Onderdelen van kapotte laptop (RAM, WiFi, Scherm, Keyboard)

Iets te koop? Naar iets op zoek? Aparte regels gelden in dit forum (zie sticky).
Plaats reactie
boran_blok
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 104 keer
Te Koop forum

Mijn vader zijn laptop heeft de geest gegeven (harddisk) Dit was al nadat hij deze eerder als desktop gebruikte omdat de bevestiging van het scherm afgebroken was.

Deze laptop gaat normaal naar het containerpark, maar ik vroeg mij af of ik misschien nog iemand een plezierke zou kunnen doen er mee.

De laptop bevat volgende onderdelen:
2x256 MB DDR PC333 ram
Intel 2200 BG Mini PCI card
Scherm (voor zover ik weet zonder dode pixels, maar dit zal enkel in een gelijkaardige of identieke laptop bruikbaar zijn, het exacte model is een Acer Aspire 2010)
Azerty keyboard (zelfde opmerking als scherm, exact partnummer)

En daarnaast ook alle andere componenten uit een laptop, als er liefhebbers zijn voor gelijk wat (Ventilator, cpu, gpu, etc) laat maar weten

Daarnaast zou de laptop in zijn geheel ook nog kunnen gebruikt worden als desktop (wegens kapotte schermbevestiging) als je er een nieuwe disk in zou steken (is nog een PATA, dus disk vinden zal geen senicure zijn)

Edit: Ter verduidelijking, dit is allemaal om weg te geven, first come first get. Als je wilt dat ik iets per post verstuur laat maar weten, maar de verzendingskosten draag je zelf. Ik woon in Wetteren en werk in Gent dus in die omgeving kan ik wel iets afgeven.
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 264 keer

Lokatie?
Als het dichtbij is, wil ik wel het scherm wel :)
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 431 keer
Bedankt: 115 keer
Provider

Ik zie dat het componenten zijn van Compal, dus is het waarschijnlijk ook een Compal.
Ik heb hier nog een Compal laptop liggen waar er iets scheelt met het moederbord.
Is het mogelijk om een foto te maken van het moederbord of als dat niet lukt van de achterkant van de laptop zodat ik de aansluitingen zie (poorten) ?
boran_blok
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

@Dima: Zoals ik in mijn Edit geschreven heb, Wetteren, Gent
Heb je de digitizer ook nodig, of heb je genoeg aan het scherm ? (En hou rekening dat het scherm bijna zeker enkel gaat werken in een (bijna) identieke laptop.

@AnD het is een Acer Aspire 2010 model, was dat een Compal afnemer in die tijd (laptop is van 2003 of 2004 denkik)
Ik zal vanavond eens kijken of ik een fottoke kan trekken van het moederbord.
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster

Njah, wetteren is toch niet zo dichtbij. Laat maar zitten.

Ik wou eigenlijk beetje met draadjes spelen en aan de server permament vasthangen.
boran_blok
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Dacht al zo iets, dat kan je denkik vergeten, een laptop display werkende krijgen zonder de laptop zelf is een helse job. zelfs als je de digitizer los kan krijgen van het moederbord moet je nog de signalen die die digitizer aansturen gaan opzoeken en genereren, is geen VGA, DVI of iets dergelijke.
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster

Hangt denk ik af van laptop tot laptop. Sommige schermen zijn minder lastig. Ik had een tijdje zo'n scherm hangen, tot ik een keer aan het opruimen was en toevallig de lamp ertegen laten vallen, scherm kapot.
Die scherm was wel niet zo irritant, had gewoon vga draadjes en 2 power draadjes.
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
Bedankt: 179 keer

Ik heb wel interesse. Heb nog een werkend 2.5" 40GB schijfje gevonden, met een lightweight Linux distributie erop nog prima te gebruiken als test laptop :)
boran_blok
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Peter, je weet dat het scherm er los aan hangt ? (werkt wel nog, maar de scharnieren zijn afgebroken).

Als dat geen probleem is mag je hem volledig hebben.

Laat dan maar iets weten via PB hoe we die laptop tot bij jou krijgen.

Edit, en ben je zeker dat het een PATA schijfje is ?
Ik ga straks een fottoke posten van de pinnen van de kapotte schijf, kan je bevestigen.

Edit2: fottoke van de aansluiting van de kapotte schijf
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
Bedankt: 179 keer

Ik ben heel zeker dat dit een PATA schijfje is :)
Zal je straks even een PB sturen om verder af te spreken.
Plaats reactie

Terug naar “Te koop / Gezocht”