Downtijd van de userbase
- Sub Zero
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 121 keer
De userbase was vandaag een paar uur offline. Heel onze hostingprovider was onbereikbaar. De reden is tot nu toe onbekend. We houden jullie op de hoogte.
Alvast onze excuses voor de ongemakken.
Cheers
De Userbase.be-crew
Alvast onze excuses voor de ongemakken.
Cheers
De Userbase.be-crew
- foxxy girl
- Pro Member
dit is toch niet de eerste keer dat dit gebeurt he?
vinde we nie erg, alle ik toch niet, kan wel een paar uur zonder userbase hoor
vinde we nie erg, alle ik toch niet, kan wel een paar uur zonder userbase hoor

groetjes foxxy

- Sensei Zeon
- Elite Poster
- Contacteer:
Dees ochtend lagen ze terug plat, toen ik mn eerste pauze om 8uur nam. Om 8u20, was weer alles aan het lopen.
Er zijn enige snoodaards die iets hebben tegen userbase zeker
Dat hebben zij niet zo graag als UB de users tijdig verwittigd waar men moet voor opletten.
Ofwel heeft die bende deze link gezien en konden zij dat niet verdragen?
Grtz,

Dat hebben zij niet zo graag als UB de users tijdig verwittigd waar men moet voor opletten.

Ofwel heeft die bende deze link gezien en konden zij dat niet verdragen?
Grtz,

- Sub Zero
- Administrator
De DDoS is gericht tegen onze provider, niet tegen de userbase zelf. De aanvallen komen van ongeveer overal ter wereld en ze kunnen in een paar seconden een paar 100Mbit voltrekken. Vandaar ook de lange downtime. Eens een paar minuten valt wel meer voor, maar een paar uur is echt wel uitzonderlijk.
Cheers
Cheers
Misschien 1 van de eerste aanvallen van de netwerkjes die wat russen hebben opgezet, gebruikmakend van slechtbeveiligde pc's die bijna continu opstaan met een breedbandverbinding? Grove speculaties 

-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Er blijkt wel meer aan de hand te zijn... ook ik heb van m'n contacten vernomen dat sommige mailservers zwaar onder vuur liggen door programma's die alle mogelijke mail accounts proberen binnen een domain. De source van deze aanvallen is ook vanover gans de wereld.
Het is vakantie, slecht weer... en de kids vervelen zich duidelijk.
Het is vakantie, slecht weer... en de kids vervelen zich duidelijk.
Elke zomer idd hetzelfde liedje
. Ik denk over week of 3 weer een nieuw 'gevaarlijk' zich razendsnel verspreidend virus wat de kop op steekt
.

Dat had ik wel door hoor dat de aanval tegen de provider Dominet gericht was.Sub Zero schreef:De DDoS is gericht tegen onze provider, niet tegen de userbase zelf.
Ik wou eigenlijk enkel naar deze link verwijzen, dat het zich wel eens om een dergelijk ding zou kunnen handelen, gebruik maken van slecht onderhouden PC's qua beveiliging. En deze dan samenkoppelen als netwerk om zo'n aanval op te zetten.
Dit zit er wel, dat het zich om de botnets handelde.Sandman schreef:Misschien 1 van de eerste aanvallen van de netwerkjes die wat russen hebben opgezet? Grove speculaties
Hoofdzaak is dat UB terug online is.
Grtz,

- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
- Bedankt: 780 keer
Daily Monitoring Summary for userbase.be
Daily Monitoring Details for userbase.be from London United Kingdom
Date: July 12
Uptime: 78.261%
Downtime: 21.739%
Check time (PST) Result
12:14 AM - 01:18 AM Failed (2 checks)
02:19 AM - 11:26 AM Ok (9 checks)
12:26 PM - 01:26 PM Failed (2 checks)
02:26 PM - 09:26 PM Ok (8 checks)
10:26 PM - 10:26 PM Failed (1 checks)
11:24 PM - 11:24 PM Ok (1 checks)
Daily Monitoring Details for userbase.be from London United Kingdom
Date: July 12
Uptime: 78.261%
Downtime: 21.739%
Check time (PST) Result
12:14 AM - 01:18 AM Failed (2 checks)
02:19 AM - 11:26 AM Ok (9 checks)
12:26 PM - 01:26 PM Failed (2 checks)
02:26 PM - 09:26 PM Ok (8 checks)
10:26 PM - 10:26 PM Failed (1 checks)
11:24 PM - 11:24 PM Ok (1 checks)
Momenteel is het inderdaad traag, of de oorzaak nog altijd ligt aan die DoS aanval? Waarschijnlijk krijgen we daarover meer informatie van de Crew in de loop van de dag.°MaRtO°° schreef:Na die aanvallen vind ik dat userbase.be zo traag gaat.Bij andere sites gaat het sneller.
Effe Off topic:
°MaRtO°°, proficiat met je status "Elite Poster" en dit als een van de jongste members van userbase.

On topic
Grtz,

Bedankt Blue-Sky, ook voor het prive bericht.Blue-Sky schreef:Momenteel is het inderdaad traag, of de oorzaak nog altijd ligt aan die DoS aanval? Waarschijnlijk krijgen we daarover meer informatie van de Crew in de loop van de dag.°MaRtO°° schreef:Na die aanvallen vind ik dat userbase.be zo traag gaat.Bij andere sites gaat het sneller.
Effe Off topic:
°MaRtO°°, proficiat met je status "Elite Poster" en dit als een van de jongste members van userbase.![]()
On topic
Grtz,

[OFFTOPIC]ik moet nog 100 ?zinvolle?replies maken (geen groot feestje dan?) misschien lanparty rond houden
hehe, ja misschien wel UB lan, lijkt me wel leuk
[/OFFTOPIC]
Mvg,
Snakehit
- foxxy girl
- Pro Member
kan je ergens zien na hoeveel posts je wat word? of is het de bedoeling dat het een verrasing blijft 

groetjes foxxy

- Sensei Zeon
- Elite Poster
- Contacteer:
- foxxy girl
- Pro Member
merci voor de info, ik plaats hier ineens men honderste post, goed bezig, tis dus toch waar da vrouwen een stukske kunnen zeveren
nog 125 te gaan

nog 125 te gaan

groetjes foxxy

- Sub Zero
- Administrator
Volgens de statistieken zijn The Oddity en meon de grootste 'spammers'. Der zullen nog wel een aantal volle manen voorbij komen eer jij aan zo een aantal zit 
Cheers

Cheers
The Oddity is goe bezig. In je eentje zo'n goeie 12% van de posts.Sub Zero schreef:Volgens de statistieken zijn The Oddity en meon de grootste 'spammers'. ...Cheers
- Spock
- Elite Poster
Dan maar opnieuw, eh Meon!
Spock schreef:
Als je naar de gemiddelde posts per dag gaat kijken dan moet ik constateren dat er een heel andere rangschikkings is in de top most posts of Userbase:
Spock: gem. 8.18 posts per dag
The Oddity: gem. 7.48 posts
Meon: gem. 4.97 posts
SeNsEi Ze0n : gem. 3.67 posts
NuKeM: gem. 3.60
Sub Zero: gem. 3.33 posts
Blue-Sky: gem. 3.31 posts
Nob: gem. 1.79 posts
Weetgraag: gem. 1.76 posts
Erik: gem. 1.62 posts
Conclusie: Niet The Oddity is Spamkoning van Userbase maar ik.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 10 keer
CueBoy valt in herhaling en gaat verder off-topic : Waar is The Oddity ?Sub Zero schreef:Ik moet het toch tegenspreken hoor. The Oddity heeft al een paar maanden niet meer gepost op de userbase. Dus hij was de grootste spammer van ons allemaal. Niemand kon er tegenop... En toen kwam SpockMoest The Oddity er nog zijn, dan moest je wel de duimen leggen
Maar toch proficiat
If you can't beat them, confuse them.