Localphone.com en eigen caller ID

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
Plaats reactie
Studenteninternet
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 10 keer

hallo,

Ik heb sinds gisteren een sip trunk account bij localphone.com
Alles werkt zoals het hoort, maar ik krijg onze caller id niet in orde. Ik verifiëerde reeds ons tel nr bij localphone, maar kan het nog steeds niet instellen via hun webif (ik vermoed dat het net daar moet) Op deze link kan je onderaan bij settings je caller id instellen: https://www.localphone.com/dashboard/internet_phone/ maar ik heb daar enkel de keuze tussen mijn account nr (5196953) en hidden. (Nochtans, mn eigen nr werd reeds geverifiëerd en geaccepteerd, zoals ik reeds zei)

In de settings van onze pbx heb ik fromuser=5196953 zoals localphone.com voorschrijft. Dit werkt, maar toont +5196953 als caller id. Bij betamax clonen vul je daar normaal gewoon je geregistreerde voip nr in en je hebt je eigen caller id. Bij localphone werkt dit blijkbaar niet en kan je niet meer buiten bellen via die trunk wanneer je 't probeert. Caller id staat ook ingesteld op de trunk zelf, maar die wordt genegeerd blijkbaar.

Dus concreet, weet iemand hoe ik die caller id ingesteld krijg?
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 223 keer
Recent bedankt: 1 keer

Dat is niet mogelijk. Het 'verifieren' is enkel voor hun disa oplossing, niet om als CLI te gebruiken. Ik heb hun reeds een mailtje gestuurd met de vraag of het mogelijk was dit aan te passen en ze gingen dit doorgeven aan hun developpers.
Dus best dit ook mailen om wat extra druk te zetten :)
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Studenteninternet
Plus Member
Plus Member

Wil je dan eens iets professioneler gaan dan betamax (waar 't wel kan)... :evil:
Ik heb support reeds gemaild hoor, maar zal uiteraard moeten wachten tot na het weekend voor hun antwoord.
Als 't echt niet kan zal ik hun service niet erg lang gebruiken vrees ik. Jammer, gesprekskwaliteit was zeker in orde hier.

Grt Yves

EDIT: PS VOiD, heb jij soms ervaring met VoIP Planet? Tarieven lijken alvast ook ok daar.
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 684 keer
Bedankt: 156 keer
Provider

Waarschijnlijk dat het wel lukt als je een inkomend nummer koopt bij hen?

De vrij gemakkelijke manier om caller-id in te stellen, is toch ook een troef van Betamax, samen met hun tarieven.
Op het eerste zicht zou ik voor OVH kiezen ipv localphone. Daar is caller-id zeker mogelijk met een aangekocht nummer, en je kan ook noodnummers bellen.
VOiD
Elite Poster
Elite Poster

Uiteraard kan je bij iedere provider waar je een inkomend nummer koopt dit gebruiken als uitgaande CLI. Wat de TS hier echter volgens mij wil is een nummer uitsturen via Localphone dat niet bij hun 'aangekocht' is. Bij de Betamax clonen etc. is dit inderdaad geen probleem.

OVH is interessant zolang je naar de 40 "gratis" landen belt (meestal vast). Andere bestemmingen bij OVH zijn duur in vergelijking met Localphone.
Studenteninternet
Plus Member
Plus Member

Je hebt gelijk VOiD, hun antwoord:

Code: Selecteer alles

Unfortunately this is not a feature we currently provide. However I have passed your suggestion on to our development team to consider in future releases.

