Ben uiteindelijk eens begonnen met het instellen van voip op mijn BBOX2 via Belgacom.
Nu heb ik de volgende topics gelezen en volgens deze ingesteld ingesteld :
http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 48&start=0
http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... ee#p343639
Nu kan ik binnenkomende gesprekken ontvangen zonder problemen met een gigaset C470ip van siemens maar kan ik zelf niemand bellen want krijg dan fout 503 (service not available). Echter met een softphone (http://www.tlphn.com/) op mijn mac kan ik gesprekken ontvangen en ook voeren.
Iemand enig Idee hoe ik dit kan oplossen ?
Voip provider is weepee en het voicemail nummer (1930) van weepee kan ik wel bellen.
Heb altijd een 503 fout bij uitbellen
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
- Bedankt: 532 keer
Met een Siemens Gigaset C470IP dien je geen gebruik te maken van de VoIP configuratie in je BBox.
Meer: in jouw BBox onder "Quick start" zet je de "Telephone Settings" best op "Disable"!!
Kwestie van poort conflicten te minimaliseren.
De configuratie doe je in jouw Siemens Gigaset C470IP.
Aangehecht plaatje is een configuratievoorbeeld van Siemens Gigaset S685IP.
Jouw C470IP heeft normaliter een analoge configuratie.
PS Wel jouw C470IP aansluiten via de UTP netwerk connectie ....
Meer: in jouw BBox onder "Quick start" zet je de "Telephone Settings" best op "Disable"!!
Kwestie van poort conflicten te minimaliseren.
De configuratie doe je in jouw Siemens Gigaset C470IP.
Aangehecht plaatje is een configuratievoorbeeld van Siemens Gigaset S685IP.
Jouw C470IP heeft normaliter een analoge configuratie.
PS Wel jouw C470IP aansluiten via de UTP netwerk connectie ....
- jphermans
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 142 keer
- Bedankt: 109 keer
Ik zal dit eens proberen.
Alvast bedankt voor het antwoord.
Werkt dus niet voor mij zo. Heb een reset gedaan van de modem en ook de telefoon gereset en daarna de gegevens er opnieuw ingezet. Maar dit blijft hetzelfde.
[Mod Edit] rood voorbehouden voor moderators
Alvast bedankt voor het antwoord.
Werkt dus niet voor mij zo. Heb een reset gedaan van de modem en ook de telefoon gereset en daarna de gegevens er opnieuw ingezet. Maar dit blijft hetzelfde.
[Mod Edit] rood voorbehouden voor moderators
Internet via Mobile Vikings
-
- Elite Poster
Dat moet normaliter wel werken voor jou.
Er zal wel ergens nog een setting zijn blijven hangen (zelfs na jou reset).
Heb jij een telefoonnummer bij WeePee?
Je kan ook altijd deze zaken eens even door nemen in de handleiding van de C470IP (pagina 14 en verder).
PS Je hebt jouw WeePee account toch wel geactiveerd in jouw C470IP voor uitgaande gesprekken voor de gebruikte handset?

Heb jij een telefoonnummer bij WeePee?
- Indien ja, dan is dit niet de "login-naam" die je dient in te vullen in het plaatje van mijn vorige post!
Je hebt normaliter een login gekregen in de vorm van "329xxxxxxxxxx": deze dien je te gebruiken samen met het bijhorende "login-wachtwoord". - Indien nee, dan kunnen mensen jou uiteraard niet bellen op een WeePee nummer.
Je kan ook altijd deze zaken eens even door nemen in de handleiding van de C470IP (pagina 14 en verder).
PS Je hebt jouw WeePee account toch wel geactiveerd in jouw C470IP voor uitgaande gesprekken voor de gebruikte handset?
- jphermans
- Elite Poster
Heb vandaag nog eens een reset gedaan alles ziet er goed uit qua configuratie maar werkt nog steeds niet.Dat moet normaliter wel werken voor jou.
Ja, ik heb een weepee nummer heb mijn siemens geconfigureerd door middel van een configuratie code gemaakt via de weepse site.Heb jij een telefoonnummer bij WeePee?
Indien ja, dan is dit niet de "login-naam" die je dient in te vullen in het plaatje van mijn vorige post!
Je hebt normaliter een login gekregen in de vorm van "329xxxxxxxxxx": deze dien je te gebruiken samen met het bijhorende "login-wachtwoord".
Indien nee, dan kunnen mensen jou uiteraard niet bellen op een WeePee nummer.
Nee, heb geen gewoon nummer meer bij Belgacom.Indien je nog over een gewoon Belgacom telefoonnummer beschikt (POTS) dan kan je dit beschikbaar maken op je C470IP door ook de aansluiting te maken via de connectie voor het "vaste net" op jouw C470IP.
Heb ik dus al meerdere malen gelezen en volgens mij is alles goed.Je kan ook altijd deze zaken eens even door nemen in de handleiding van de C470IP (pagina 14 en verder).
Ja, dit is ook gedaan via door de aangemaakte configuratie code. Heb alles dan nog eens gecontroleerd en alles staat zoals beschreven op de weepse site.PS Je hebt jouw WeePee account toch wel geactiveerd in jouw C470IP voor uitgaande gesprekken voor de gebruikte handset?
Toch bedankt voor je antwoord.
-
- Elite Poster
In volgend bericht Onderwerp: android 2.3 weepee staat dat de "User-Agent blocking" een security maatregel is die in voege is bij WeePee.
Nu maakt de TS in die thread melding van inkomende gesprekken die mogelijk zijn maar uitgaande niet...
Verder in die thread omschrijft WeePee de "User-Agent blocking" als volgt:
Indien jij van SIP device verandert (softphone <==> C470IP) voor dat account, zal ook jij een reset van de User-Agent beveiliging dienen uit te voeren mijn inziens. Dat kan op de bovenvermelde plaats in de klantentool.
Verder vermeldt WeePee in de aangehaalde thread:
PS In zoverre nog nodig: op de website van WeePee staan twee aanbevelingen in verband met de BBox.
Nu maakt de TS in die thread melding van inkomende gesprekken die mogelijk zijn maar uitgaande niet...
Verder in die thread omschrijft WeePee de "User-Agent blocking" als volgt:
Je vindt jouw huidige geregistreerde User-Agent in de klantentool onder het tabblad "Informatie" in het deel "Account infomatie" voor een bepaalde account. Bij jou gaat daar allicht als User-Agent jouw softphone staan.peewee_power schreef:De user-agent blocking is een nieuwe security maatregel die oneigenlijk gebruik van accounts tegengaat.
Concreet betekent dit dat als je van SIP device verandert (en dus ook van user agent) je pas kan bellen als je de user agent beveiliging via de klantentool gereset hebt.

