mb/s, UP: 3,8 ping: 6 ms.
Tot 3 dagen geleden de modem terug 1 keer uitvalde en er een zeer trage downloadsnelheid aanwezig is . 5 Mb/ Down, 3.8Upload, Ping: 20 ms.
Afgelopen zondag heb ik dan weer gebeld naar Telenet , en ze gaan nu iemand sturen van het SWAT Team van Telenet, nu deze dame vertelde mij dat ik de dag erna telefoon zou krijgen van het SWAT team om een afspraak te maken.
Ik heb nu 4 weken geleden telefoon gekregen van iemand van het SWAT Team, deze is langs geweest.
Hij heeft inderdaad geconstateerd dat de downloadsnelheid niet in orde is.
Ondertussen heb ik tot nu toe nog 5 keer gebeld naar die contactpersoon van het SWAT TELENET TEAM.
Blijkbaar is het probleem algemeen, en is er bij mij binnen en buiten fysisch niks mis.
Hij heeft gezegd dat er controles gedaan zijn op de kopcentrale in Sint-Niklaas. Zij hebben controle gedaan op de laser, en nu waren ze bezig met de apparatuur te controleren van het kopstation. Dit is nu weeral eens 2 weken geleden dat ik nog iets gehoord heb van SWAT TELENET.
Het begint zeer irritant te worden, en ik begin meer en meer te twijfelen om met alles weg te gaan bij Telenet, en naar Belgacom te gaan.
Wat kan ik doen? Morgen nog eens bellen naar het SWAT team zeker ...........
Bo.
Trage Downloadsnelheid Telenet CASE SWAT TELENET.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Ik denk dat je moeilijk kan ontkennen dat je geen service krijgt... maar spijtig genoeg is je probleem nog niet opgelost (mij lijkt dit voor TN ook een beetje brute pech).Soete01 schreef:Wat kan ik doen? Morgen nog eens bellen naar het SWAT team zeker ...
Beleefd blijven informeren naar de status van je probleem is dus het enige wat je kan doen... men werkt er duidelijk aan.
-
- Plus Member
- Berichten: 110
- Lid geworden op: 20 okt 2012, 14:26
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 2 keer
ik weet niet zeker of mijn pb ontvangen is .
Mijn pb staat bij postvak uit , is deze dan verzonden of nog niet?
Indien ik nog geen pb kan versturen, kan een admin deze " rechten" toevoegen op mijn account aub.
mvg
Mijn pb staat bij postvak uit , is deze dan verzonden of nog niet?
Indien ik nog geen pb kan versturen, kan een admin deze " rechten" toevoegen op mijn account aub.
mvg
-
- Plus Member
- Berichten: 222
- Lid geworden op: 27 feb 2009, 13:04
- Locatie: Niverance
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 7 keer
Dit betekent dat deze wel verzonden is, maar nog niet is gelezen door de ontvangerSoete01 schreef: Mijn pb staat bij postvak uit , is deze dan verzonden of nog niet?
mvg
- mailracer
- Elite Poster
- Berichten: 3872
- Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
- Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
- Bedankt: 315 keer
Mogelijk is het wel naar het mailadres van charlotte gestuurd en heeft men het daar gelezen. Je krijgt nmlk een mail wanneer er iets via pb naar je verzonden is en kan de berichten gewoon in je eigen mailbox lezentexarcanaa schreef:Dit betekent dat deze wel verzonden is, maar nog niet is gelezen door de ontvangerSoete01 schreef: Mijn pb staat bij postvak uit , is deze dan verzonden of nog niet?
mvg
- Splitter
- Elite Poster
- Berichten: 5894
- Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
- Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
- Bedankt: 605 keer
- Recent bedankt: 4 keer
als het probleem buiten is en op de kop van sint-niklaas is....Soete01 schreef: <knip>
hij deed op het einde een aantal speedtest en deze waren goed: Download 55Mb/s, UP: 3,8 ping: 6 ms.
Tot 3 dagen geleden de modem terug 1 keer uitvalde en er een zeer trage downloadsnelheid aanwezig is . 5 Mb/ Down, 3.8Upload, Ping: 20 ms.
<knip>
Blijkbaar is het probleem algemeen, en is er bij mij binnen en buiten fysisch niks mis.
dan hebben dus *meerdere* TN klanten daarzo last van die trage snelheden?
en dat al meer als 2 weken dus?
lijkt me een beetje raar dat we er dan nog niks meer van gehoord hebben,
dus volgens mij is het probleem kleiner dan het uit de post lijkt (of TN het doet uitschijnen)
-
- Plus Member
- Berichten: 110
- Lid geworden op: 20 okt 2012, 14:26
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 2 keer
Ik heb daarnet gebeld naar de klantendienst, en die vertelde mij dat mijn SWAT Case laatst is bijgewerkt op 28/11/12.
Hij ging opnieuw de case doorsturen.
Hij vertelde mij dat de case dringend, moest verstuurd worden naar het SWAT team.
Ook zei hij dat ik binnen de 48 uur gecontacteerd wordt door het SWAT team...
Nu als dat terug dezelfde persoon is die verantwoordelijk is voor mijn case, dan ben ik ies benieuwd naar zijn reactie.
Dit is totaal niet klantvriendelijk van Telenet, om dit zo lang te laten aanslepen.
Ik hoop dat ik vrijdag een telefoon krijg met een duidelijk nieuwe afspraak, of een voorstel.
Want mijn vertrouwen in Telenet begint nu wel heel klein te worden.
En ik twijfel meer en meer om over te stappen naar Belgacom.
Ben het echt beu aan het worden met dat bedrijf ! ( Telenet)
Hij ging opnieuw de case doorsturen.
