WeePee VOIP - Niet altijd bereikbaar

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 18440
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3747 keer
Recent bedankt: 15 keer
Provider

Kan ook een BBox2 probleem zijn, die inkomende oproepen (op poort 5060) blokkeert.
Dit kan je vermijden door in de BBox, bij Telefoonsettings, overal de SIP poort te wijzigen van 5060 naar 5070.

Kijk ook nog eens in de WeePee logfiles of die gemiste oproepen bij WeePee aangekomen zijn. Anders is het een WeePee probleem ...

Als je vermoedt dat het een FritzBox probleem is, kan je het beste een Factory reset doen, en alles opnieuw ingeven.
Ik weet wel dat dit lastig is, maar op die manier kan je soms wel problemen oplossen.
Als alles goed werkt, niet vergeten om dan een backup te maken van je settings.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
openaf
Pro Member
Pro Member
Berichten: 285
Lid geworden op: 02 jul 2008, 14:26
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 5 keer
Provider
Te Koop forum

Ja de poort zit al lang op 5070. Bij Weepee zeggen ze dat een oproep missen heel zelden kan gebeuren, maar mijn Fritzbox is wel een deel van het probleem. Ik zal proberen het op te lossen met en factory reset.
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1622
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 144 keer
Bedankt: 118 keer

Hoi,

Ik was dit topic een beetje uit het oog verloren.

1. Mijn vader kan me nog steeds niet via zijn GSM bereiken. Gisteren nog eens geprobeerd. Het lukt nog steeds niet. En het is hem (sinds ik die recente FritzBox 7390 heb) ook nog nooit gelukt.

2. Als mijn vader me probeert te bellen, vind ik daar geen enkele vermelding van terug in de WeePee web klantentool. Betekent dit dan, dat het probleem ZEKER niet bij de Fritzbox ligt ? (hier heb ik zelf zo geen idee over). Komt het signaal eerst bij WeePee binnen en wordt dit dan vervolgens naar mijn FritzBox doorgestuurd. OF Moet het signaal eerst op de FritzBox binnen geraken, alvorens daar in de WeePee klanten tool melding van gemaakt worden ? Weet er iemand dit ?

3. Ik heb dit topic eventjes bij gelezen. En vraag me nog altijd af, of het niet aan mij ligt. Dat ik iets verkeerd in die FritzBox heb ingesteld. Er wordt bv gesproken over poort 5060. Staat die bij me open ? (of is dit enkel een probleem op een BBOX2). Ik gebruik geen BBOX2. Mijn VDSL lijn zit rechtstreeks op de Fritzbox 7390 aangesloten.

4. Zijn er andere poorten (TCP/IP) die ik open moet stellen ? Er is een pagina (moet ze thuis eens opzoeken) in de FritzBox waarmee je kunt opgeven, welke poorten (of diensten) toegang hebben. Ik heb deze lijst leeg gemaakt. Enkel Internet en Telefonie staat er nog in (deze items kun je niet verwijderen). Toegang voor FTP, eMule en wat stond daar nog allemaal in, is voor mij niet nodig. Zou het daar kunnen aan liggen ?

5. Ik blijf het alvast vreemd vinden dat mijn pa (sinds mijn overschakeling naar de Fritzbox 7390) me nu niet meer kan bereiken. Hij zit bij Mobistar. De WeePee support heeft al eens via een ander GSM nummer (ook bij Mobistar) geprobeerd te bellen naar mijn nummer. En dit lukt wel. De situatie "GSM Pa - Mijn WeePee nr" hebben ze geen informatie van Mobistar over ontvangen.

6. Dat mijn pa me totaal niet kan bereiken via zijn GSM, is best vervelend. Hij zit nu te zagen naar Belgacom over te stappen (zo een pack). Maar dat wil ik niet. Ik betaal nu 30 euro voor mijn internet (+ wat telefonie kosten). Dan betaal ik dubbel zoveel (60 euro). Voor TV bij. Maar ik zou liever die WeePee TV eens willen proberen (straks).

7. Met Philippe heb ik al eens een test gedaan (van zijn WeePee naar mijn WeePee, zie hier) en dit verliep niet vlekkeloos. Idem met sommige vrienden van me. Die vertellen me, dat ze me soms kunnen bereiken en soms niet. In geval van mijn vader lukt het echter NOOIT. En daar zou ik wel graag een oplossing voor zien.

8. @Openaf, heeft die factory reset iets verholpen aan je eerste probleem ? (je tweede probleem doet zich bij mij niet voor, ik heb geen telefooncentrale).

Groetjes,
Gent32m
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
openaf
Pro Member
Pro Member
Berichten: 285
Lid geworden op: 02 jul 2008, 14:26
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 5 keer
Provider
Te Koop forum

Het factory reset heeft maar tijdelijk geholpen. En ik vermoedt dat mijn Fritzbox stillekes aan het opgeven is. Soms kommen oproepen niet binnen en zijn ze niet vermeld in de FB call list, wel bij WP. Ook gesprekken van anoniem oorsprong die naar het zelf ingebouwd antwwordapparaat gaan zijn niet te vinden in de call list, hoewel ze toch naar mijn email gestuurd worden. Dus heb ik een occasie Fritzbox 7570 gisteren op Ebay gekocht. Ben benieuwd.
Ik had het ook aan WP vermeld, want er waren zelden oproepen die ook bij WP niet te vinden waren in hun calls list. Het kan heel zelden gebeuren volgens hen.
Dus afwachten naar mijn nieuw FB. Ik zal het gebruiken achter mijn huidig B-box2 om van de Belgacom Fon nog te kunnen genieten.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 18440
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3747 keer
Recent bedankt: 15 keer
Provider

Gent32m schreef:Dat mijn pa me totaal niet kan bereiken via zijn GSM, is best vervelend
Ik zou toch, voor alle zekerheid, nog eens nakijken of je pa het juiste nummer heeft.
Dit klinkt misschien belachelijk, wat niet de bedoeling is, maar een foutje in he tnummer is vlug gebeurd.
Als je pa de enige is die je niet kan bereiken, waar alle andere Mobistar gebruikers je wel kunnen bereiken, is er toch iets vreemds.
Eigenlijk moet hij Mobistar bellen. Zij alleen kunnen dit testen en remediëren.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Kunnen andere mobistarklanten jou bereiken?
Eventueel kan je eens vragen of er op dit forum mensen zijn met mobistar die je willen bellen om eens te testen?
- één iemand met een origineel mobistarnummer (049x dus)
- één iemand met een geporteerd nummer naar mobistar (0468, 047x, 048x)

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2511
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 223 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ticket openen bij Mobistar. Hun routering zit waarschijnlijk verkeerd. Dit komt wel meer voor.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Dit is inderdaad wat ik ook denk, vandaar dat ik de test vraag :)

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1622
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 144 keer
Bedankt: 118 keer

Hey,

Dank voor de hulp.
En de nieuwe ideeën.

Waarom komt de WeePee support daar niet op ? :wink:

Ik ga dit probleem eens doorgeven aan Mobistar.
Het probleem zou bij die routering wel eens kunnen liggen.

Andere nummers (via Mobistar) lukken alvast wel.
Dit heeft WeePee zelf al getest (en ik ook).

Edit: Ik heb een ticket verstuurd naar Mobistar. En krijg antwoord binnen de 5 (werk) dagen.

To be continued...
Gent32m
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”