Hallo,
Ik heb daarnet even op een pc gekeken en ik vond dit niet onmiddellijk terug ... als het trouwens al mogelijk is (misschien afhankelijk vd hardware).
Ik krijg namelijk nergens een aparte config voor de hoofdtelefoon te zien (enkel van de boxen en de speaker ) en verder is er precies niets in te stellen.
Had alles al verborgen via een group policy zodat ze het geluid al niet konden aanpassen maar dat was buiten het keyboardje gerekend ... en dat kan ik blijkbaar niet uitschakelen ... of dat wordt een ander keyboard.
Vandaar mijn vraag of het normaal toch ergens in te stellen is dat ze enkel geluid horen via de hoofdtelefoon ...
Als ik op mijne pc hier kijk zie ik bij afspeelapparaten nu wel een hoofdtelefoon staan terwijl dat op de andere pc niet het geval was
enkel geluid door hoofdtelefoon toelaten
-
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 243 keer
- Bedankt: 765 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Ik vrees dat dat idd wel ns ander keyboard zou kunnen worden; met als caveat dat ze dan enkel het oude moeten inpluggen om heel het ding te bypassen.
[
Post made via mobile device ]
[

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1379 keer
- Bedankt: 509 keer
't Ligt misschien aan mij, maar ik snap nauwelijks iets van je verhaal... 't Is precies of ik een post lees die deel uitmaakt van een grotere discussie die spoorloos is.
* enkel boxen en speaker: wat is het verschil ? Of heb je het met 'speaker' over dat built-in ding in je PC dat een beepje kan genereren ?
* waar wordt de koptelefoon ingeplugd ? Veel speakers hebben zelf een ingebouwde koptelefoon-aansluiting die dan uiteraard het geluid van de speakers dempt.
* group policy ? En wie is 'ze' waar je het ineens over hebt ?
* keyboardje ? Of heb je het over de volume-aanpassing via dedicated volume-toetsen op het keyboard ?
Als je gewoon wil dat er enkel geluid door een koptelefoon komt, dan neem je toch gewoon de speakers weg, en desnoods koptelefoon rechtstreeks in de audio-uitgang? Bij veel moederborden zijn de audio-uitgangen overigens assigneerbaar en kun je wellicht zelfs gain aanpassen om bvb voldoende output te krijgen als je een koptelefoon inplugt.
* enkel boxen en speaker: wat is het verschil ? Of heb je het met 'speaker' over dat built-in ding in je PC dat een beepje kan genereren ?
* waar wordt de koptelefoon ingeplugd ? Veel speakers hebben zelf een ingebouwde koptelefoon-aansluiting die dan uiteraard het geluid van de speakers dempt.
* group policy ? En wie is 'ze' waar je het ineens over hebt ?
* keyboardje ? Of heb je het over de volume-aanpassing via dedicated volume-toetsen op het keyboard ?
Als je gewoon wil dat er enkel geluid door een koptelefoon komt, dan neem je toch gewoon de speakers weg, en desnoods koptelefoon rechtstreeks in de audio-uitgang? Bij veel moederborden zijn de audio-uitgangen overigens assigneerbaar en kun je wellicht zelfs gain aanpassen om bvb voldoende output te krijgen als je een koptelefoon inplugt.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
- Bedankt: 53 keer
't ligt niet aan u, ik snap het ook niet helemaal...
Maar het wegnemen van speakers kan wel eens een probleem zijn aangezien die soms in de PC verwerkt zitten (is in elk geval zo bij een aantal business HP desktops die ik hier zie staan). Geen idee of je die kan "disablen" door ergens een kabeltje uit te trekken in de PC
Maar het wegnemen van speakers kan wel eens een probleem zijn aangezien die soms in de PC verwerkt zitten (is in elk geval zo bij een aantal business HP desktops die ik hier zie staan). Geen idee of je die kan "disablen" door ergens een kabeltje uit te trekken in de PC

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
- Bedankt: 74 keer
Wazige uitleg maar als ik het goed begrepen heb wil je voor de users (in een kantoor?) zorgen dat ze enkel geluid via koptelefoon krijgen?
* De reden dat je de headphone-controls niet ziet is waarschijnlijk omdat er geen headphones ingeplugd zijn in die PC. Windows 7 toont in de mixer enkel de configuraties die hij detecteert.
* In Control Panel => Sound zie je verschillende devices staan. Klik de speakers aan, dan op Properties en kies onderaan "Don't use this device (disable)". Als je dan in je Group Policy uitschakelt dat ze niet in dat deel van het Control Panel kunnen (weet niet zeker of dat kan) kunnen ze die normaal niet meer activeren.
* De reden dat je de headphone-controls niet ziet is waarschijnlijk omdat er geen headphones ingeplugd zijn in die PC. Windows 7 toont in de mixer enkel de configuraties die hij detecteert.
* In Control Panel => Sound zie je verschillende devices staan. Klik de speakers aan, dan op Properties en kies onderaan "Don't use this device (disable)". Als je dan in je Group Policy uitschakelt dat ze niet in dat deel van het Control Panel kunnen (weet niet zeker of dat kan) kunnen ze die normaal niet meer activeren.