Hij vertelde mij dat de case dringend, moest verstuurd worden naar het SWAT team.
Ook zei hij dat ik binnen de 48 uur gecontacteerd wordt door het SWAT team...
Nu als dat terug dezelfde persoon is die verantwoordelijk is voor mijn case, dan ben ik ies benieuwd naar zijn reactie.
Dit is totaal niet klantvriendelijk van Telenet, om dit zo lang te laten aanslepen.
Ik hoop dat ik vrijdag een telefoon krijg met een duidelijk nieuwe afspraak, of een voorstel.
Want mijn vertrouwen in Telenet begint nu wel heel klein te worden.
En ik twijfel meer en meer om over te stappen naar Belgacom.
Ben het echt beu aan het worden met dat bedrijf ! ( Telenet)
-
- Plus Member
- Berichten: 110
- Lid geworden op: 20 okt 2012, 14:26
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 2 keer
Ik heb terug telefoon ontvangen van die SWAT verantwoordelijke, alles is nu terug normaal.
Ze hebben straatwerken uitgevoerd 2 weken geleden, en nu moet ik regelmatig mijn snelheid controleren.
Nu wat ik mij afvraag. Ik maak dagelijks gebruik van een voip programma ( teamspeak 3 client) , daarbij is mijn ping elke dag anders
de ene dag is dit 18 ms, en de andere dag 13 of 14.
Ook wanneer ik een speedtest doe is mijn ping regelmatig, 5 , 6 , of 8 ms.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat dit telkens 5 ms is ?
Of ligt dit ook aan Telenet?
Ze hebben straatwerken uitgevoerd 2 weken geleden, en nu moet ik regelmatig mijn snelheid controleren.
Nu wat ik mij afvraag. Ik maak dagelijks gebruik van een voip programma ( teamspeak 3 client) , daarbij is mijn ping elke dag anders
de ene dag is dit 18 ms, en de andere dag 13 of 14.
Ook wanneer ik een speedtest doe is mijn ping regelmatig, 5 , 6 , of 8 ms.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat dit telkens 5 ms is ?
Of ligt dit ook aan Telenet?
-
- Elite Poster
- Berichten: 2831
- Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
- Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
- Bedankt: 532 keer
Een ping van 5, 6 of 8 ms is heel goed.
Maar je kan er niet voor zorgen dat dit getal altijd in deze buurt ligt.
En wel om de volgende eenvoudige reden (simpel uitgelegd): een ping is de tijd die nodig is om een pakketje van bij jou naar een server te sturen en van die server terug naar jou (round-trip time).
Is de server geografisch dicht bij jou gelegen dan zal deze "ping tijd" klein zijn: bijvoorbeeld 5ms.
Is deze server geografisch verder van jou verwijderd dan zal de "ping tijd" dus ook oplopen.
Bijvoorbeeld voor "www.bic.kyoto-u.ac.jp" (Japan) geeft dit voor een Telenet lijntje ongeveer 284ms.
Maar je kan er niet voor zorgen dat dit getal altijd in deze buurt ligt.
En wel om de volgende eenvoudige reden (simpel uitgelegd): een ping is de tijd die nodig is om een pakketje van bij jou naar een server te sturen en van die server terug naar jou (round-trip time).
Is de server geografisch dicht bij jou gelegen dan zal deze "ping tijd" klein zijn: bijvoorbeeld 5ms.
Is deze server geografisch verder van jou verwijderd dan zal de "ping tijd" dus ook oplopen.
Bijvoorbeeld voor "www.bic.kyoto-u.ac.jp" (Japan) geeft dit voor een Telenet lijntje ongeveer 284ms.
Code: Selecteer alles
ping www.bic.kyoto-u.ac.jp
Pingen naar www.bic.kyoto-u.ac.jp [133.3.5.36] met 32 bytes aan gegevens:
Antwoord van 133.3.5.36: bytes=32 tijd=284 ms TTL=234
Antwoord van 133.3.5.36: bytes=32 tijd=285 ms TTL=234
Antwoord van 133.3.5.36: bytes=32 tijd=284 ms TTL=234
Antwoord van 133.3.5.36: bytes=32 tijd=284 ms TTL=234
Ping-statistieken voor 133.3.5.36:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
(0% verlies).
De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in milliseconden:
Minimum = 284ms, Maximum = 285ms, Gemiddelde = 284ms
- fryelectro
- Elite Poster
- Berichten: 1879
- Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
- Locatie: 03BOO0
- Uitgedeelde bedankjes: 367 keer
- Bedankt: 174 keer
De kans dat een server binnen het Telenet netwerk grote verschillen gaat geven in latency is inderdaad veel kleiner dan die van een server in bijv. Japan. Beter gezegd als je latency issues hebt met servers binnen het netwerk van de ISP moet je niet veel verder zoeken dan bij je eigen connectie of de volgende hop.
Edpnet VDSL XL - 100/35 Fritz!Box 7530
Orange Go Extreme
Orange Go Extreme
-
- Plus Member
- Berichten: 110
- Lid geworden op: 20 okt 2012, 14:26
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 2 keer
Voorlopig geen problemen meer
Download 57.05 , Upload 3.80 ping: 5 ms.
Nu als ik iets download na 0u00 klopt het dan hetgeen wat ik download wordt bijgeteld bij het maximum van mijn downloadcapaciteit, voor mijn Telemeter?
ik heb fibernet 60
mvg
Download 57.05 , Upload 3.80 ping: 5 ms.
Nu als ik iets download na 0u00 klopt het dan hetgeen wat ik download wordt bijgeteld bij het maximum van mijn downloadcapaciteit, voor mijn Telemeter?
ik heb fibernet 60
mvg