Gegroet o gulle Guru's ...
Experience level = Beginner/mediocre
situatie :
Heb nog ergens een ouwe Pentium staan (75 of 100) wil ik als Router opzetten, een hub achter, 2 PC's gekoppeld (1 Wndws & 1Linux) ...
nu de vragen :
a. De router software ? wat kunnen jullie aanraden ? moeite om W98se of W2k te installeren ? of onder DOS of zo ? Linux ? Liefst niet te difficult om te starten... pref. admin vanaf remote W98/W2k machine als Mandrake, ook mogelijk , zie verder
b. de achterliggende PC's ? ik veronderstel dat ik eentje op W98se of W2k (voor madam - office - surfen -) en eentje op Mandrake 9.0 kan draaien niet ???
c. Ik veronderstel dat de achterliggende PC's wel bestanden (met inachtname van OS verschil natuurlijk) kunnen uitwisselen ??
Enfin alvast merci vd moeite ...
Junior
Begginner in netwerkwereldje met vraagskes
- All Your Base
- Plus Member
da's nie moeilijk he, gewoon zorgen dat de verbinding in die router goed geconfigureerd is, en dan in de tcp/ip eigenschappen van alle clients het ip adres van de router gebruiken voor default gateway.
- NuKeM
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 126 keer
- Bedankt: 268 keer
De sub heeft gepland hierover een heel uitgebreide tutorial maken als iedereen zijn examens gedaan zijn en als de nieuwe site er is 
Je kan eventueel al snel hier een kijkje nemen: http://www.bbiagent.net/en/index.html
Deze gebruik ik en ik ben er super tevreden van. Ik lees nu op de site dat versie 1.6.0 uit is die ook je firewall en router instellingen opslaat (dat deed hij niet met de oude versie en was ook het enige punt waar ik problemen mee had).
Hoe gebruik je dit?
Simpel je hebt een PC met floppydrive en 2 netwerkkaarten nodig (liefst PCI netwerkkaarten om het simpel te houden) de rest staat op de site
Ik ga even versie 1.6.0 uitproberen
versie 1.5.0 draait hier al meer dan
een half jaar zonder probleem 24/24
Edit: er zijn natuurlijk nog vele andere linux toepassingen zoals deze die hetzelfde doen (soms met wat meer of minder bellen en toeters), maar ik heb deze er even uitgepakt omdat hij hier thuis toch zo goed draait

Je kan eventueel al snel hier een kijkje nemen: http://www.bbiagent.net/en/index.html
Deze gebruik ik en ik ben er super tevreden van. Ik lees nu op de site dat versie 1.6.0 uit is die ook je firewall en router instellingen opslaat (dat deed hij niet met de oude versie en was ook het enige punt waar ik problemen mee had).
Hoe gebruik je dit?
Simpel je hebt een PC met floppydrive en 2 netwerkkaarten nodig (liefst PCI netwerkkaarten om het simpel te houden) de rest staat op de site

Ik ga even versie 1.6.0 uitproberen

een half jaar zonder probleem 24/24

Edit: er zijn natuurlijk nog vele andere linux toepassingen zoals deze die hetzelfde doen (soms met wat meer of minder bellen en toeters), maar ik heb deze er even uitgepakt omdat hij hier thuis toch zo goed draait

NuKeM
OK , merci allemaal...
'k hou de boel hier in het oog, in blijde verwachting vd online tutorial...
Junior
'k hou de boel hier in het oog, in blijde verwachting vd online tutorial...
Junior