Door mijn geplande overstap van PFSense naar Routerboard gaat mijn pfsense machine en mijn HP Procurve 2626 switch wat overbodig worden. Daar Userbase nog steeds een technisch forum is, waar interesse is in routing/switching, heb ik besloten om deze hier integraal te koop aan te bieden. Mensen met meerdere verbindingen thuis (vdsl2/adsl/adsl2/clearwire/kabel) kunnen deze setup zeker gebruiken om hun verbindingen te bundelen, of juist als failover. De PFSense en de HP Procurve 2626 horen samen, ik wens deze dus niet apart te verkopen!
Wat koop je exact :
- Towerkast OF 19inch, 1U kast
- Processor : Intel(R) Atom(TM) CPU D525 @ 1.80GHz
- Ram : 2GB ram
- HDD : 80GB Sata
- Switch : HP Procurve 2626 (managed switch) : 2x10/100/1000mbit , 24x10/100mbit
- PCI kaart : 4x 10/100mbit poortjes, die je gewoon kan gebruiken voor bvb je uplinks (isp's) als je geen vlans wilt gebruiken, iets simpelder

Minimumprijs:
- €150
Einde veiling:
- Zondag 25 november 2012, om 23u 59min 59 sec
Ophalen te Merelbeke, of versturing per Kiala (indien OVL en WVL kan ik het eventueel komen brengen)
Indien gewenst wil ik alles reeds zo configureren dat het voor jou pure plug en play is : LAN kabeltjes inpluggen en het werkt op de manier zoals je wenst. Indien je dit wenst, zal het geheel als volgt geconfigureerd zijn:
- ISP 1 krijgt een eigen vlan (vlan id 11) en komt op poort 1 van de switch (10/100mbit)
- ISP 2 krijgt een eigen vlan (vlan id 12) en kom top poort 2 van de switch (10/100mbit)
- etc etc etc voor alle volgende isp's die je hebt
- PFSense moederbordje heeft een gigabit aansluiting, die ik connect op poort 26 (gigabit) van de switch. De vlans komen hier op toe.
- Poort 25 van de switch is ook een gigabit aansluiting, hier kan je bvb een andere gigabit switch op aansluiten als je dit wenst
- alle andere poortjes (in dit voorbeeld 2 tem 24) zijn bruikbaar als normale lan poortjes waar je je apparatuur op kan aansluiten. Deze krijgen via een IP van de DHCP server (10.0.0.0/24 range).
- In geval van een telenet/clearwire aansluiting, krijg je een IP op de poort via DHCP
- In geval van een xdsl aansluiting, krijgt de pfsense server het publieke IP op de poort daar deze zelf PPPoE doet in deze vlan. Daar er op deze vlan ook een DHCP request verstuurd word kan je nog steeds bvb jouw bbox/andere modem bereiken zoals je nu gewoon bent.