Regards,
Mark 
Niet bruikbaar dus in een professionele omgeving, tenzij je eigen caller id niet zo opportuun is.
Iemand ervaring met VOIP Planet?
VOiD
Elite Poster
Elite Poster

Ik heb voip planet bekeken maar geen ervaring er mee, hun tarieven zijn niet echt interessant. Waarom zou je voip planet overwegen ?
Studenteninternet
Plus Member
Plus Member

Bizar, ik had die tarieven bekeken en die leken op dat moment interessant nr belgische gsm's (ik dacht ook 4 cent of zoiets)
Maar nu ik na jou opmerking opnieuw kijk zie ik dat het nu 15.6 ct is. Zal me miskeken hebben of de tarieven zijn net gewijzigd.
Heb gevraagd aan localphone me te refunden als ik mn callerid niet kan instellen... of 't gaat helpen weet ik niet maar goed we kunnen maar proberen :wink:

EDIT: Ze hebben me volledig refunded. Had liever gehad dat ze me gewoon mn callerid lieten instellen, maar goed.
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 367 keer
Bedankt: 174 keer
Provider

Die outbound caller ID is voor mij echt wel een must:/ Hopelijk zien ze hier het nut van in als concurrentie tegen dellmont/betamax.
Edpnet VDSL XL - 100/35 Fritz!Box 7530
Orange Go Extreme
Studenteninternet
Plus Member
Plus Member

Ik hoopte daar ook op en zei, als 't niet kan kan ik jullie trunk niet gebruiken dus refund me maar.
Deden ze dat toch wel zeker ipv die callerid gewoon toe te staan :evil:

(en ik haalde ook aan dat 't bij betamax probleemloos kon)
VOiD
Elite Poster
Elite Poster

Tja, caller ID is ook pas echt populair geworden met de introductie van de GSM hé. Echt noodzakelijk is dat nu ook weer niet.
krisken
userbase crew
userbase crew
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Sinds de introductie van de gsm, dat is zo een 15 jaar geleden (dat het een mass product werd, niet introductie). Dus dat is al een ruim tijdje. Inmiddels hebben we ook allemaal een dect thuis (15 jaar geleden niet) met een mooi display op. En ja ik zie ook graag wie mij belt. Als ik daar "onbekend" zie opkomen heb ik ook al een raar gevoel :)

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
VOiD
Elite Poster
Elite Poster

Blijkbaar hebben ze m'n suggestie geimplementeerd en kan je nu als caller ID ook je geverifieerde nummers meersturen :banana:
jorgo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
Bedankt: 29 keer

Super, nu wordt localphone wel héél interessant :)

Merci voor de update VOiD!
2Flip
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer

Niet helemaal on-topic, maar hoe verhoud localphone zich tegenover de betamax klonen qua kwaliteit.
(niet dat ik te klagen heb over betamax, maar ik zou het toch niet gebruiken in professionele omgevingen).
Afbeelding
Studenteninternet
Plus Member
Plus Member

Hallo,

ik heb ook onze localphone trunk terug in gebruik genomen. Nr is verified en als callerid ingesteld in de webif van localphone. Ik krijg hem echter niet uit onze pbx, maar steeds "private" of "unknown". Heb al vanalles geprobeerd. Met betamax werkt dit prima, maar met localphone lukt het me dus niet. Bij betamax doe ik het door de fromuser=+32..... directive te gebruiken in de config, maar bij localphone moet je daar je username inzetten of je kan niet outbound bellen.

Ik vermoed toch dat het probleem bij mijn pbx config ligt want wanneer ik de localphone softclient gebruik heb ik wel de correcte callerid. Gebruikt hier iemand freepbx distro samen met localphone en een werkende caller id? Indien ja, hoe kreeg je het werkende?

mvg & thx
Yves
Studenteninternet
Plus Member
Plus Member

Caller id issue werd uiteindelijk opgelost door localphone (door mijn calls over een andere route te sturen)
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 367 keer
Bedankt: 174 keer
Provider

Heeft er iemand toevallig ervaring om de caller ID van je geverifieerde nummers uit te sturen via een fritz box?

edit:

Even toelichten; gebruik makende van betamax registreer ik dezelfde account verschillende malen, telkens met een andere "Internet telephone number" dewelke dus overeenkomt met het geverifieerde caller ID nummer binnen de betamax account.

Bij localphone werkt dit precies niet. Je kan de outbound caller ID enkel aanpassen binnen het webportaal. Suggesties?
Edpnet VDSL XL - 100/35 Fritz!Box 7530
Orange Go Extreme
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”