Indien jij van SIP device verandert (softphone <==> C470IP) voor dat account, zal ook jij een reset van de User-Agent beveiliging dienen uit te voeren mijn inziens. Dat kan op de bovenvermelde plaats in de klantentool.
Verder vermeldt WeePee in de aangehaalde thread:
Concreet zal dit dus voor jou betekenen dat je best een account dient te hebben voor jouw softphone en een tweede voor jouw C470IP. Om voor beide accounts hetzelfde caller ID te hebben zal je WeePee dienen te contacteren. Het beltegoed zou voor beide accounts gemeenschappelijk zijn indien ik het goed begrepen heb uit de tekst.peewee_power schreef:De useragent blocking is een security maatregel. U bent natuurlijk vrij om meerdere accounts te hebben voor elk device. Uw uitgaande caller ID kan altijd hetzelfde zijn.
PS In zoverre nog nodig: op de website van WeePee staan twee aanbevelingen in verband met de BBox.
- BBox2 van Belgacom
- Gigaset achter een BBox of BBox2 van Belgacom (Zoals voorheen gemeld heb ik enkel het deel telefonie op de BBox uitgeschakeld om een feilloos werkende configuratie te krijgen, dus zonder veranderen van poorten zoals hier gemeld. Allicht is dit voor de nieuwe firmware van de BBox niet meer nodig... )
- jphermans
- Elite Poster
Dit was het dus. Hartelijk dank voor de hele goede hulp die ik van je heb gekregen.Je vindt jouw huidige geregistreerde User-Agent in de klantentool onder het tabblad "Informatie" in het deel "Account infomatie" voor een bepaalde account. Bij jou gaat daar allicht als User-Agent jouw softphone staan.

Ik vond het al raar om de volgende reden. Had ook nog een account bij voipcheap waar wat geld op stond en daar kon ik dus wel mee uitbellen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
- Bedankt: 133 keer
Ik heb mijn twijfels of die User-agent reset wel werkt. Ik verstuurde mijn faxberichten via een PAP2T. Nu wou ik die voor iets anders gebruiken. Ondertussen heb ik een Fritzbox 7570 VDSL met nog vrije telefoonpoorten. Die zou ook kunnen faxen versturen.
Enfin, de Fritzbox registreert zonder probleem. Maar uitbellen lukt niet bij Weepee. "Service unavailable (503)".
Ik heb al die User-agent reset gedaan . Dat helpt niet. Ook wordt die informatie niet geactualiseerd op mijn Weepee account .
Een test met een andere Fritzbox, een 7050, lukt wel.
Nochtans de 7570 VDSL werkt wel degelijk met diverse voip-operatoren.
Waarom maken ze het zo moeilijk met die User-agent beveiliging ? Het steekt me tegen. Ze stellen een systeem voorop met 1 account per device. Maar hun eigen mensen snappen blijkbaar niet dat je accounts wil met het zelfde nummer.
Ik heb een fax2email-nummer. Dat heeft geen Sip-gegevens. Maar ik wil faxen versturen met een ouderwets analoog faxtoestel. Ik wou dus een tweede account met hetzelfde uitgaand nummer. Een week lang hebben we e-mails heen en terug gestuurd eer ze begrepen dat ik 2 accounts wou met hetzelfde nummer. Ik heb uiteindelijk de helpdesk opgebeld. Men begreep wat ik wou maar kon het niet regelen, alleen X ( ik weet de naam niet meer) kan dat realiseren. En die is hier nu niet !
Triestig.
Enfin, de Fritzbox registreert zonder probleem. Maar uitbellen lukt niet bij Weepee. "Service unavailable (503)".
Ik heb al die User-agent reset gedaan . Dat helpt niet. Ook wordt die informatie niet geactualiseerd op mijn Weepee account .
Een test met een andere Fritzbox, een 7050, lukt wel.
Nochtans de 7570 VDSL werkt wel degelijk met diverse voip-operatoren.
Waarom maken ze het zo moeilijk met die User-agent beveiliging ? Het steekt me tegen. Ze stellen een systeem voorop met 1 account per device. Maar hun eigen mensen snappen blijkbaar niet dat je accounts wil met het zelfde nummer.
Ik heb een fax2email-nummer. Dat heeft geen Sip-gegevens. Maar ik wil faxen versturen met een ouderwets analoog faxtoestel. Ik wou dus een tweede account met hetzelfde uitgaand nummer. Een week lang hebben we e-mails heen en terug gestuurd eer ze begrepen dat ik 2 accounts wou met hetzelfde nummer. Ik heb uiteindelijk de helpdesk opgebeld. Men begreep wat ik wou maar kon het niet regelen, alleen X ( ik weet de naam niet meer) kan dat realiseren. En die is hier nu niet !
Triestig.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli