Abo naar Pay&Go

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
THRene
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 7 keer

Wij hebben een (oud) Proximus Smile abonnement (het kleinste) dat we gebruiken voor de GSM van mijn schoonmoeder.

Zij gaat echter naar een RVT (met daar een vaste lijn) maar we zouden het GSM-nummer ook willen behouden. Is het mogelijk om dit abonnement om te turnen naar een Pay&Go zonder automatische herlading?
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
Bedankt: 141 keer

U kunt uw abonnement omschakelen naar een herlaadkaart, op voorwaarde dat uw laatste factuur is betaald. Ga naar een verkooppunt in uw buurt om het document "Conversie naar Pay&Go-kaart" te ondertekenen. Een omschakeling naar een Pay&Go-kaart gebeurt steeds om middernacht. Na de omschakeling zal er geen krediet op uw kaart staan; u kunt de eerste 24 uur enkel via herlaadkaart herladen.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 389 keer

Het zal misschien raar klinken uit mijn mond maar in zo een gevallen raad ik telenet aan .
Als ze klant is bij telenet ( ik denk dan aan tv op haar kamer op haar naam of de vaste lijn)
Prijs volgens verbruik.
0 euro kosten per maand en prijs volgens verbruik.
Ik geef u voorbeeld pay en go moet je minstens 15€ opladen om 1 jaar bereikbaar te zijn
telenet raad ik aan 1 smsje per maand te sturen zodat ze zien dat je gebruik van maakt 12*0.10€ =1.20€
iphone 13 promax : 512gb orange oml + Extra surf
mercedes e220 OML
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
CAT Q10 5G Extra surf oml
imac : giga fiber
ipad pro 12,9 : 256gb Extra surf oml
THRene
Plus Member
Plus Member

Bedankt, maar het is een Proximus kaart.

Dan moet ik doorheen heel de procedure van nummerbehoud en omschakeling. Het is eigenlijk de bedoeling de kaart meer als backup te houden en om te spelen met afstandsbedieningen.
THRene
Plus Member
Plus Member

Ondertussen ben ik naar de Belgacom winkel gegaan en er een formulier laten opmaken zoals gesuggereerd door Xenne (met dank hiervoor). :beerchug:

De mevrouw van dienst wist mij wel te melden dat deze omschakeling tot een week kon duren (zie ook de startdatum natuurlijk).

De reden van bestaan van dit bericht nu: het gesprek kwam er nadien op dat wij de Pay&Go ook in het buitenland gingen gebruiken en zij beweerde dat een P&G in het buitenland minder goed roamde (sic) dan een abonnementskaart.

Is dit een dichterlijke vrijheid van harentwege of heeft dit een grond van waarheid en zo ja: dewelke? :?
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
Bedankt: 141 keer

zever in pakjes, denk ik... wat er wel verschilt is de voicemail, met pay&go kan je deze enkel afzetten en niet vertragen. ook kan je online geen smsen sturen (online smsen zal binnenkort verwerkt worden in de nieuwe skynet webmail)

nu de contracten vrijblijvend zijn geworden (bij belgacom en proximus) is er nog bitter weinig verschil tussen een prepaid formule en een abo, beide kan je van vandaag op morgen opzeggen
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 389 keer

jah dat is ieder zijn keuze.
Ik heb het vorige week donderdagmiddag gedaan voor iemand op de site
vrijdagmorgen simkaart ontvangen de link aangeklikt die ik per email had ontvangen simkaartnr ingevoord 10 min later was mevrouw overgezet naar telenet.
Al bij al heeft me dat 5 minuten werk gekost en nu is mevrouw bereikbaar voor een goeie 1 euro ipv 15 euro
iphone 13 promax : 512gb orange oml + Extra surf
mercedes e220 OML
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
CAT Q10 5G Extra surf oml
imac : giga fiber
ipad pro 12,9 : 256gb Extra surf oml
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”