Het Nieuws / Het Journaal > DLNA

Alles over programmeren en development binnen de IT-wereld
Plaats reactie
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Aangezien ik geen "interactieve" digicorder heb kan ik geen gebruik maken van het on demand nieuws dat zich achter "de rode knop" bevindt.

Mijn oplossing bestaat er in om TVersity of Serviio op m'n thuis-servertje te draaien en daar de online feeds in te stellen van Het Journaal (VRT) en/of Het Nieuws (VTM).

Het goeie nieuws is dat de opgeknipte elementen van Het Journaal redelijk eenvoudig te selecteren zijn via de feeds van "De Redactie videozone" (is al mooi ATOM-formaat en kan ik dus rechtstreeks ingeven), maar voor Het Nieuws kan ik zo niets vinden :(

Als ik http://nieuws.vtm.be/ bekijk zijn de artikels al mooi opgeknipt en gerubriceerd met een titel, wat body en een afspeelbaar MP4-bestand.
Weet iemand of hier een ATOM/RSS 2.0-feed van bestaat en zonee: hoe die te maken zou zijn?
In het slechtste geval wordt het webpagina's scrapen, maar mogelijk kan heel wat werk overbodig zijn als we de iPad-applicatie bekijken: deze haal ook ergens de opgeknipte artikels op en rechstreekse links naar de MP4-files zodat de iPad deze kan afspelen.

Het is niet zo dat de filenames zomaar te raden zijn op basis van de URL waarop het wordt opgeroepen, er zitten nog wat extra cijfers in de url die ik niet kan thuisbrengen. Voorbeeldje is: http://flvpd.vtm.be/videocms/nieuws/201 ... 003276.mp4

Kan iemand me tips geven in welke richting ik verder moet zoeken?
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
Bedankt: 249 keer

Heb je op iWatch.be -> Nieuws al eens gekeken? Misschien is het daar gemakkelijker (of juist niet omdat je moet inloggen).

Ik zou zeggen, kijk eens naar de XOT-Uzg.v3 plugin voor XBMC, maar die dekt blijkbaar alleen de zenders van de VRT...
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

iWatch.be zou een bron kunnen zijn voor volledige uitzendingen ja, maar opgeknipt is op de andere te vinden :)
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 347 keer

Heb je een iPad met de app? Anders misschien het verkeer eens sniffen om te zien wat hij precies binnen trekt dan. Misschien is dat een rss feed die gewoon nergens publiek gelinkt is.

Sent from my Lumia 900 using Board Express
Plaats reactie

Terug naar “Development”